عضو کمیسیون بهداشت با انتقاد از عدم کمک بیمه ها در هزینه های دندانپزشکی به ارائه راهکار برای مشکل بالا بودن هزینه های دندانپزشکی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بالا بودن هزینه درمان دندان ها همیشه مورد شکایت بوده و عدم حمایت بیمه ها هم این درد را افزایش داده اما هیچ وقت این اعتراضات نتیجه نداده است.


این مشکل که بارها در سرویس مشکلات مردم خبرآنلاین ثبت شده این بار به این صورت از زبان یکی از کاربران نقل می شود:
هزینه درمان هر دندان در صورت پوسیدگی گسترده شامل درمان ریشه ترمیم و روکش می باشد در مراکز وابسته به دولت مثال کلنیک تخصصی دانشکده دندانپزشکی رقمی معادل 600 الی 900 تومان می باشد طبق گفته رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایرانی ها بطور متوسط 6 دندان آسیب دیده دارند با توجه به هزینه های بالای درمان دندان و نبود بیمه پاسخگو برای این هزینه ها چرا دولت مراکزی را دایر نمی کند که هزینه های درمان را بصورت اقساطی از بیماران اخذ نماید با 700 800 تومن حقوق کارگری یا کارمندی مبلغی برای درمان دندان می ماند.


یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس هم با انتقاد از کمک نکردن بیمه در درمان بیماری های دهان و دندان گفت: در شرایط فعلی تنها کاری که می شود کرد این است که بیشتر از آن که روی درمان بیماری های دهان و دندان تمرکز کنیم، به پیشگیری فکر کنیم.
حلیمه عالی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: ایراد ما در کشور این است که بهداشت دهان را فراموش کرده ایم. باید اول بهداشتی رفتار کنیم و بعد به درمان فکر کنیم.


این نماینده مجلس ادامه داد: تصویب قانون بیمه بودن کودکان تا 12 سالگی و اجرای بسته های آموزشی و بهداشتی تا حد زیادی می تواند مشکلاتی که در آینده پدید می آید را کم کند.


او گفت: در حال حاضر در خیلی از کشورهای دنیا حتی آن هایی که پیشرفته هستند نمی دانند پروتز چیست چرا که هیچ وقت کیس پروتز نداشته اند و هیچ وقت مراحل درمانیشان به پروتز و ایمپلنت و ... نمی رسد. در این کشورها بهداشت دهان به درمان مقدم است و به همین خاطر مشکلاتی که هزینه های دندانپزشکی دارند شامل حال آن ها نخواهد شد.


پیش از این معاونت درمان وزارت بهداشت گفته بود که هزینه خدمات دندانپزشکی تابع متغیر حق حرفه ای و حق فنی است که ممکن است پرداخت هزینه آن ها توسط عده ای از مردم جامعه مشکل باشد و در این راستا ورود بیمه های پایه و تکمیلی، کمک مهمی می تواند باشد و قول داده بود با اجرای طرح ساماندهی خدمات دندانپزشکی تحول مهمی در این خدمات داشته باشیم.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    حالا تا بخواید به پیشگیری فکر کنید همین 4 تا دندون هم که داریم نابود میشه حداقل محبت کنید به مراکز بگید یکی برای کشیدن مراجعه میکنه دندون رو بکشن نگن کار ما نیست و حیف هست و ...