نمایندگان تبریز در مجلس نهم که در دوره دهم بر سر آرای آنها اختلاف نظر وجود دارد در گفتگوهای جداگانه، ضمن انتقاد از برخی موارد، اعلام می دارند که نظر شورای نگهبان هرچه باشد، خواهند پذیرفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد اسماعيل سعيدي، نماینده فعلی مردم تبریز که با اختلاف 100 رای تاکنون از ورود به مجلس دهم بازمانده است می گوید که تنها خواسته ی وی بازشماري آرا در حوزه ی انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر است.

نامزد دهمين دوره انتخابات با اشاره به حق الناس بودن راي مردم در نظام اسلامي گفت: ما تكليفي داشتيم، تا بر اساس شواهد و قرائن موجود اعتراضمان را به مراجع مربوطه اعلام نمائيم و نتيجه اين اعتراض هرچه كه باشد به آن گردن مي نهيم.

سعيدي ضمن اشاره به آخرين نتايج دور دوم انتخابات مجلس در تبريز گفت: ما رسما اعتراضمان را به شوراي محترم نگهبان اعلام كرده ايم و با توجه به مستندات ارائه شده منتظر نظر نهايي اين شورا هستيم.

سعيدي ادامه داد: شوراي نگهبان تاكنون نتايج انتخابات تبريز را تائيد نكرده و تنها خواسته ما بازشماري آرا است و نهايتا به فرموده رهبرمعظم انقلاب قانون را فصل الخطاب مي دانيم.

نامزد دهمين دوره انتخابات با اشاره به حق الناس بودن راي مردم در نظام اسلامي گفت: ما تكليفي داشتيم، تا بر اساس شواهد و قرائن موجود اعتراضمان را به مراجع مربوطه اعلام نمائيم و نتيجه اين اعتراض هرچه كه باشد به آن گردن مي نهيم.

در دورم دوم انتخابات تبريز عليرضا منادي سفيدان با اختلاف 107راي بر محمد اسماعيل سعيدي پيشي گرفت، كه البته اين نتايج با اما و اگرهاي بسياري همراه بود.

منادی: کلید واژه فتنه گران از زبان معترضان انتخابات مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم کاندیدایی که با اختلاف 100 رای به عنوان منتخب مجلس دهم از تبریز برگزیده شده است با اشاره به نحوه ی اعتراض به انتخابات در تبریز گفت: کسانی که تا دیروز خودشان فتنه گران را محکوم می کردند خودشان از آن شیوه استفاده می کنند و با راه اندازی کمپین های صیانت از آرای مردم و ارسال پیامک به کل مردم تبریز سعی در انحراف افکار عمومی دارند!

وی افزود: این ها هدف شان فضاسازی و آمادگی ذهن مردم برای اینکه در انتخابات تقلب شده است، این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز بارها این افراد را مخالف اسلام و مخالف نظام یاد کرده اند.

منادی با تاکید بر اینکه نظر شورای نگهبان باید فصل الخطاب باشد افزود: آنچه که مبرهن است اینکه شورای نگهبان هر نتیجه را اعلام کند ما باید مطیع این نظر باشیم و حق باید به حقدار برسد، ما حق نداریم با رای دیگران وارد مجلس شورای اسلامی شویم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه به هیچ جناحی وابسته نبوده است در خصوص فیش حقوقی 80 میلیونی منتسب به وی نیز گفت: این فیش بر می گردد به جمع مبالغ چند سال گذشته که بنده همه این پول ها را یکجا تقدیم کردم برای حمایت از دانشجویان بی بضاعت، چرا که من در دانشگاه بزرگترین دغدغه ام این بود که مشکل بسیاری از دانشجویان که برای دادن شهریه نیاز مالی دارند، مشکل شان را رفع کنم چون خودم هم بخشی از تحصیل ام در دانشگاه آزاد بوده ، می دانم شهریه دادن چقدر سخت و دشوار است.

وی در ادامه به بازشماری 15 درصد صندوق های آرای انتخابات تبریز اشاره کرد و افزود: بعد از آنکه مقرر شد 15 درصد صندوق ها بازشماری شود قرار بر این شد که نتایج این بازشماری رسانه ای نشود در حالی که نمایندگان کاندیداهای شکست خورده سریعا اخبار کذب را رسانه ای کردند تا به اذعان خودشان افکار عمومی را فریب دهند.

***

در انتخابات حوزه انتخابیه تبریز، مسعود پزشکیان و احمد علیرضا بیگی موفق شدند با اخذ اکثریت آرا در مرحله ی اول وارد بهارستان شوند اما سرنوشت هشت نفر برای تصاحب چهار کرسی باقیمانده به دور دوم کشید.

در دور دوم نیز بر اساس اعلام ستاد انتخابات استانداری آذربایجان شرقی، زهرا ساعی، محمد حسین فرهنگی، شهاب الدین بی مقدار و علیرضا منادی موفق شدند با کسب اکثریت آرا به عنوان منتخب مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو معرفی شوند ولی شورای نگهبان به دلیل اعتراض پنجمین نفر این دوره از انتخابات (محمد اسماعیل سعیدی) بازشماری آرا را در دستور کار خود قرار داد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =