خودروسازان بهای خدمات پس از فروش را خرج خودشان می‌کنند!

ایسنا نوشت:همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت می‌کنند در شعارهای خود رضایت‌مندی مشتریان را سرلوحه کار قرار می‌دهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.

رییس اتحادیه اتوسرویس گفت: براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش در زمان خرید از مشتری دریافت می‌کنند اما این مبلغ صرف خدمات پس از فروش نمی‌شود بلکه برای موارد شخصی خودشان هزینه می‌شود!

باوجودی که صنعت خودروی داخلی در سال‌های گذشته کمی پیشرفت داشته اما هنوز خدمات پس از فروش در شرکت‌های خودرو‌ساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و ‌پخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است که در این باره علیرضا راسی به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. براساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت می کنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمی‌کنند.

خیلی از نمایندگی‌های خودرو فاقد پروانه کسب هستند

وی گفت: براساس قانون، باید پروانه صنفی توسط هر واحد صنفی که فعالیت می‌کند دریافت شود، درحالی که تعداد زیادی از نمایندگی‌های سطح شهر که خودروسازان به آنها نمایندگی دادند فاقد پروانه کسب هستند و زمانی که می‌خواهیم آنجا را پلمب کنیم با کارکنانی در آن جا مواجه می‌شویم که تنها راه معیشت آنها فعالیت در این نمایندگی‌هاست و در برخی مواقع از این کار منصرف می‌شویم.

راسی ادامه داد: همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت می‌کنند در شعارهای خود رضایت‌مندی مشتریان را سرلوحه کار قرار می‌دهند در صورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.

رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران در عین حال بیان کرد: برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاه‌های ما به مردم سرویس می‌دهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند.

وی همچنین یادآور شد: مردم در زمان بروز مشکل خودروهای خود، به واحدهای مجاز تعمیرگاهی مراجعه کنند که پروانه کسب در مغازه‌های آنها نصب شده باشد که در صورت بروز مشکل بتوانند شکایت خود را مطرح کنند تا رسیدگی شود.

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    11 37
    خبرآنلاین بس کن دیگه.فقط روزی 4 تا خبر از خودرو میدی.انگار تمام مشکلات مملکت حل شده فقط همین یکی موندهیه بارون میاد 10 نفر میمیرن،یه زلزله میاد 100 تا خونه میاد پایین،سقف تونل توحید آب میده هیچ کس گردن نمیگیره این همه آدم هم هر روز از تونل رد میشن کسی هم نگران نیستخودرو کیفیت نداره،آره،همه میدونیم،چیز جدیدی نیست، 20 ساله که کیفیت نداره.یکی بگه آخه کدوم کالای ایرانی کیفیت داره که این یکی می خواد داشته باشه
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      3 16
      اشتباهی منفی دادم.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      21 4
      شما احیانا دلال نیستی که ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      20 4
      معلومه خودرو سازه
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    22 0
    هیچ نظارت و کنترلی وجود نداشته و ندارد، بهتر از این نخواهد شد. وای بر کم فروشان...
  • متفکر A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    7 0
    به قرآن قسم که نمایندگی ایران خودرو به من گفت که درب پژو ندارند و باید صد و بیست هزار تومان اضافه بر تعرفه بدم تا از بازار آزاد درب تهیه کنند ....همانوقت گفتم حرامشان باشد و الحمداله که دارد حرامشان میشود