اقتصادنیوز نوشت: یک کارشناسان اقتصاد مسکن گفت: با توجه به شرایط فعلی، بازار مسکن در نیم‌سال دوم تغییری نخواهد کرد و تغییرات در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

مهدی پورمهر در رابطه با بازار مسکن در نیمه دوم امسال گفت: با توجه به اینکه نرخ تورم سالانه 15 درصد اعلام شده، دولت تمام تلاش خود را می‌کند که نرخ تورم تک‌رقمی شود، بنابراین تورم در نیمه دوم سال در مجموع پنج تا نهایتاً هشت درصد است و نمی‌تواند رکورد تورم را بزند و هیچ‌گاه بازدهی آن به بازدهی بخش بانکی نمی‌رسد و از عوامل بلوکه شدن پول در بانک هم همین است که این چنین وضعیتی در هیچ اقتصادی وجود ندارد.

این دانش‌آموخته اقتصاد مالی اضافه کرد: اگر در شش ماه دوم سال نرخ تورم 10 درصد شود، مردم پول‌شان را از بانک بیرون می‌کشند و در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

او در ادامه در رابطه با ساخت‌وساز در نیمه دوم سال بیان کرد: انگیزه ساخت و ساز در مسکن به میزان تقاضا مربوط است، و سازنده‌ها دست نگه داشته‌اند، چون مطالباتی در بازار مسکن وجود ندارد.

او افزود: از نظر من استارت ساخت‌وساز در زمستان می‌خورد، زیرا اگر الان دست به ساخت‌وساز بزنند پیش‌فروش‌ها در زمستان شروع می‌شود و این به نفع سازنده نیست.

پورمهر همچنین در رابطه با تاثیر توافق هسته‌ای بر بازار مسکن اظهار کرد: قضیه مذاکرات هسته‌ای یک نااطمینانی در مردم ایجاد کرده است و در نتیجه مردم نمی‌توانند تصمیم اقتصادی درستی بگیرند.

این کارشناس اقتصاد مسکن در پایان گفت: فعلاً پیش‌بینی‌ها به این صورت است که در این شش ماه اتفاقی نخواهد افتاد و سال آینده ممکن است یک مقدار شرایط مدیریت شود و مسکن کاهش قیمت پیدا کند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    12 17
    خداوکیلی خودتون میدونید چی داره میگه این دانش اموخته اقتصاد.همرو برعکس گفته.یا اینکه شما اشتباه تایپ کردین.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
      6 2
      حرف از ناامیدی نزنید لطفا
  • m.f A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    30 4
    سلام به نظرمن اگه مردم فعلا"دست نگه دارندمسكن بازهم ارزون ميشه بايدكساني كه يك شبه مسكن راگرون كردندوسودش رابردندكمي هم ضرربكنند
  • بی نام A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    19 2
    جالبه وقتی حرف از ارزانی است کسی کامنت نمی گذاره.
  • حسين IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    14 16
    از خبر انلاين گلايه دارم كه چطور بدون بررسي اقدام به نشر خبر غير كارشناسي مي كنه چرا كه كل اظهارات به ظاهر كارشناس با وضع موجود تمامي سازنده ها دست از كار كشيده چرا باتوجهوبه هزينه تمام شده وفروش هيچ جذابيتي جهت سرمايه گذاري ساخت مسكن وجود ندارد وبا شرايط موجود وامار ارايه شده بانك مركزي از وضعيت صدور پروانه نه تنها زمستان بلكه سال ديگر هم روند ساخت مسكن شروع نخواهد شد چه برسد به اينكه كارشناس محترم وعده ارزان شدن مسكن هم كه اظهارات ايشان هيچ پشتوانه علمي وعملي ندارد
  • امیر A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    38 7
    همه با ارزان شدن مسکن موافقیم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    11 2
    امیدوام از افعال معکوس استفاده نشود
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    19 7
    به نظرم باید به اقتصاد امیدوار بود و ایشان متقاعد کننده تحلیل کرده اند.
  • عباس IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    8 9
    سلام،بنابه دلایل محکم و وقوی روندقیمت مسکن کاهشی است وحداقل این روند کاهشی تا ده سال آینده ادامه خواهد داشت.دلالان وبورس بازان مسکن که در سالهای گذشته حسابی جیب مردم را خالی کردند امیدی برای برگشت وضعیت سابق نداشته باشند چراکه همه شرایطی که موجب افزایش قیمت مسکن می شد بکلی تغییر کرده است واز همه مهمتر اینکه دولت جناب آقای دکتر روحانی پای قولی که به مردم داده است ایستاده است ویا جلوگیری از افزایش قیمت مسکن و عادلانه کزدن قیمت فروش مسکن همه اقشار ضعیف ونیازمند جامعه را خانه دار خواهد کردلذا دلالان وبورس بازان مسکن به فکر شغل دیگری برای خود باشند که برای نان شب شان نیازمند نباشند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    7 4
    چرا پاسخ من به نظر عباس منتشر نشد یه سر به بنگاه های املاک بزنید منظورم را متوجه می شوید در صورت ترغیب خریداران به عدم خرید مسئولیت گران تر خریدن در آینده نه چندان دور به عهده مثلا صاحب نظرانی است که در هر زمینه ای فوق تخصص دارند مجدد تکرار می کنم من سازنده هستم چه دلیلی وجود دارد تا ده سال ضرر بدهم دوباره مسکن بسازم
    • بی نام RO ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
      3 1
      همونه ديگه شما سازنده اي بفكر ما هم باش جناب سازنده