بهره برداری و افتتاح 189 طرح مختلف در شهرستان کرمانشاه و هرسین همزمان با هفته دولت

همزمان با هفته دولت 139 طرح در شهرستان کرمانشاه و 50 طرح در شهرستان هرسین به بهره برداری و افتتاح می رسد.

فرماندار شهرستان هرسین از افتتاح 50 پروژه و طرح در زمینه های مختلف طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع حدود 220 میلیارد ریال برای آماده سازی این طرحها هزینه شده است.

یاور محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت به مهمترین طرحهای قابل افتتاح در هرسین اشاره و اظهار کرد: چهاربانده شدن پنج کیلومتر از مسیر دوراهی هرسین، بهره برداری از سالن ورزشی ولایت در مرکز شهرستان و آسفالت راه های روستایی سرانجیرک، قیطول، داودی علیا و سفلی و علی آبادحاتمی از جمله این طرح ها و پروژه ها هستند.

وی افزود: آسفالت معابر شهری هرسین و بیستون، افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی هرسین، گاز رسانی به روستاهای پریوه علیا و سفلی و علی آبادحاتمی، راه اندازی رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهر هرسین و احداث چهارخانه بهداشت روستایی در بخش بیستون از دیگر پروژه های افتتاحی به شمار می رود.

محمدی همچنین احداث کانال سنگی در پنج روستای هرسین، اجرای طرح هادی در دو روستا و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سه روستای دیگر شهرستان را از دیگر پروژه های قابل اجرا در هرسین و در هفته دولت عنوان کرد.

فرماندار هرسین، همچنین با اشاره به اشتغالزایی خوب این طرحها گفت: بهره برداری از 50 پروژه و طرح افتتاحی می تواند زمینه اشتغال بیش از 300 نفر از اهالی شهرستان را فراهم کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه افتتاح این طرحها، تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان هرسین خواهد داشت، افزود: از آن جایی که بخش قابل توجهی از این طرحها در بخش خدماتی و رفاهی است مردم می توانند به صورت مستقیم از بسیاری امکانات برخوردار شوند، ضمن اینکه این طرحها باعث افزایش راندمان تولید، صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر می شود.

از دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت محمدعلی رجایی رییس جمهور و محمدجواهر باهنر نخست وزیر ایران در (هشتم شهریورماه سال 1360) به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت، در شرق استان و در 44 کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار دارد.

هفته دولت 139 پروژه عمرانی در شهرستان کرمانشاه به بهره برداری می رسد

فرماندار کرمانشاه گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت 139 پروژه عمرانی در این شهرستان به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

فضل الله رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای آماده شدن این طرحها بالغ بر120 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در شهر کرمانشاه، شهرها، بخشها و روستاهای این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از مهمترین طرحهای افتتاحی می توان به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد که انشاالله در ایام هفته دولت شاهد افتتاح مرکز جامع سلامت در شهرک امام خمینی (ره) با دو هزار متر مربع زیربنا و 39 میلیارد ریال اعتبار خواهیم بود.

رنجبر یادآور شد: افتتاح مدرن ترین مرکز تصویربرداری غرب کشور در بیمارستان فارابی با اعتبار 75 میلیارد ریال و افتتاح بیمارستان دامپزشکی در منطقه حاجی عزیز با اعتبار 15 میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاحی بخش درمان شهرستان کرمانشاه است.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: احداث هشت پایگاه بهداشتی، افتتاح چهار مجتمع آبرسانی که 13 روستا را از وجود آب شرب سالم برخوردار می کند، آسفالت 14 راه روستایی، گازرسانی به 25 روستا، افتتاح سالن ورزشی و فضاهای آموزشی و توسعه و بهسازی شبکه برق و فاضلاب از دیگر پروژه های افتتاحی شهرستان کرمانشاه در هفته دولت است.

وی تصریح کرد: افتتاح این طرحها در مجموع می تواند 300 فرصت شغلی را ایجاد کند.

رنجبر خاطرنشان کرد: همچنین در هفته دولت 6 پروژه با اعتبار 17 میلیارد ریالی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

از دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت محمدعلی رجایی رییس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر ایران در (هشتم شهریورماه سال 60) به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

شهر کرمانشاه با جمعیت حدود یک میلیون نفری، یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور محسوب می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =