بوروکراسی در صدور مجوزها و هشدار استاندار یزد نسبت به دلسردی سرمایه گذاران

استاندار یزد گفت: نگاه به سرمایه‌گذاران خارجی مثبت، همراه با دوراندیشی و دور از بدبینی باشد و اجازه ندهیم آنان با بعضی از رفتارهای نادرست از سرمایه‌گذاری در استان دلسرد شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، جلسه هماهنگي مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار يزد، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی، دو معاون استاندار، مديركل هماهنگي امور اقتصادي و نمايندگان دستگاه‌های عضو مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري یزد برگزار شد.

استاندار يزد در اين جلسه ضمن گراميداشت هفته بسيج اظهار داشت: ضروری است زیرساخت‌ها و فرصت‌های لازم را براي ترغيب سرمایه‌گذاری خارجي در استان فراهم کنیم و براي گشايش فضاي سرمایه‌گذاری در دوران پساتحريم برنامه داشته باشيم.

«سید محمد ميرمحمدي» تأکید کرد: بايد پایه‌های اقتصادي كشور و استان بر مبناي تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب در راستاي اقتصاد مقاومتي و اقتصاد دانش‌بنیان پی‌ریزی شود.
وی ادامه داد: در فضاي امروز جامعه اقتصاد مقاومتي بايد محور كارها باشد و با فضاي جديدي كه بعد از موضوع پساتحريم به وجود آمده است می‌توانیم در راستاي رونق اقتصادي گام برداريم.
وي بابیان اينكه ضرورت دارد از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بومي و داخلي نيز به نحو مطلوب استفاده شود، افزود: در كنار اين مهم بايد كيفيت توليدات و بهره‌وری موجود را با تکیه‌بر تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جديد افزايش دهيم و رقابت‌پذیری در واحدهاي توليدي را بالا ببريم.

ميرمحمدي خاطرنشان كرد: براي سرعت بخشيدن به سرمایه‌گذاری‌ها پس از يك سال و نيم تلاش پنجره واحد براي سرمایه‌گذاری در استان ایجادشده است و مركز خدمات سرمایه‌گذاری بايد مشكلات موجود را رفع کند تا سرمایه‌گذاران داخلي و خارجي بااحساس اعتماد و آرامش خاطر وارد استان شوند.


نگاه به سرمایه‌گذاران خارجي مثبت باشد

عالی‌ترین مقام اجرائي استان گفت: بايد نگاه به سرمایه‌گذاران خارجي مثبت، همراه با دورانديشي و به‌دوراز بدبيني باشد زيرا تفاوت اين قشر با سرمایه‌گذاران داخلي تنها در زبان و آداب‌ورسوم است و در اين زمينه نيز می‌توانیم از ظرفيت نمايندگي وزارت امور خارجه در استان استفاده کنیم و اجازه ندهيم سرمایه‌گذاران داخلي و خارجي با بعضي از رفتارهاي نادرست از سرمایه‌گذاری در استان دلسرد شوند.

استاندار يزد بابیان اينكه دستگاه‌های نظارتي چشم‌وچراغ ساير دستگاه‌ها هستند، افزود: اگر اين دستگاه‌ها مواردي را خواستار شدند بايد با مستدل و مستند همراه با اعتمادسازی به آن‌ها پاسخ گفت، زيرا خوشبختانه در دولت تدبير و اميد هماهنگي خوبي بين دستگاه‌های نظارتي و اجرائي در استان وجود دارد و همه در مسير خدمت به مردم گام برمی‌دارند.

گفتني است در ادامه اين جلسه در ارتباط با ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =