۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱

علی حق

محمد ستاریفر در حاشیه نشستی که در کافه خبر داشت، یک محاسبه ساده انجام شد که نشان می دهد مدیریت دانشگاه ها چگونه با اتخاذ برخی تصمیم های شتابزده هزینه هر واحد درسی را تا 3 برابر افزایش می دهند. ستاریفر می گفت، بنده را که هنوز 60 ساله هم نشدم بدون ارائه درخواست مسوولان دانشگاه بازنشسته کرده اند. گذشته از این ممنوع التدریس هم شده ام. پیش از این حقوق ماهیانه من 2 میلیون و 200 هزارتومان بود که 700 هزارتومان آن به حساب صندوق بازنشستگی واریز می شد و دریافتی من یک میلیون و 500 هزار تومان بود. حال که بازنشسته شده ام نه تنها کل حقوقم را می دهند، 50 میلیون تومان هم پاداش دوره خدمت می دهند که هزینه بهره آن برای سیستم بانکی ماهی یک میلیون تومان است. به جای من هم فرد دیگری را مشغول به کار کرده اند که ماهی 1 میلیون و 500 هزارتومان دریافتی باید داشته باشد.

هر چند که می توان بخشی از بهره پاداش 50 میلیونی را با 700 هزارتومان واریزی جدید تعدیل کرد اما بازهم هزینه ها رشد قابل ملاحظه ای پیدا می کند.

بدین ترتیب الان دانشگاه حداقل باید ماهی 4 میلیون تومان هزینه کند تا همان میزان ساعت درسی که من با دریافتی 1 میلیون و 500 هزارتومان ارایه می کردم، برگزار شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علوي IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
    0 0
    جناب استاد سلام جنابعالي در طول خدمت مبلغي را به حساب سازمان نشستگي ريخته ايد كه آنها با پول شما كار كرده اند و سود برده اند و ربطي به دانشگاه ندارد جنابعالي جلوجلو پول اين دريافتي ها و حتي بيشترش را داده ايد.