مهر نوشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران، منطقه ۶ تهران را قلب تپنده این شهر خواندند و از روندی که در این منطقه حاکم است و موجبات کوچ جمعیت را فراهم آورده ابراز نگرانی کردند.

در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه ۶ توسط آقای رحمانی پناه قرائت شد . بعد از استماع گزارش توسط اعضای شورا ،برخی از اعضا مواردی را متذکر شدند که به شرح ذیل است:

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با بیان اینکه بار ها نسبت به موضوع اراضی اطراف دانشگاه تهران تذکر داده ام گفت : همانطور که در گزارش شورایاران منطقه مشهود بود عدم تعیین تکلیف این اراضی یکی از مشکلات عدیده این منطقه به شمار می آید و من به نظرم باید در این یکسال باقی مانده تعیین تکلیف این اراضی را یکسره کنیم و یا از آقای فرهادی دعوت کنیم در صحن شورا حاضر شوند و اگر نیم ایند ما برویم تا این کار تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه افزود : اراضی بین اتوبان شهید حکیم و شهید همت نیز که هنوز ساخته نشده اند برای احداث پارک محله ای مناسب است.

عضو هیات رییسه شورا نیز با ابراز نگرانی از روند تغییر کاربری های این منطقه از مسکونی به اداری گفت: این منطقه نیز مانند منطقه ۷ به سرعت در حال تبدیل شدن به بافت اداری است و من درخواست می کنم که جلوی این روند را بگیرید .

وی همچنین با اعلام هشدار بیان کرد که جمعیت سالخورده این منطقه نیز رو به ازدیاد نهاده و باید در این زمینه نیز تدبیری اندیشید.

پیر هادی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که طی سالها موجب زحمت اهالی منطقه شده است برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در دانشگاه تهران است که گرچه برکات بسیاری دارد اما نمی توان منکر آن شد که برای اهالی منطقه ایجاد زحمت کرده است لذا از مسئولان محترم مصلی می خواهیم هر چه زودتر این مکان را آماده کنند تا با برگزاری نماز جمعه در مصلی اهالی این منطقه نیز متضرر نشوند.

دیگر عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت : خطری که این منطقه را تهدید می کند کوچ ساکنان است و همانطور که قبلا آقای مسجد جامعی در خصوص خیابان ایران و بازار امین حضور تذکر داده بودند این منطقه نیز در معرض تهدید قرار دارد.

قناعتی افزود: به واسطه وجود بازار های تجاری و نیز مکان های اداری تردد در این منطقه بسیار زیاد شده است از اینرو خانواده ها ساکن در این منطقه در حال کوچ کردن هستند .

وی در ادامه یاد آور شد: سرانه ورزشی در این منطقه بسیار پایین است و باید فکری برای آن اندیشیده شود .

احمد مسجدجامعی با اشاره به ویژگی های این منطقه گفت : اهالی این منطقه جز باسواد ترین مردم تهران هستند نخبگان بسیاری در آن جای دارند و قدیمی ترین ظرفیت فرهنگی در آن وجود دارد اما متاسفانه از ظرفیت نخبگان هیچ استفاده ای نمی شود.

وی ادامه داد : شما ببینید پارک شفق به لحاظ معماری منحصر به فرد است و یا پارک ساعی که به لحاظ فضای سبز بی نظیر است و جالب اینکه سازندگان پارک در منطقه ساکن هستند اما کسی سراغی از آنان نمی گیرد.

مسجد جامعی افزود: در سلسله مراتب شهرداری منطقه ۶ حتی یک نفر جواب شورایاری را نمی‌دهد و شورایاران این منطقه با تمام اعتباری که دارند اما ضوابط را رعایت می کنند و می خواهند کار از طریق سلسه مراتب انجام شود اما ما فکر می کنیم این رعایت شئونات نشان از خوب کار کردن ما دارد .

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری منطقه ۶ درجا می‌زند، گفت: توجه به سرمایه و نیروی انسانی منطقه، بسیار مهم است و فضا در این منطقه به گونه‌ای است که شهرداری منطقه ۶ می‌تواند مشکل و معضلات مابقی مناطق را رفع کند، اما متاسفانه این مهم محقق نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با ابراز گلایه از روند تبدیل کاربری مسکونی به اداری و تجاری گفت : تغییر کاربری ها باید با ضوابط سخت تری پیگیری شوند و رد این میان تامین پارکینگ ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

تقی پور افزود: در حال حاضر خیابان های این منطقه تبدیل به پارکینگ شده اند و باید برای تاکمین پارکیگ و نیز اندشیدن مدلی برای مشارکت بخش خصوصی در این کار فکری شود.

تقی پور نیز سرانه ورزشی این منطقه را اندک توصیف کرد .

حکیمی پور با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند ساکن این منطقه سخن می گویم گفت: در دوره ای زیر ساخت هایی در این منطقه شکل گرفت و در دهه ۵۰ اقدامات زیادی انجام شد از اینرو باید از این ظرفیت های استفاده شود .

وی با بیان اینکه ظرفیت های این منطقه مغفول مانده افزود : وجود سازمان انرژی اتمی در این منطقه موجب آزار شهروندان شده و باید فکری به این موضوع شود و تنها هم شهرداری مسئول نیست بلکه دولت هم باید ورود کند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اهمیتی که این منطقه دارد و با توجه به مشکلات و ظرفیت های این منطقه پیشنهاد می کنم کمیسیونی مرکب از سه کمیسیون عمران و حمل و نقل ، شهر سازی و معماری شورا و نیز کمیسیون فرهنگی یا حضور شهردار منطقه و نیز مسئولان و معاونینی شهردار در حوزه های ذکر شده تشکیل شود تا ساماندهی منطقه ۶ صورت گیرد.

وی ادامه داد : کمبود سامانه های حمل و نقلی و مشکلات در رفت و آمد شهروندان در این منطقه بسیار زیاد است در حالی که مراکز تجاری و اداری در آن بسیار گسترده است و بهتر است با تشکیل این کمیسیون راه نفس کشی برای مردم این منطقه ایجاد کنیم.

سرخو افزود: مشکلات در این منطقه در هم تنیده شده و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهرذ تهران گفت : متاسفانه در پیگیری مشکلات مناطق موارد خطاب به هیات رییسه گفته می شود در حالی که این خود ما هستیم که باید این مشکلات را پیگری کنیم.
وی افزود: باید نحوه گزارش دهی و پیگیری مطالبات و مشکلات تغییر کند که در غیر اینصورت با روند کنونی به هیچ نمی رسیم.

سالاری افزود : در همین مورد فریز شدن املاک اطراف دانشگاه تهران از ابتدای شورای چهارم آقای دوستی این مورد را تذکر دادند اما حاصل چه بوده است.

سالاری گفت: اگر قرار است برای نظارت و پیگیری مشکلات و مطالبات مردم از پارلمان شهر یا قاره ای دیگر بیایند و پیگیری کنند بگویید ، این ما هستیم که باید این موضوعات را پیگیری کنیم.
سالاری گفت : با توجه به ویژگی های منحصر به فرد منطقه ۶ باید اداره این منطقه نیز متفاوت با سایر مناطق باشد .

سالاری در پایان خطاب به طلایی از افزایش تخلفات در شورایاری های مناطق گلایه کرد .

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت : با توجه به حضور اندیشمندان و سالمندان در این منطقه بهتر است به صورت پایلوت سرای اندیشمندان و سالمندان در این منطقه تشکیل شود تا هم در انتقال تجربیات و هم تربیت نسل جدید گام های موثری برداشته شود.

مرتضی طلایی نیز در واکنش به گزارش شورایاری منطقه شش با بیان اینکه در محله نظامی گنجوی حدود ۸ الی ۹ سال است که قرار بود در یک زمین مجموعه ورزشی ساخته شود، اما تاکنون بلاتکلیف مانده است، گفت: از شهرداری منطقه ۶ درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی کنند چراکه این زمین بلاتکلیف رها شده و مشخص نیست که شهرداری این زمین را فروخته و یا تهاطر کرده است.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه از مردم محله ایرانشهر عذرخواهی می‌کنم، گفت: مدت یک سال است که قوه قضاییه در حال ساخت یک ساختمان در پشت خانه هنرمندان است، اما تاکنون به اتمام نرسیده و آسایش مردم محل را نیز سلب کرده است.

وی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر بروز تخلف در میان شورایاران گفت: بارها گفته‌ام که همه برای شورایاران زحمت کشیده‌اند اما از اعضای شورای شهر می‌خواهم که براساس شنیده‌ها قضاوت نکنند.
نایب رییس شورای شهر تهران با انتقاد از سخنان رییس کمیسیون شهرسازی مبنی بر بروز و افزایش تخلفات در شورایاران گفت: اگر یک مورد از شنیده‌های اعضا در مورد عدم رسیدگی به تخلفات درست باشد، من بررسی نکرده مابقی حرف‌های دوستانم را قبول می‌کنم.

طلایی در حالی که نمی‌خواست جزییات تخلفات را بیان کند، گفت: بارها عنوان کرده‌ایم که شرط سکونت در محل برای شورایاران الزامی است و وقتی متوجه بشویم که شورایاری در آن محل سکونت ندارد، حتما وی را از خدمت کنار می‌گذاریم و این در حالی است که اعضای علی البدل نیز هر روز به ستاد مراجعه و از عدم برکناری گلایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو سال قبل به کمیسیون نظارت نامه نوشتیم که حدود نظارت و فعالیت شورایاران در شهرداری را تعیین کنیم اما تاکنون این نامه مسکوت مانده است گفت: چه کار می‌توانم انجام دهم. دو سال قبل به همه اعضا نامه نوشتم و از آنها خواستم که در بازدیدهایشان از مناطق نظر شورایاران را نیز جویا شوند اما اینچنین نشد.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در منطقه ۱۹ ، ۸ الی ۹ مدیر محله آیتم‌های لازم برای مدیریت را ندارند، گفت: آیتم‌هایی همچون مدرک تحصیلی، سکونت، و حتی برخی از آنها پایان خدمت را نیز ندارند. 

طلایی با بیان اینکه من یک سال است که در تمام جلسات به دبیران شورایاری تذکر داده‌ام که دو حساب بانکی باز نکنید، گفت: شرایط فعالیت در شورایاری محلات متفاوت است چراکه این افراد با هم در یک محله سکونت کرده و در طول روز همدیگر را می‌بینند. به گونه‌ای که امروز کمیته انضباطی شورایاران داشتیم اما یکی از افراد به دلیل اینکه چشم در چشم همسایه‌اش می‌شد مایل نبود که در این جلسه شرکت کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 0
    مگه اطراف دانشگاه مردم هم زندگی می کنند؟ من که ندیدمشان.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    3 1
    بد نیست اگر چند شهر بازی با سالن برای کنسرت در این منطقه ساخته شود