شب گذشته اعلام شد که لوچف، وزنه بردار روس که اخیرا رکورد حسین رضازاده را زده، دوپینگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد تست دوپینگ آلکسی لوچف روس مثبت اعلام شده و مدال او به احتمال فراوان پس گرفته می شود. این قهرمان روس در بازی های جهانی هیوستون دست به کار بزرگی زد و در حرکت یک ضرب وزنه 210 کیلوگرمی را بالای سر برد. این اما تنها وزنه بزرگی نبود که لوچف زد. او در دو ضرب فوق العاده بود و توانست وزنه 265 کیلو گرمی را بالای سر برد و توانست رکورد دنیا را بشکند. او بعد از سال 2006 که حسین رضازاده توانسته بود وزنه 264 کیلوگرم را بالای سر ببرد ، سنگین ترین وزنه ای را که یک ورزشکار بالای سر می برد را توانست مهار کند و هم رکورد دو ضرب و هم مجموع را که پیش از این در اختیار رضازاده بود از آن خود کرد.
حالا لوچف در مقام دفاع از خود برآمده و در مصاحبه‌ای كه با خبرگزاری All Sport انجام داده، گفت: «من فکر می کنم موضوع دوپینگ من یک انگیزه سیاسی با خود دارد. و مشابه همان موضوعی است که علیه ورزش روسیه در حال رخ دادن است.» او به موضوع نقش روس ها در دوپینگ های فدراسیون جهانی دو و میدانی اشاره كرد و ادامه داد: «من کوتاه نمی آیم. تمام اقدامات لازم ضد دوپینگی از جمله شرکت در آزمایش بی را انجام خواهم داد تا نشان بدهم که من بی گناهم.»
ماجرا از این قرار است كه روس‌ها باعث شده‌اند در دوومیدانی، دبیركل فدراسیون جهانی بركنار شود. در این رشته ها روس‌ها چند نمونه مثبت دوپینگ داشته اند اما دبیركل فدراسیون جهانی آن‌قدر در اعلام این دوپینگ‌ها تعلل كرد كه با فشار وادا مجبور شدند دبیرکل را بركنار كنند. مسئولان ورزش روسیه معتقدند این دسیسه آمریكایی‌هاست و پشت این ماجرا، انگیزه‌های سیاسی وجود دارد.
البته این نمونه دوپینگ در حالی اعلام شده كه معمولا وقتی نمونه تست اولیه مثبت اعلام می شود، نمونه ثانویه هم مثبت اعلام می شود. روسها شاید فکر این را نمی کردند که در آمریکا ، نادوی آمریکا مستقل از فدراسیون جهانی از ورزشکاران تست بگیرد. این نمونه مثبت اعلام شده به جای آزمایشگاه تخصصی فدراسیون جهانی در مجارستان، در آمریکا مثبت اعلام شده است و ضربه ای بزرگ به ورزش روسیه است که احتمالا نمی توانند با لابی مشکل را حل کنند چون این ورزشکار نام داروی مصرف شده را از قبل در لیست داروهایش به فدراسیون جهانی اعلام نکرده بود. بر این اساس رکورد لوچف از کتاب رکوردها احتمالا پاک می شود و رضازاده همچنان قوی ترین مرد دنیاست.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =