حفظ کیفیت خط قرمز و اولویت نخست مدیران خودرو است/ برای رفع دغدغه خریداران فراخوان صادر کردیم 

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو تاکید کرد: مشتریان نگران کیفیت محصولات مدیران خودرو نباشند زیرا کیفیت خط قرمز ما هست. این کیفیت توسط موسسات و رسانه‌های مطرح دنیا هم تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جک‌لی، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در یک نشست خبری به منظور مشکل ایجاد شده برای اکسل عقب خودروی ایکس 55 پرو و فراخوان اعلام شده از سوی این شرکت، گفت: این مشکل مربوط به ساپلایر بوده، در برخی از کشورها مانند مکزیک و آفریقای جنوبی هم شاهد این مشکلات بودند. در هر کشور با توجه به میزان وجود ریسک، دستورالعمل‌های فراخوان داده شده است.

وی افزود: ایکس ۵۵ پرو مدل پر فروشی در برزیل، روسیه، ترکیه و غیره پر فروش بوده و تونسته اعتماد مخاطبین رو کسب کند.

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو همچنین گفت: ایکس ۵۵ پرو در بازار برزیل، به عنوان بهترین suv کامپکت شناخته شده است.

جک لی افزود: تمام خودروهای موجود در کارخانه بررسی می‌شوند و تمام مدل‌هایی که از این به بعد تحویل می‌دهیم قطعا بدون مشکل هستند.

جک لی در ادامه گفت: مشتریان اولین اولویت ما هستند، فارغ از این اتفاق، امنیت مشتریان اولین اولویت ما هست و اهداف ما بر همین اساس تعین می‌شود.

وی افزود: ما کمپین‌های مختلفی برای خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان داشتیم و همین نشان‌دهنده آن است که اولویت ما مشتریان هستند.

جک لی تصریح کرد: این اتفاقات ناخواسته در کشورها و شرکت‌های مختلفی رخ می‌دهد مانند موردی که برای هیوندای پیش آمد یا مرسدس بنز در ژاپن چند هزار خودرو را فراخوان کرد.

وی متذکر شد: قطعا تمرکز ما در آینده این هست که دقت فرایند کنترل کیفیت رو افزایش بدیم تا از اتفاقات مشابه جلوگیری کنند. مجدد می‌خواهم تاکید کنند که مشتریان نگران کیفیت محصولات مدیران خودرو نباشند زیرا کیفیت خط قرمز ما هست. این کیفیت توسط موسسات و رسانه‌های مطرح دنیا هم تائید شده است.

جک لی گفت: از تمام رسانه‌هایی که در این کنفرانس حاضر بودند تشکر می‌کنم، شرکت توجه بسیار زیادی به این اتفاق داشت و این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد، در روند توسعه شرکت در سال‌های گذشته، کیفیت و رضایت مشتریان اولویت ما بوده است.

وی افزود: شرکت میل به توسعه دارد و باعث می‌شود ما به صورت مداوم کسب تجربه کنیم و عملکرد خودمان را بهبود دهیم. میخواهم از تمامی مشتریان عذرخواهی کنم بابت این اتفاقی که رخ داد و شرکت مدیران خودرو در آینده قطعا کنترل کیفیت خود را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو تصریح کرد: همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از شرکت استاندارد هم که در جهت بهبود روند به ما کمک کردند تشکر کنم. مطمئن باشید که شرکت مدیران خودرو در آینده تمرکز بیشتری به رضایت مشتریان خواهد داشت و سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه خواهد کرد.

برای رفع دغدغه خریداران فراخوان صادر کردیم

هانی هردانیان، مدیر بازاریابی برند ام‌وی‌ام شرکت مدیران خودرو در این نشست خبری عنوان کرد: شرکت مدیران خودرو وظیفه خود می‌داند که در خصوص اتفاقات اخیر پاسخگو باشد. دوستان رسانه‌ای بهتر از بنده می‌دانند که این اتفاقات در جهان رخ می‌دهد و شرکت‌های بزرگ مانند تویوتا و فورد هم درگیر داستان فراخوان هستند.

وی افزود: قصد ما این نیست که با این مثال اتفاقی که رخ داده را تقلیل دهیم، بلکه می‌خواهیم به نحوه عملکرد و بازخورد شرکت‌ها اشاره کنیم. این اتفاقات لاجرم رخ می‌دهد و اهمیت دارد که شرکت‌ها چه رویکردی نسبت به این اتفاقات دارند.

هردانیان تصریح کرد: شرکت مدیران خودرو بالغ بر ۲۰ سال است که به عنوان یک شرکت خصوصی در کشور فعالت دارد، طبیعتا نقص‌هایی داشتیم و همواره به دنبال آن بودیم تا بتوانیم این ضعف‌ها را رفع کنیم.

وی متذکر شد: ما وظیفه خود می‌دانیم بدعتی در بازار ایران داشته باشیم و برای رفع دغدغه خریداران فراخوان صادر کردیم، آن هم در حالی که نمونه کمی از چنین رفتارهایی از سمت شرکت‌های خودروساز وجود دارد. ما نمی‌خواهیم صرفا به اتفاقات بپردازیم، میخواهیم به رویکرد شرکت‌ها بپردازیم که آیا پاسخگو نیازهای مشتریان هستند؟ یا صرفا به دنبال فروش هستند؟

به دنبال افزایش بهبود کیفیت خدمات هستیم

احمد معروف‌خانی، مدیر خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو هم در ادامه گفت: مجموعه مدیران خودرو دارای ۱۵۷ نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر ایران است که به خودروهای برند ام‌وی‌ام خدمت‌رسانی می‌کنند. روند رضایت و خدمت‌رسانی به مشتریان در حال ارتقا است، البته به این مقدار بسنده نمی‌کنیم و به دنبال افزایش بهبود کیفیت خدمات هستیم.

وی افزود: عملکرد نمایندگی‌ها به صورت لحظه‌ای بررسی می‌شود تا موارد مورد نیاز مشتریان برآورده شود.

مدیر خدمات پس از فروش شرکت مدیران‌خودرو تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز بزرگ بر اساس فرآیندهای نظارت بر محصولات خود نسبت به شناسایی نقاط ضعف و ریسک‌های محصولات خود و تولید قطعات تامین‌کنندگان خود به‌صورت مستمر اقدام می‌کنند و در صورت شناسایی ریسک در فرآیند مذکور نسبت به شناسایی میزان ریسک، تعیین اقدام اصلاحی و نحوه اجرای آن تصمیم می‌گیرند.

معروف‌خانی متذکر شد: شرکت مادر ما نیز براساس شناسایی ریسک در برخی از محموله‌های تامین کننده خود، نسبت به بررسی محصولات دستورالعمل بازنگری صادر کرد که شرکت مدیران خودرو نیز سریعا نسبت به ابلاغ و اجرای آن در سطح شبکه نمایندگان خود اقدام کرده است و از مورخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ به‌صورت عملیاتی در سطح نمایندگان اقدام کرد.

وی ادامه داد: مشکل پیش آمده تنها برای یک ساپلایر و در یک قطعه تولیدی آن است و به کل زنجیره محصولات شرکت بست داده نمی‌شود.

در همین حال معروف‌خانی، مدیر خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو گفت: طبق ابلاغیه فراخوان که خدمات پس از فروش با اولویت بالا در شبکه خدمات اجرا کرد، تمامی نمایندگان از ۸ صبح تا ۸ شب هفت روز هفته حتی در روزهای تعطیل در حال خدمت‌رسانی هستند. امنیت اولویت اول ماست و در صورت مشاهده هر گونه ریسک، قطعه اکسل به طور کامل تعویض می‌شود.

وی تصریح کرد: خودرو ایکس ۵۵ پرو بسیار با کیفیت و ایمن است، این خودرو کمترین آمار مراجعه به خدمات پس از فروش ما را دارد. X۵۵ پرو در تست‌های ایمنی معتبر دنیا مانند NCAP نمره بالایی دریافت کرد. این مدل سال گذشته از موسسه رتبه‌بندی معتبر J.D. Power به عنوان بهترین کراس اوور کامپت سال معرفی شد. این خودرو بسیار محبوب است و ما به تولید آن ادامه می‌دهیم.

معروف خانی یادآور شد: ما به نیمه مدت زمان فراخوان رسیدیم و تقریبا نصف خودروها را نیز بررسی کردیم. با این روند سرعت فراخوان و کیفیت آن را بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم، البته به دنبال کیفیت بهبود این روند هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ هزار خودرو ایکس ۵۵ پرو فراخوان داده شده‌اند، البته همه آنها دچار مشکل نیستند، تعداد کمی از این خودروها نیاز به تعویض اکسل دارند ولی با توجه به نگرانی مردم و خریداران تصمیم گرفتیم تمامی خودروها را فراخوان بزنیم.

وی متذکر شد: تامین.کننده ایکس ۵۵ پرو با ایکس ۲۲ پرو متفاوت بوده و مشکلی وجود ندارد، ویدیو منتشر شده در فضای مجازی رو بررسی کردیم. هیچ اطلاعاتی در سوابق خدمات پس از فروش مشتریان MVM وجود ندارد. در حال پیگیری برای یافتن اطلاعات مشتری و اطلاعات مربوط به حادثه هستیم. به محض دریافت اطلاعات موضوع را بررسی و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

معروف خانی گفت: طبق اعلام شرکت مادر تعداد ۲۱۵۹ خودرو باید بررسی شوند، البته تمامی این خودروها دچار مشکل جدی نیستند ولی جزو پارت نامبرهایی هستند که باید بررسی شوند. در انتهای فراخوان جلسه‌ای خواهیم گذاشت و تعداد نهایی خودروهایی که اکسل آنها عوض شده اعلام می‌شوند.

وی عنوان کرد. این فراخوان در صورت نیاز تمدید پیدا می‌کند و تا آخرین ماشین حتما بررسی می‌شوند. ما از طریق پیامک هم اطلاع رسانی کردیم ولی از همین جا خواهش می‌کنم تمام دارندگان خودرو ایکس ۵۵ پرو که هنوز بررسی نشده‌اند حتما به نمایندگی‌های پس از فروش ما مراجعه کنند.

در آینده واحد کنترل کیفیت شرکت افزایش پیدا می‌کند

طاهرلو، مدیر فنی مهندسی شرکت مدیران خودرو هم در این نشست گفت: این خودرو استانداردهای بین‌المللی و جهانی را کسب کرده است، سازمان استاندارد ایران برای ریشه یابی این مشکل و نفع تمامی شبهات، شماره‌گذاری این مدل را متوقف کرده است ولی بعد از رفع این مشکل، شماره‌گذاری ادامه پیدا می‌کند. مشکلی در طراحی این خودرو نداریم، این یک خطا در خط تولید یک ساپلایر بوده که ارتباطی به داخلی‌سازی خودروها ندارد.

وی عنوان کرد: این مشکل به دلیل خطا در خط تولید ساپلایر در خارج از کشور اتفاق افتاد. در فرایند تولید بررسی صحت تولید به صورت رندوم انجام می‌شود و واحد کنترل کیفیت متوجه این موضوع نشد.

طاهرلو تصریح کرد: طبیعتا در آینده واحد کنترل کیفیت شرکت افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن هستیم تا دیگر اجازه ندهیم مشکلی مشابه به این اتفاق تکرار شود.

۲۲۳۳۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =