محمدکاظم دلخوش و بهرام پارسانیا نمایندگان صومعه سرا و شیراز از ناطقان امروز مجلس بودند.

به گزارش خبرآنلاين، دلخوش سخنانش را با انتقاد به تيم اقتصادي دولت آغاز کرد و گفت: تيم اقتصادي دولت شديدا دچار ضعف است و اگر دولت تلاشي براي رفع رکود نکند، همه مردم و بويژه توليد کنندگان دچار آسيب خواهند شد.

او در انتهاي نطقش نيز از مشکلات حوزه انتخابيه اش سخن گفت و در حالي که فرصت نطقش به پايان رسيده بود، در آخرين جمله گفت: اين درست است که در استان آقاي لاريجاني 500 تومان عوارض بگيرند و در استان ما 7 هزار تومان عوارض بگيرند! چرا نرخ‌ها يکسان نمي شود؟

پارسا نيا نيز که خودش را «تنها نماينده بخش خصوصي» معرفي کرد، در نطقش به نحوه انتخاب اعضاي کميسيون‌هاي مجلس اعتراض کرد و گفت: در انتخاب اعضاي کميسيون ها اتفاقات نا اميد کننده اي رخ داد که اصلا مطابق آيين نامه نبود. دو نفر که سابقه دو دوره عضويت در کميسيون صنايع را داشتند نتوانستند بار ديگر به اين کميسيون بروند. فردي با دکتراي انرژي، از حضور در کميسيون انرژي بازماند. چه کسي بايد پاسخگوي اين باشد که روساي شعب، اشراف کامل به آيين نامه را ندارند؟

وي افزود: کدام يک از روساي شعب در طي 8 سال بي اعتباري توليد در کشور، در اين عرصه دستي در کار داشتند؟ آرامش خانواده کدام يک از آنها به هم خورده؟ کدام يک شغل ايجاد کرده و براي تاخير يک روزه در پرداخت بيمه کارگران، جريمه شده ايد؟ اساسا با سياسي کاري و لابي گري مسائل قابل حل است يا سپردن کار به کاردان؟ آيا به بهاي رايزني براي رئيس شدن، بايد منطق عقل و منافع ملي را بايد کنار گذاشت؟ بگذاريد با کارهاي اساسي در اشتغال اثرگذار باشيم.

نماينده شيراز در ادامه از "روحانيون معزز حاضر در مجلس" پرسيد: آيا فقط خوردن و آشاميدن باعث ابطال روزه مي شود يا خوردن حق ديگران هم روزه را باطل مي کند؟

وي سپس خطاب به مردم حوزه انتخابيه اش گفت: بدانيد که من شانه از زير بار مسئوليت خالي نکرده ام بلکه روساي شعب مرا از انجام اين وظايف محروم کرده اند.

پارسانيا در پايان نطقش خطاب به رئيس جمهور گفت: دولت يازدهم وارث دولتي با صدها مشکل اقتصادي است اما با درايتي که دارد اميدوارم قبل از پايان دور اول و قبل از انتخاب مجددتان براي رياست جمهوري، مشکلات شيراز را حل کنيد.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mosi A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    بهرام پارسایی البته صحیح می باشد خبر جان
  • شیرازی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    51 8
    درود بر شرفت نماینده واقعی ملت