رئیس دفتر سلام امینی، نماینده منخب حوزه شمالی استان ایلام در گفت و گویی به چرایی انتخاب کمیسیون انرزی مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین از ایلام به روز؛ موسی امینی رئیس دفتر  سلام امینی در استان ایلام اظهار داشت : سلام امینی به صورت رسمي به عضويت كميسيون انرژی مجلس در آمد چیزی که قبلا در برنامه های انتخاباتی ایشان بود و حتی در جلسات انتخاباتی بارها از آن صحبت می کرد. چرا عضويت در كميسيون انرژي زیرا معتقد بودا یلام سرشار از ظرفیت های نفت و گاز و آب و خاک است واز این پتانسیل طبیعی باید استفاده بهینه برده شود وبا مدیریت صحیح این منابع غبار محرومیت را از چهره ی ایلام زدود.

امینی گفت : بعد از انتخاب سلام امینی توسط مردم به عنوان نماینده خود همانگونه که در زمان تبلیغات اعلام کرده بود در کمیسیون انرژی مجلس عضوء شد وچون تعداد نمایندگان درخواست کننده برای عضویت در کمیسیون انرژی بیشتر از حد نصاب بود به همین دلیل امروز 5 تن از نمایندگان درخواست کننده برای عضویت در کمیسیون انرژی حذف شدند واعضای کمیسیون انرژی امروز عصر به صورت رسمی معرفی شدند،طبق آیین‌نامه جدید مجلس شورای اسلامی، کف اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید 19 و سقف آن باید 23 نفر باشد.

رییس دفتر نماینده حوزه شمالی استان در مجلس ادامه داد: وجود میادین نفت و گاز بیجارو کمانکوه و همچنین آذر و چنگوله موقعیت اکونومیکی خاصی به استان داده است که برداشت صحیح از این میادین استان ایلام را مبدل به یکی از قطب های اقتصادی کشور میکند.

موسی امینی افزود:اما متاسفانه با وجود این سرمایه عظیم نفت وگاز جمعیت بیکار فروانی در استان موج میزند که موجبات دغدغه خانواده ها را فراهم اورده است و همین عوامل موجب گردید تا آقای امینی چاره کار را در بهره برداری از منابع عظیم نفتی و گازی به منظور سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ببیند و بهمین خاطر کمیسیون انرژی را که ارتباط مستقیم با وزارتخانه های نفت و نیرو دارد انتخاب کند.

رییس دفتر سلام امینی خاطر نشان کرد: برنامه های مدون و هدفمندی از طرف آقای امینی در قالب یک طرح مطالعاتی خاص جهت سوق دادن استان به سمت توسعه یافتگی در نظر گرفته شده است که به تدریج به مرحله اجرا در خواهد امد.

اسامی اعضای کمیسیون انرژی مجلس به‌ شرح زیر است:

سلام امینی ، جلال میرزایی،مجید ناصری‌نژاد، علی گل مرادی، عبدالله سامری، علی عسگر ظاهری عبدوند، غلامرضا شرفی، حبیب‌الله کشت‌زر، جواد کاظم‌نسب، فریدون حسن‌وند، قاسم ساعدی، خالدی، کرم پور، عدل هاشمی، نعمتی، خدری، بهرام نیا، قرخانی ، امیری خامکانی، سکینه الماسی، احمد مرادی، احمد صفری، علی ادیانی، هدایت الله خادمی

وی یادآور شد : کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است. این کمیسیون برای انجام وظایف محوله در محدوده نفت، گاز، برق، سدها و نیروگاه‌های آبی و برقی، انرژی اتمی و انرژی‌های نو تشکیل می‌شود.

موسی امینی درپایان گفت: به برادران عزیزمان جناب آقایان دکتر جلال میرزایی عضویتشان را درکمیسیون انرژی مجلس ومهندس کاظم زاده را در کمیسیون عمران تبریک میگویم وانشاء الله عضویت نمایندگان استان در کمیسیون انرژی وعمران موجب توسعه وپیشرفت استان شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =