سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید:«خوشحال می شوم قهرمانی مثل سعید علی حسینی برگردد.»

مرتضی رضایی - حسین توکلی رای اعتماد گرفت.اعضای کمیته فنی یک بار دیگر به او اعتماد کردند تا توکلی در مسابقات المپیک هم سرمربی تیم ملی وزنه برداری باشد.او که در رقابت های جهانی آمریکا بدشانسی های زیادی آورد این بار امیدوار است تا ورزش روی خوشش را در المپیک نشان بدهد و تیم ملی ایران حداقل دو مدال طلا را در این رقابت ها کسب کند.با سرمربی تیم ملی وزنه برداری پس درباره همه چیز حرف زدیم.درباره شروع دوباره تمرینات وزنه برداران،انتخاب نفرات جدید و البته امیدواری به بازگشت بهداد سلیمی و درخشیدن این وزنه بردار در مهمترین رقابت ورزشی جهان یعنی المپیک.

انتخاب دوباره شما به عنوان سرمربی تیم ملی نشان از اعتماد مسئولان وزنه برداری به عملکرد حسین توکلی بود.

اعضای کمیته فنی همه شان می دانستند که چه اتفاقاتی در وزنه برداری افتاده است.همه آنها به این مشکلات واقف بودند و همه به دنبال این بودند که از بنده حمایت کنند.من از این حمایت سپاسگذارم.قوت قلب خوبی بود.در بین این همه اتفاق بد این یک اتفاق خوب بود که برای من و وزنه برداری افتاد.دست مریزاد که اعضای فدراسیون اینقدر حرفه ای فکر می کنند و عملکرد بنده را با ترازوی شش ماهه نسنجیدند.وزنه برداری رشته ای زمان بر است و این زمان به من داده شده.بنده هم باید نهایت تلاشم را بکنم تا پاسخ اعتمادی که کرده اند را بدهم.

شما این حرف را زمانی که تازه سرمربی تیم ملی شده بودید یک بار دیگر زده بودید.

می دانید،شش ماه زمان کمی نیست اما به شرطی که وزنه برداران آماده باشد.شما ببینید بهادر مولایی با زانوی جراحی شده آمده بود.نصیر شلال و تقیان شرایط مساعدی نداشتند و بهداد هم وضعیتش نرمال بود.

البته کمی هم بدشانسی آوردید.

از یک کم یک ذره بیشتر.هر چیزی که فکرش را بکنید برای ما اتفاق افتاد.فکر می کنم بلایی نبود که سر ما نیاید.بعد از مسابقات جهانی گفتم یعنی از این که هست ممکن است برای کسی اتفاق بیفتد؟

در حال حاضر شرایط چطور است؟به نظر کار کمی برای المپیک سخت تر شده و باید تلاش بیشتری کرد.به خصوص اینکه بهداد هم معلوم نیست به این مسابقات برسد یا نه.

با توجه به شرایط روحی خوبی که از او سراغ دارم و می شناسم امیدوارم او به المپیک برسد. پیگیری وضعیت آسیب دیدگی او باید در اولویت باشد و در رده دوم باید به این برسد که درالمپیک حضور پیدا کند.من کار را نشدنی نمی بینم اما باید با دقت و صبر جلو رفت.کمیته پزشکی ما هر کاری از دستشان بر بیاید برای بهداد انجام می دهند.فکر می کنم او شرایطش را دارد و می تواند مدال طلا را بگیرد.خودش هم در آخرین مصاحبه اش گفته که به چیزی به غیر از مدال طلا فکر نمی کند.

از 5 سهمیه ای که برای المپیک کسب کرده اید خودتان فکر می کنید که شرایط در این رقابت ها چطور رقم بخورد؟

اگر بتوانیم نتایج سیدنی را تکرار کنیم و دو مدال طلا کسب کنیم کار بزرگی کرده ایم.تا حدودی پتانسیل اش را هم داری.البته ورزشکاران دیگر ما هم نا امید نیستند.تاریخچه وزنه برداری ما همواره در المپیک عملکرد خوبی داشته است.امیدوارم بعد از این همه بدشانسی در المپیک روی خوش ورزش حرفه ای را ببینیم.

در لیست جدید شما نواب نصیر شلال حضور ندارد.

در این مورد حرفی نمی زنم.تمامی نفرات ما با خرد جمعی و در جلسه روز گذشته کمیته فنی به تیم ملی دعوت شدند.درهای تیم ملی به روی همه وزنه برداران باز است.اینجا بحث ملی مطرح است و بحث اصلا شخصی نیست.من به خودم یا شخص دیگری فکر نمی کنم.

نظر شما درباره بازگشت سعید علی حسینی به وزنه برداری چیست؟

من این قانونی که درباره اش حرف می زند را شنیده ام و آرزو می کنم که این اتفاق بیفتد اما همه اش فقط تغییر قانون و بازگشت نیست.بخشی از کار حرفه ای و مربوط به ورزش است.سعید سال ها از ورزش دور بوده و من نمی دانم الان چه وضعیتی دارد.ورزش ما رکوردی است و اگر قهرمانی مثل سعید بتواند برگردد واقعا خوشحال می شوم.

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =