لغو تحریم‌ها چه تاثیری بر بازار مسکن می‌گذارد؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان مسکن به آن پاسخ داده‌اند.

فردین یزدانی در این باره گفت: لغو تحریم‌ها بخش‌های قابل مبادله که در بخش صنعت و خدمات هستند را به شدت تکان خواهد داد و باعث رونق در بخش‌های دیگر اقتصاد خواهد شد.

این کارشناس مسکن افزود: اما باز شدن بخش‌های قابل مبادله باعث می‌شود که با هجوم سرمایه به بخش مسکن مواجه نشویم و تقاضای سرمایه مسکن تغییر خاصی نخواهد کرد اما تغییر وضعیت درآمدی کشور و کل اقتصاد باعث می‌شود که تقاضای مصرفی، یک مقدار تقویت شود و این نقصان تقاضای موثر که در بازار است تا یک حدی جبران شود و این باعث یک رونق نسبی خواهد شد.

یزدانی در پاسخ به اینکه لغو تحریم‌ها چه زمانی تاثیر خود را بر بازار مسکن می‌گذارد گفت: تا این لغو تحریم‌ها اثر خود را بر بازار بگذارد یک وقفه 9ماهه تا یک‌ساله خواهد داشت.

در همین مورد بیت‌الله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با تاثیر لغو تحریم‌ها بر بازار مسکن گفت: چون ما اقتصاد را در انتظار گذاشته‌ بودیم و الان یک ورود منابع مالی می‌آید، اگر تمامی تحریم‌ها برداشته شود و منابع مالی ما در کشور وارد شود، سر از بخش ساختمان و مسکن نیز درخواهد آورد و شروع به رونق دادن بخش مسکن می‌کند.

این کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با زمان تاثیر لغو تحریم‌ها در بخش مسکن اظهار کرد: اگر لغو تحریم‌ها حضوری در بخش مسکن داشته باشد با یک تاخیر یکی دو ماهه تاثیرش را می‌گذارد.

در همین مورد احمدرضا سرحدی ، کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با تاثیر لغو تحریم‌ها بر بازار مسکن اظهار کرد: لغو تحریم‌ها قطعاً بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس مسکن گفت: لغو تحریم‌ها چیزی است که آثارش باید وارد بازار شود، فعلاً امیدواری‌هایی ایجاد کرده است که وضع اقتصادی مردم خوب شود و بتوانند قدرت خرید پیدا کنند و وارد بازار شوند، این یک امیدواری است و نتایج عملی آن انشاالله در نیمه اول سال آینده و بهتر است.

او افزود:  قطعی‌تر بگوییم نیمه دوم سال آینده آثار خودش را بروز می‌دهد که اگر اتقاقاتی که پیش‌بینی شده قرار باشد اتفاق بیفتد، به امید خدا ما شاهد یک رونق خوب و متعادلی در بخش صنعت و بخش اقتصادی کشور و از جمله بخش مسکن خواهیم بود.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    27 17
    مصالح ساختمانی به علت امکان صادرات با نرخ آزاد محاسبه می شوند و هیچ تغییری در بخش مسکن نخواهد بود مگر اینکه دلار سقوط کنه که دولت برای تامین یارانه ها به هیچ عنوان این کار رو نمیکنه
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    24 22
    هیچ اتقاق خاصی نمی افته . بساز و بنداز ها به بساز و بندازیشون ادامه می دهند با قدرت تمام
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    1 0
    چرا کسی نمی پرسه که چرا شهرداری قانون پیش فروش ساختمان را اجرا نمی کند؟ چرا نظام مهندسی چیزی نمی گوید؟ چرا مردم نمی توانند با خیال راحت یک آپارتمان پیش خرید کنند؟
  • مرتضی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    29 14
    نظر این دو کارشناس قابل احترام اما بنده که کارشناس نیستم با توجه به تجربه 40 ساله خود عرض میکنم تا 10 سال آینده در بخش مسکن رونق وتورم نخواهیم داشت. بخش مسکن به شدت اشباع شده است. حال با به خاطر سپردن نام عزیز این و دو کارشناس محترم تا زمان پیش بینی ایشان صبر میکنیم . خوب آگه پیش بینی ایشان اشتباه بود لطف کنن در همین سایت خبری اعلام کنم ممنون.
  • داود همدانی GB ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    32 17
    باسلام و با احترام به نظر کارشناسان محترم،به نظر من لغو تحریم ها تاثیری در بازار مسکن نخواهد داشت،و از علل رکود در بخش مسکن میتوان به قیمت بالای مسکن و ناهمخوانی عرضه و تقاضا اشاره کرد،کما اینکه با توجه به عرضه بالای مسکن در سنوات قبل و عدم توان خریداران این تعادل از بین رفته و لغو تحریم ها در این خصوص بی اثر خواهد بود.مورد بعدی اینکه منحنی مسکن نشان میدهد بعد از هر دوره رکود یک دوره رونق رخ خواهد داد که پبش بینی برای نیمه دوم سال بعد نزدیک به واقعیت است.در هر صورت در حال حاضر بهترین زمان خرید مسکن میباشد که میتوان در تنگنا بودن سازندگان از نظر مالی را مزید این مهم دانست.
  • دانیال A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    39 13
    رونق شاید اما با این قدرت خرید مردم که در تهیه مایحتاج روزانه دچار مشکل هستند انتظار افزایش قیمت نداشته باشیم عقلایی تره