مصری با تصریح اینکه در 4 ماهه امسال یک ریال تخصیص بودجه عمرانی در کشور نداشته‌ایم، گفت: اولویت تخصیص اعتبار در صورت تأمین منابع با مصوبات سفر مقام معظم رهبری است.

عبدالرضا مصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به کاهش درآمدهای دولت نمی‌توان برای دریافت کمک‌های فنی و اعتباری اصرار کرد.

وی دلیل عدم تخصیص کمک‌های فنی و اعتباری 100 میلیارد تومانی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را کمبود منابع در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکنون رقمی را اختصاص نداده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت مالی دولت چندان مناسب نیست و واقعیت‌ها را باید پذیرفت، چون وقتی بیشتر درآمد کشور روی نفت است و قیمت نفت به کمتر از 50 درصد می‌رسد، طبیعتا اثراتی به همراه دارد.

مصری بیان داشت: در شرایط فعلی که دولت منابعی برای تخصیص این اعتبارات ندارد، نباید به انتقاد پرداخت بلکه باید پذیرفت که وضعیت کشور از نظر تأمین منابع مالی دشوار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اولویت تخصیص در صورت وجود منابع و تأمین اعتبار را با کمک‌های فنی و اعتباری سفر مقام معظم رهبری در تمام کشور دانست.

وی بیان داشت: امیدواریم گشایشی در درآمدهای دولت صورت گیرد و این کمک‌ها که یک مطالبه مردمی و حق مردم کرمانشاه است نیز پرداخت شود.

منابع در تولید هزینه نمی‌شود

مصری تصریح کرد: تخصیص کمک‌های فوق تنها یک طرف قضیه است و طرف دیگر این است که این کمک‌ها باید صحیح مصرف شود، چراکه در سنوات گذشته تمام کمک‌ها در جای خود مصرف نشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از کمک‌هایی که اعطا و تسهیلاتی که پرداخت شد به جای تولید در دلالی و... هزینه شد.

وی بیان داشت: ضمن اینکه تأکید می‌کنیم که با ورود این کمک‌ها در تولید رونق ایجاد شود، انتظار داریم آنها در جای خود به بار بنشیند و مجمع نمایندگان استان نیز با وجود تلاش برای تحقق این کمک‌ها، در صورت تحقق نظارت قوی بر این موضوع خواهند داشت.

مصری بیان داشت: کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض است و از قبل آن چیزی از تولیدکننده اخذ نمی‌شود که از این نظر اختصاص آن باید با دقت باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غیر از کمک‌های فنی و اعتباری، بانک‌ها سایر وام‌ها را اعطا نکردند و صندوق‌های توسعه ملی و ذخیره ارزی نیز به پروژه‌های استان اعتبار تخصیص نداده‌اند، چون کمبود اعتبار دارند.

این مسئول اظهار کرد: همه باید به دولت کمک کنیم تا از این مرحله بگذریم؛ اگر درآمدی ایجاد شود، دولت اول هزینه‌های جاری را باید بپردازد.

مصری با تصریح اینکه طی چهار ماهه اول امسال یک ریال تخصیص بودجه عمرانی در هیچ وزارتخانه و استانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر منابعی باشد، دولت هم علاقه‌مند به تخصیص آن برای افتتاح و تکمیل پروژه‌هاست.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =