ترکاشوند:  ضرورت تبیین همسویی پروژه های عمرانی شهرداری با نیاز شهروندان

شهردار کرج بر ضرورت تبیین همسویی پروژه های عمران شهری با نیاز شهر و شهروندان تاکید کرد و افزود: توجه به سهم شهروندان و لحاظ کردن میزان نیاز آنها در پروژه های شهری مولفه ای مهم برای تدوین و طراحی پروژه های عمرانی است؛ بی شک این رویکرد، روند توسعه و عمران شهری را نیز افزایش می دهد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،علی ترکاشوند گفت: اجرای پروژه های عمرانی همسو با نیاز شهر و شهروندان به عنوان یکی از افزارهای لازم که زمینه را برای اجرای موفق طرح های توسعه شهری فراهم می کند، محسوب می شود.

وی، عنوان کرد: شهرداری کرج نیز با اشراف بر این مهم، نسبت به اجرای برنامه ها و سیاست هایی که رفع نیاز شهروندان مهمترین آیتم آن است، اقدام می کند؛ این سیاست گذاری در کرج با توجه به افزایش میزان ترافیک، اجرای تقاطعات همسطح و غیر همسطح بوده است.

ترکاشوند، اظهارداشت: از جمله تقاطعات احداث شده در کرج شامل تقاطع شهید کچویی واقع در انتهای حسین آباد راه آهن، سوم خرداد مهرشهر با ایجاد امکان تردد در مسیر غرب به شرق منطقه مهرشهر بدون نیاز به وارد شدن به اتوبان، تقاطع غیرهمسطح حافظ واقع در ابتدای بلوار خلج آباد، شهدای دانش آموز در چهارراه دولت آباد، شهدای غواص در انتهای بلوار بسیج منطقه عظیمیه و شهدای ارتش واقع در انتهای جاده ملارد - فردیس می باشد.

وی با اشاره به تلاش و همت مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری در خصوص برآوردن نیازهای شهروندان اظهارامیداری کرد: اقدامات صورت گرفته باید به گونه ای باشد که بازخورد عملکرد این مجموعه از سوی شهروندان مطلوب باشد بر این اساس آنچه مد نظر شهرداری و شورای شهر است، تبیین همسویی فعالیتهای عمرانی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و.... شهرداری با نیازهای واقعی شهروندان است.

نقش شهروندان در تعیین سیاست های کلی شهر

شهردار کرج با اشاره به نقش شهروندان در تعیین سیاست های کلی شهر، پارلمان شهری را نهادی مردمی و مسئول در قبال تصویب طرح هایی دانست که مردم برای زندگی در یک کلانشهر به آن نیاز دارند.

ترکاشوند در خصوص وظایف و تعهدات شهرداری در برابر مردم عنوان کرد: شهرداری سازمانی است که وظیفه اداره، هدایت، کنترل و توسعه همه جانبه و پایدار شهر را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی شهر را برعهده دارد، در تعامل هستند.

وی، اظهارداشت: در این مسیر، اعتقاد به نقش بنیادی مردم در "توسعه پایدار شهری" و اهتمام برای تکریم ارباب رجوع در لایه های مدیریت شهری می تواند زمینه ساز ورود ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری های آحاد ملت به بخش های گوناگون شهرداری باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =