مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز: همایش آموزشی کارگاهی بهینه سازی مصرف آب با حضور تشکل های مردم

همایش آموزشی سازمان های مردم نهاد استان البرز با موضوع احیاء و تعادل بخشی منابع زیر زمینی آب، بهینه سازی و ترویج الگوی صحیح مصرف ، روز یکشنبه 9 خرداد برگزار می شود.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از استانداری البرز، مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز با اعلام این خبر، افزود: همایش مزبور با مشارکت شرکت آب منطقه ای استان و ادارات کل مدیریت بحران و اجتماعی فرهنگی استانداری و با حضور مسئولان کشوری و استانی به مدت یک روز برگزار می شود.

حمیدرضا عسگری مورودی خاطرنشان کرد: نشست کارگاهی سمن های استان با محوریت آب برای اولین بار در استان برگزار می شود و طی آن ضمن تقدیر از مؤسسان سازمان مردمی همیار آب، از تمبر یادبود منابع آبی نیز پرده برداری خواهد شد.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز تصریح کرد:مدیریت و کنترل چالش های زیست محیطی و محدودیت منابع استراتژیک از جمله آب، نیازمند عزم ملی است و توفیق دولت در این زمینه مستلزم مشارکت جدی و فعالانه آحاد مردم است.

وی گفت؛ آموزش و آگاهی بخشی به جامعه، ارتقا فرهنگ مصرف و استفاده صحیح و اصولی از منابع را به دنبال خواهد داشت و بر این اساس اداره کل اجتماعی استانداری در چارچوب برنامه ها و سیاست های دولت، با هدف توسعه مشارکت مدنی و سهیم کردن مردم در بخش های مختلف به ویژه در حوزه های زیرساختی و راهبردی، توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد را با جدیت پیگیری می کند.

عسگری مورودی، رشد 100 درصدی سازمان های مردم نهاد استان در دولت یازدهم را جلوه ای از باور دولت به توانایی مردم توصیف کرد و یادآور شد؛ نرخ رشد فعالیت تشکل های مردمی در البرز بیانگر حسّ قوی مشارکت جویی در شهروندان این استان است و دستگاه های متولی نیز موظف به تسهیل و تسریع در امر صدور مجوز فعالیت تشکل های مردمی هستند.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز تأکید کرد: در توسعه سازمان های مردم نهاد، کیفیت غالب بر کمیت بوده و توانمندسازی جامعه از طریق آموزش، ارتقا فرهنگ شهروندی و بهبود سبک زندگی مبنای عمل دست اندرکاران است و تمرکز فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های حمایتی به تنهایی کارگشا و نتیجه بخش نخواهد بود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =