فرماندار کرج : همه نهادهای دولتی و غیردولتی در ساماندهی کودکان خیابانی مسئولند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در نشست کارگروه ساماندهی کودکان خیابانی این کلانشهر، تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابان را از مهمترین برنامه های این کارگروه در سال 95 خوانده و گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی متوجه کودکان کار و خیابان، ابتدا نیازمند آن هستیم تا اطلاعات آماری و هویتی کاملی از این کودکان داشته باشیم تا بتوانیم بر پایه نیازهای آنان برای ساماندهی شان برنامه ریزی نماییم.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، "محمد تقی ایرانی" با بیان این مطلب تصریح کرد: با وجود فعالیت های گسترده ای که دستگاه های متولی پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ، در خصوص کودکان کار و خیابان انجام داده اند، متاسفانه هنوز آمار دقیق از تعداد، هویت و مسائل و مشکلات این کودکان در دست هیچ سازمانی وجود ندارد.
وی افزود: برخی از کودکان خیابانی ، با مشکلاتی مهمتر از فقر دست و پنجه نرم می کنند. فقر فرهنگی و فقر اقتصادی، در کنار بیماری والدین، بی سوادی، نداشتن کارت شناسایی هویت و بهره کشی جنسی، برخی از این مشکلات هستند که با شناسایی آنها و غربالگری های مناسب از سوی دستگاه ها قابل حل هستند و می توان با تهیه یک بانک اطلاعاتی دقیق ، در خصوص رفع این مشکلات اقدام نمود.
معاون استاندار البرز اضافه کرد: بدون اطلاعات قطعی نمی شود برنامه ریزی کرد. ما باید با استفاده از نهادهای غیردولتی و موسسه های خیریه بیش از پیش از این نهاد ها جهت سامان دادن به کودکان خیابانی بهره مند شویم.
ایرانی ادامه داد: در مواردی نیز مشاهده می شود که کودکان کار از شهرهای دیگری برای تکدی گری به کرج فرستاده شده اند و در صورتی که با یک برنامه هماهنگ آنها را به شهرهای محل سکونت شان بازگردانند، به دلیل اینکه در آنجا شناخته شده هستند، دست از تکدی گری های خیابانی برمی دارند.
وی خاطرنشان کرد : ما با دو گروه متفاوت از کودکان خیابانی مواجه هستیم، یک گروه شهروندان ما هستند و عده ای دیگر غیر ایرانی که میهمان ناخوانده ما شده اند.
فرماندار کرج، در ادامه به ضرورت بومی سازی آیین نامه ها وشیوه نامه های مربوط به ساماندهی کودکان خیابانی پرداخته و تاکید کرد: دستورالعمل های کشوری می بایست متناسب با شرایط شهرهای مختلف بومی سازی شوند.
وی اضافه کرد: مشکلات و آسیب های اجتماعی در تمام کشورها وجود دارد، اما شیوه های مختلفی برای حل آنها استفاده می شود که لازم است بجای آزمون و خطا، از تجزبیات موفق دیگران نیز بهره ببریم.
ایرانی تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، می بایست از تمام توان خود برای عملیاتی نمودن طرح های سازنده استفاده کنیم و این امر مشارکت و همدلی مردم و مسئولین را در کنار هم طلب می کند.
وی در پایان تصریح کرد: معضل پیچیده کودکان خیابانی عوامل متعددی دارد که باید شناسایی شود و هرنهادی باید به وظیفه خود عمل کند. امروز شهرداری ها در ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی سهم بالایی دارند و باید از ظرفیت کارشناسی و امکانات شهرداری کرج و سایر نهادها برای مدیریت و ساماندهی این آسیب دیدگان استفاده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =