دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیر علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس به نمایندگان گفت که علی رغم وجود تهدیداتی علیه ایران داعش پشت مرزهای ایران دفن خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه هفته جاری، حدود یک ساعت و نیم میزبان دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

لاریجانی در ابتدای جلسه علنی گفت: در جلسه غیرعلنی با حضور امیردریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای به نمایندگان ارائه شد.

در همین راستا غلامعلی جعفرزاده  به ایسنا گفت:‌ آقای شمخانی با حضور در جلسه غیر علنی امروز مجلس شرایط امنیتی کشور، اقداماتی که درمورد برجام انجام دادند و وضعیت ترکیه و داعش را تبیین کردند.

وی افزود:‌ تبعا این جلسات برای هماهنگی بین قوا و مسئولین تصمیم‌گیرنده کشور خیلی الزامی است چرا که مقامات کشور باید بدانند که وضعیت امنیتی چگونه است و خدای نکرده نمایندگان نظر یا اقدام مخالفی نکنند. لذا این جلسات در جهت هماهنگی، تعامل و اطلاع از آخرین وضعیت امنیت کشور است.

جعفرزاده ادامه داد:‌ آنچه در گزارش ارائه شده برای ما حائز اهمیت بود این است که علی رغم این که ما در یک منطقه آتش فشانی قرار گرفته‌ایم و کشورهای اطراف حمله آماج اقدامات تروریستی و ضد امنیتی قرار دارند ایران در ضریب امنیتی بالایی قرار دارد و گرچه این امر نباید ما را اقناع کند چرا که دشمن اصلی ما یعنی آمریکا و صهیونیست مرتبط علیه ما کار می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات شمخانی درباره‌ی اهداف و نقشه‌های دشمنان علیه کشور اظهار کرد: ایشان همچنین به تحرکات داعش در منطقه و اقدامات تروریستی در بغداد و استانبول اشاره کردند و گفتند با وجودی که این که تهدیداتی علیه ایران وجود دارد اما قطعا داعش پشت مرزهای ایران دفن خواهد شد.

شهباز حسن‌پور بیگلری هم در گفتگویی که با تسنیم داشته با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز (سه‌شنبه 15تیر) دریابان علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با نمایندگان، اظهار کرد: در این جلسه دریابان شمخانی درباره مسائل امنیتی کشور گزارشی را به وکلای ملت ارائه کرد.

وی افزود: دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره روابط ایران با کشورهای عراق و سوریه نیز گزارشی را ارائه کرد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس، تصریح کرد: دریابان شمخانی همچنین درباره روابط ایران و کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس گزارشی را به وکلای ملت ارائه کرد.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =