مرحله استانی مناظرات دانشجویی با معرفی تیم های برتر به اتمام رسید. اما تیم اول که با نام امید از دانشگاه آزاد شرکت کرده بود نه تنها توسط مسئولان دانشگاه مورد استقبال قرار نگرفت بلکه با مهری نیز مواجه شدند. یکی از اعضای این تیم در گفت و گو با خبرآنلاین آنچه کر بر آنها رفته است را تشریح کرده است که با هم می خوانیم.

 

-به عنوان نخستین سوال، خودتان را معرفی کنید؟

حسن نجفی هستم .اهل شهرستان ایوان و دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد هستم.

-در پنجمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویان ایران با چه انگیزه ای شرکت کردید؟

در راستای ترویج فرهنگ نقد در جامعه و با توجه به اینکه دانشجو نگاه مطالبه گریانه دارد و از طرفی استراتژی دانشگاه توسعه کشور و تبیین راهبرد برای جامعه است با هدف روشنگری جهت توسعه ابادانی کشور با نقد علمی و منطقی در این مسابقات شرکت کردم.

-از چه طریقی با برگزاری مسابقات اشنا شدید؟

از طریق اطلاع رسانی مناسبی که جهاد دانشگاهی در فضای مجازی انجام داده بود مطلع شدم که با مشورت 3نفر از دوستانم تیمی تشکیل دادم و تحت عنوان تیم امید در این دوره از مسابقات شرکت کردیم. 

-سطح مسابقات چطور بود؟

خوشبختانه مسابقات در سطح خیلی خوبی برگزار شد.22تیم از دانشگاههای مختلف شرکت کرده بودند که هر تیم متشکل از چهار نفر بود که همه از دانشجویان خوب و باسواد بودند.

-هیات داوران را چگونه ارزیابی کردید؟

به نظرم یکی از مهم ترین شاخص های اینجور مسابقاتی هیات داوران است که با ترکیب مناسبی از مجرب ترین و بهترین اساتید دانشگاه که از اعضاء هیات علمی هم بودند باعث فضای رقابتی سالمی در بین شرکت کنندگان شد.

-بهترین گزاره ای که به نظر خودتون قابل بحث بود کدام گزاره بود؟

به نظرم اکثر گزاره ها خوب بودند .چرا که به نوعی دغدغه افکار عمومی بودند .ولی بنده از گزاره (برجام)خوشم امد و خیلی علاقمند بودم وقت بیشتری برای دفاع از این سند افتخار ممملکت بگذارم و در مورد آن صحبت نمایم.

-آیا مناظره درمورد برجام و حمایت شما از این گزاره مورد حمایت دانشجویان و اساتید قرار گرفت؟

بله...خوشبختانه همه از این موضوع که بنده در حمایت از برجام مناظره میکردم استقبال کردند و تشویق های ممتد حاضرین در سالن موید این ادعاست. و از طرفی چون بلحاظ حقوقی دستاوردهای برجام رو تشریح میکردم بسیار مورد توجه قرار گرفت ولی متاسفانه برخی از مسولین دانشگاه ازاد ایلام اینجانب را مورد سرزنش و بعضا بی مهری قرار دادند و حتی از مواضع بنده اعلام انزجار میکردند که چرا بنده از برجام دفاع کردم؟

جالب است سندی که در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی مورد تصویب نهادهای تاثیرگذار نظام قرار گرفته از نگاه برخی مسولین دانشگاه ازاد ایلام حمایت از ان زیر سوال بردن ارکان نظام است .حالا نمیدانم کدام بند از برجام به نظام خدشه وارد کرده که اقایان را برافراشته کرده و بر علیه بنده دست به هراقدامی میزنند.همین اقایانی که از بیت المال ارتزاق می کنند و آبروی اگر به دست آورده اند معتلق به نظام اسلامی است.

جای سوال است دردانشگاهی که بیشترین ضربه را در دولت احمدی نژاد بر پیکره اش وارد امده است و همان کسانی که در مقاطعی لیدر و حامی احمدی نژاد بودند امروز مسولیت مهم ترین معاونت دانشگاه ازاد ایلام را بر عهده دارند که نخبگان ایلامی می گویند مگر قطع الرجال است که نیروهایی که به لحاظ تشکیلاتی مخالف به پیروزی رسیدن دکتر روحانی بوده اند امروز معاون دانشگاهی هستند که دولت تدبیر وامید بیشترین حمایت برای توسعه انرا دارد .

کسانی که صدای دانشجو را مخالف ارکان نظام میدانند باید بفهمند که دانشجو قلب تپنده جامعه و فریاد در گلو مانده کسانی است که سربلندی ایران را ارزو دارند همان اقایان باید بدانند که اگر با این راهبرد و استراتژی به مطالبات و نظرات دانشجویان نگاه کنند بدون شک صندلی های غصب شده ای را اشغال نموده اند به مخاطره خواهد افتاد.

اگر قرار باشد دانشجویی دررابطه با اقتصاد مقاومتی، برجام یا مسایل دیگری نظراتی رو مطرح کند و سپس عده ای پیدا شوند با تندروی نقد ونظرات این قشر تحول خواه جامعه را با عناوین والقاب متحجرانه ای محکوم به مخالفت با فلان و بهمان بکنند که سنگ روی سنگ بند نمی شود . همه ما باید به قانون کشور و نه سلایق شخصی خود پایبند باشیم و در راستای آن گام برداریم، در خواست فراتر از آن مطمئنا نتایج مثبت به بار نمی آورد و قطعا مخالف با قانون کشور را به سمت و سوی خوبی نمی برد.

تثبیت نظام وحاکمیت و منافع ملی از اولویت های مهی برای ما دانشجویان و مخصوصا شخصم خودم است که خود را مقید به پایبندی به این اصول و قانون اساسی بعنوان میثاق ملی میدانیم ومعتقدیم برای بیدار کردن عقل جمعی ،چاره ای جز مشاوره و مناظره نیست و بدون فضای انتقادی سالم و بدون آزادی بیان وگفت وگوی آزاد با حمایت حکومت اسلامی و هدایت علما و صاحب نظران تولید علم و اندیشه ی دینی در نتیجه تمدن سازی و جامعه پردازی ناممکن و یا بسیار مشکل خواهد بود

-در پایان و به عنوان آخرین سئوال اگر حرف خاصی مانده است بیان نمایید؟

حرف آخرم این است که امیدوارم آزادی پس از بیان وجود داشته باشد(با خنده). و در پایان لازم می دانم از دست اندکاران برگزاری همایش مخصوصا جهاد دانشگاهی اقایان (مهری پور،حیدربیگی،پارسی وخانم کاظمی) که بانی این کار فرهنگی بود و حمایت همیشگی دانشگاه ایلام وشخص پرفسور علی اکبری تشکر می نمایم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =