فرماندار تبریز با اشاره به اینکه از نظر زمانی، رسیدگی به شکایات داوطلبان معترض انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه امروز پایان یافت، گفت: صندوق های رای دیگری در راستای اطمینان بخشی به مردم بازشماری می شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، رحيم شهرتي فرافزود: با مشاركت هيات هاي نظارت و اجرايي 15 صندوق راي در حوزه انتخابيه شهرستان تبريز بازشماري شد و نتايجه به دست آمده هيچ مغايرتي با نتيجه اعلام شده نداشت.

وي اظهار داشت: اين وضعيت در قالب صورت جلسه اي به هيات نظارت آذربايجان شرقي منعكس شد.

شهرتی فر در ارتباط با احتمال بازشماري صندوق هاي بيشتر گفت: بر اساس ابلاغ شوراي نگهبان، بازرساني از هيات نظارت مركزي (تهران) براي بازشماري تعداد ديگري از صندوق هاي اخذ راي در حوزه انتخابيه شهرستان تبريز مامور شده اند.

فرماندار تبريز ادامه داد: كار بازشماري صندوق هاي بيشتر با حضور هيات هاي اجرايي و نظارت حوزه انتخابيه آغاز شده است و بازشماري تا سقف 15 درصد از مجموع صندوق ها مجاز است.

وي اضافه كرد: مسئوليت صحت بررسي ها بر عهده شوراي نگهبان است و نمايندگان نامزدها نيز با دعوت فرمانداري تبريز در فرآينده بازشماري حضور دارند.

در مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر از مجموع 313 هزار و 643 راي صحيح، به ترتيب زهرا ساعي با 134 هزار و 131 راي، محمدحسين فرهنگي با 116 هزار و 738 راي، شهاب‌الدين بي‌مقدار با 112 هزار و 345 راي و عليرضا منادي سفيدان با 109 هزار و 149 راي به عنوان نمايندگان اين حوزه به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند.

در اين حوزه انتخابيه محمداسماعيل سعيدي با 109 هزار و 42 راي در رديف پنجم قرار گرفت و از راهيابي به مجلس دهم باز ماند.

محمداسماعيل سعيدي، علي نقي الموسوي و حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني نسبت به نتيجه شمارش آر در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابيه تبريزف اسكو و آذرشهر اعتراض داشتند.

در دور نخست انتخابات مجلس دهم نيز در حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر مسعود پزشكيان و احمد عليرضا بيگي به مجلس شوراي اسلامي راه يافته بودند.

آذربايجان شرقي با سه ميليون و 800 هزار نفر جمعيت داراي 19 كرسي در مجلس شوراي اسلامي است كه 6 كرسي آن به حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر اختصاص دارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =