دکتر فلاح، در این جلسه خاطر نشان ساخت:�اردوهای جهادی موجب سازندگی و ایجاد امید و ترویج روحیه انقلابی می شود / بسیج می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و گروه هاي جهادی استان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای والامقام 15 خرداد و شهدای گرانقدر مدافع حرم، ياد آور شد: بايد به نحوي در مسير تحقق منويات رهبر معظم انقلاب گام برداشت تا مردم عزیزما ثمره سال اقتصاد مقاومتی واقدام و عمل را به خوبی در پایان سال لمس کنند.
ربيع فلاح، با بيان اين كه تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خميني در سال 58 در حقیقت جلوه هایی از اردوهای جهادی بود که خدمات ارزشمندی را در روستاها ارائه نمود، بيان داشت: اردوهای جهادی موجب سازندگی و ایجاد امید و ترویج روحیه انقلابی می شود.
مقام عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه اردوهای جهادی یکی از جلوه های انقلابی گری و حرکت در جهت تحقق استقلال کشور است، عنوان كرد: تلاش در جهت خودکفایی و استقلال کشور حرکتی جهادی و انقلابی است.
وي با بيان اين كه سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی خواهد شد، گفت: بحمدالله اقتصاد مقاومتی در استان خوب پیگیری می شود و استان مازندران به خوبی در جهت عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.
ربيع فلاح، افزود: بسیج می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد.
رييس كارگروه اشتغال استان، از جمله اهداف اقتصاد مقاومتي را تقويت اشتغال و بهبود فضاي كسب و كار توصيف كرد و اظهار داشت: 15 هزار شغل در سال 94 در حوزه مشاغل خانگی و خرد در استان ایجاد شده است.
نماينده عالي دولت در مازندران، وجود 3000 گروه جهادی در کشور را ظرفیت بزرگی برای سازندگی ايران اسلامي خواند و گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری حجت برهمه ما تمام است و همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی نمودن آن اقدام نمائیم.
وي، با تاكيد بر اين كه رونق تولید و افزایش اشتغال باید دغدغه همه در استان باشد، تصريح كرد: روستا کانون تولید، اشتغال، کار و تلاش است و در اردوهای جهادی نیز به ظرفیت روستاها توجه جدی شده است.
دكتر فلاح، افزود: سازماندهی نیروها اگر در استان به خوبی صورت گیرد و روستاها به عنوان کانون تولید تقویت شوند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وي، بيان داشت: ظرفیت 3000 پایگاه مقاومت استان ظرفیت عظیمی برای حرکت های جهادی و اقتصاد مقاومتی است.
استاندار، با اشاره به اين كه تقویت فعالیت های دانش بنیان و بهره گیری از بیش از 1200 مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان می تواند زمینه تربیت نیروهای خلاق و حرفه ای را در استان فراهم کند، خاطر نشان ساخت: از ظرفیت فنی و حرفه ای برای توسعه و کارآفرینی و آموزش مهارتها استفاده شود.
ربيع فلاح با بيان اين كه باید از همه ظرفیت های درونی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم و در اين راستا به تلاش و فرهنگ و کار جهادی نیازمندیم، ابراز نمود: نقش صدا و سیما در تبیین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و ترویج اردوهای جهادی بسیار مهم است.
مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه فضای مازندران، فضای کار، تلاش و سازندگی است و از وجب وجب خاک مازندران، دریا و جنگل بايد برای تولید استفاده کنیم، گفت: تقویت و توسعه بازارچه های محلی برای معرفی دستاوردهای صنایع دستی و تولیدات روستائیان می تواند زمینه حمایت و پشیبانی از آنان را فراهم کند.
در این جلسه سردار بابائی، فرمانده سپاه کربلا از شرکت 90520 نفر در اردوهای جهادی سال 95 خبر داد و گفت: در 3 سال گذشته 98 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بسیج سازندگی برای افزایش اشتغال و توسعه مشاغل خانگی و خرد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
سردار بابایی از روحیه جهادی استاندار مازندران تقدیر نمود و تاکید کرد: از توان مردم باید برای خدمت به مردم استفاده كرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =