مشی دولت یازدهم حمایت از حضور احزاب و تشکل های مردمی شناسنامه دار در فضای سیاسی و اجتماعی است

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: مشی دولت ، توسعه سیاسی کشور در قالب توسعه تمام جریانات سیاسی است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، " محمد تقی ایرانی" در نشست خبری عصر دوشنبه که به مناسبت گرامیداشت 24 خرداد، سومین سالگرد پیروزی دکتر روحانی، برگزار شد گفت: دولت تدبیر و امید از حضور تمامی تشکل های مردمی و احزاب شناسنامه دار استقبال می کند و برای توسعه تشکل های مردمی پیشقدم است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، تنها از تشکل های همسوی خود حمایت نمی کند بلکه انتظار دارد جریانات سیاسی مخالف دولت نیز در فضای سالم به انتقاد از عملکرد دولت بپردازند و برای حل مشکلات مردم پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: نقد سازنده می تواند موجب پیشرفت و توسعه کشور شود و فضا برای منتقدان و مخالفان با حفظ احترام و به دور از هتاکی باز است. اما سیاه نمایی ، هتاکی و بی ارزش جلوه دادن اقدامات سازنده در کار حزبی نباید وجود داشته باشد.

ایرانی در ادامه به ارائه آمار از تعداد سازمان های مردم نهاد فعال در کرج پرداخت و گفت: در سطح شهرستان کرج ۷۰ سازمان مردم نهاد وجود دارد؛ گفت: از این تعداد ۵۲ موسسه فعال و ۱۸ موسسه غیرفعال است.

وی همچنین از صدور ۱۱۱ مجوز برای برگزاری نشست ها و جلسات پرسش و پاسخ و سیاسی در کرج خبر داد که در سال 1394 و به ویژه ایام نزدیک به انتخابات 7 اسفند این برنامه ها توسط احزاب و تشکلها برگزار شده است.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های خاص کلانشهر کرج اشاره کرده و گفت: کرج ، پایلوت جمعیتی و مهاجرت بوده و شهرک های اقماری وسکونت گاههای رسمی و غیر رسمی درآن شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است .

در شاخص های امنیتی وضعیت کلانشهر کرج مطلوب است

فرماندار کرج با اعلام اینکه مشکلات و آسیب های این کلانشهر را نمی توان نادیده گرفت گفت: اگرچه مشکلاتی داریم اما در برخی از مسایل از جمله شاخص های بزهکاری و جرائم از بسیاری کلانشهرها وضعیت بهتری داریم و تلاش همگانی این است که شرایط مطلوب تری را درحوزه امنیت اجتماعی با کمک مردم فراهم کنیم.

ایرانی همچنین به برگزاری منظم جلسات کمیسیون های حفاظت از اماکن و تاسیسات، کمیسون خلع سلاح و مهمات، کمیسیون ورزشی، کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیسیون کارگری، دانشجویی، مبارزه با جعل اسناد اشاره کرد .

فرماندار کرج با ارائه گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان کرج در حوزه های عمرانی اعلام کرد: درسال 94، 427میلیارد تومان در حوزه های امنیت عمومی، آموزش، ورزشی ، کشاورزی و منابع طبیعی، حمل و نقل ،مسکن و راه سازی از محل ماده 180 ،پروژه عمرانی ایجاد شده ، همچنین تعداد پروژه های تملک دارایی در کرج 185مورد بوده که به طور متوسط از پیشرفت فیزیکی 46 درصد برخوردار بوده است .

ایرانی خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون، یک هزار و 77 مجوز پیش بینی سرمایه گذاری صادر شده است که مبلغ سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی همچنین جذب سرمایه گذ اری در کرج را درحوزه صنعت 185 مورد مجوز عنوان کرد که میزان ارزش آن یک هزار و 530 میلیارد تومان بوده است .

وی تعداد واحدهای صنعتی کرج را یک هزار و 9 واحد خوااند که از این تعداد 60درصد آن فعال هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با ایجاد تسهیلات و حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال، امکان بازگشت آنها به چرخه تولید و صنعت فراهم گردد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان مشارکت مردم کرج در انتخابات دهم گفت: درانتخابات مجلس دهم شاهد 50.23 درصد مشارکت بودیم که از دوره های خوب مشارکتی در شهرستان کرج به شمارمی رفت .
موضوع دیگری که فرماندار کرج به آن پرداخت برخی نیازهای شهرستان کرج در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بود .
وی به سرانه فرهنگی شهرستان کرج در شهرهای مختلف این کلانشهر اشاره کرده و گفت: سرانه فضای فرهنگ در ماهدشت 1.5 متر مربع، محمدشهر 3 متر مربع، گرمدره 1.6 و کمالشهر 0.6 متر مربع است.

وی در خصوص نیازهای ورزشی استان البرز و به ویژه شهرستان کرج گفت: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در استاندارد بین المللی 2.5 متر مربع و میانگین آن در کشور ما یک متر مربع است. با این حساب، سرانه ورزشی استان البرز با 40 سانتی متر در حد بسیار پایینی قرار دارد و این میزان سرانه ورزشی در کرج 22 سانتی مترمربع است که می بایست برای افزایش اسن سرانه برنامه ریزی های دقیقی نظیر حضور بخش خصوصی در تکمیل پروژه های ناتمام و سرمایه گذاری در بخش ورزش استقبال شود.

وی در ادامه به ترافیک در کرج به عنوان یکی از مشکلات شهری این کلانشهر اشاره کرد و گفت: 80درصد آلودگی هوا در کرج ناشی از ترافیک و تردد است که باید تمهیدات لازم دراین زمینه پیش بینی شود .

وی استفاده از خودروهای آلاینده را در ایجاد منابع آلودگی هوا مهمترین عامل دانست.

فرماندار کرج همچنین به ضرورت ساماندهی پسماند در شهر کرج تاکید کرده و گفت: سرانه زباله روزانه 600 گرم د ر کرج است که به تولید روزانه هزار تن زباله می انجامد و اگر 10تن زباله پزشکی را نیز به آن بیفزاییم ، متوجه ضرورت ساماندهی فوری پسماندها در کرج خواهیم شد.

فرماندار کرج یکی از پتانسیل های اقتصادی کرج رابرخورداری از منطقه ویژه اقتصادی پیام دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام با 10 هزار هکتار مساحت می باشد که از این مقدار، 3600 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام است .

وی اضافه کرد:در حال حاضر 220 هکتار از این 3600 هکتار تملک شده و 22 واحد تولیدی و 10 واحد خدماتی در آن فعالیت می نمایند.

وی افزود: این منطقه به لحاظ اینکه نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز است ، اهمیت ویژه ای در توسعه اقتصادی استان البرز دارد که امیدواریم با پی گیری های مسئولین استان البرز و شهرستان کرج فعالیت آن به سرعت توسعه و گسترش باید.

گفتنی است در نشست خبری فرماندار کرج، خبرنگاران پرسش های خود را در خصوص انتخابات مجلس و نظارت برعملکرد شوراهای اسلامی شهر ، وضعیت متکدیان در شهر و سایر مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهر مطرح نمودند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =