مهر نوشت: سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه هیچگونه گزارش سوء امنیتی تاکنون اعلام نشده است، گفت: مواردی جرم انتخاباتی گزارش شده که به قوه قضائیه اعلام شده و چند مورد هم منجر به صدور کیفرخواست شده است.

حسینعلی امیری با اشاره به امنیت کشور در آستانه انتخابات، گفت: الحمدلله از جهت امنیت شرایط خیلی خوبی داریم. هیچ گونه گزارش سوء امنیتی اعلام نشده است. شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور و همچنین جلسه شورای تامین استانها به طور مستمر تشکیل می شود.

وی افزود: با توجه به تنوع قومیتی که در کشور وجود دارد، از جهت بسته انضباطی و نه امنیتی، معاون تامین وزارت کشور یک اطلس استقرار نظم را تهیه کرده است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: جاهایی که سابقا در انتخابات دوره گذشته احیانا درگیری های قومی قبیله ای پیش آمده، آسیب شناسی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به جلسات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور هر دو سه روز یک بار تشکیل جلسه می دهد و مرتب وضعیت انتخابات را از ابعاد گوناگون بررسی می کند و مشکل خاصی تا این لحظه نداشته ایم.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به  آغاز تبلیغات خبرگان ابراز امیدواری کرد که در دوره تبلیغات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شاهد رفتار انتخاباتی اخلاق مدارانه هم کاندیداها و هم طرفداران آنان باشیم که یک انتخابات پرشور و باشکوه برگزار کنیم.

وی همچنین در مورد تخلفات انتخاباتی گفت: کشور ما کشور وسیعی است، تنوع هم وجود دارد و افراد هم با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین تخلفات انتخاباتی گزارش شده که با یک تذکر حل شده است.

امیری افزود: مواردی هم جرم انتخاباتی گزارش شده که به قوه قضائیه اعلام شده و قوه قضائیه نیز پرونده تشکیل داده که چند مورد آنان منجر به صدور کیفرخواست شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مجازات جرم انتخاباتی چیست، گفت: الزاما این گونه نیست که هر تخلف انتخاباتی یا جرم انتخاباتی منجر به سلب صلاحیت کاندیدا شود، بستگی به اهمیت آن تخلف و جرم انتخاباتی دارد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =