مرور اخبار اجتماعی جمعه 9 اسفند

 دانستن این که خوشبخت‌ترین و بدبخت‌ترین کشورهای دنیا کدامند همواره برای بسیاری از مردم جالب بوده است اما گویا علاوه بر مردم عادی، دانشمندان نیز به این موضوع علاقه نشان داده‌اند و پس از بررسی روی 50 کشور جهان شهروندان سوئیسی را خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین دانسته‌اند.

به گزارش فارس، بر اساس خبر کانال تلویزیونی 24 مینوتس سوئیس، پس از سوئیس مردم آلمان و اسپانیا به ترتیب خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین اعلام شدند.

نتیجه همین بررسی نشان می‌دهد مردم مولداوی و کامرون نیز بدبخت‌ترین انسان‌های کره خاکی هستند، به طوری که 10 درصد مردم این دو کشور خود را بدبخت احساس می‌کنند.

 نگرانی درباره خانواده زندانیان
در حالی که بر اساس برنامه ‌سوم توسعه باید 100 درصد خانواده‌های زندانیان زیر پوشش قرار می‌گرفتند، با نزدیک شدن به زمان اتمام برنامه چهارم توسعه تا کنون حدود 25 درصد خانواده‌های زندانیان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها با بیان این مطلب به فارس گفته در بسیاری از موارد با زندانی‌ شدن فرد، خانواده او با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند و تعدادی از آنها حتی نمی‌توانند نیازهای اولیه خود را برطرف کنند و در مواردی حتی ممکن است زمینه‌ساز وقوع یک بزه جدید نیز باشند؛ بنابراین ضرورت وجود چتر حمایتی برای خانواده‌های زندانیان احساس می‌شود.

محمود سالارکیا با اشاره به حجم بالای جمعیت کیفری زندان‌ها در کشور و این که در حال حاضر 160 هزار زندانی در کشور وجود دارد، اظهار کرده در سال گذشته 175 هزار زندانی در ندامتگاه‌های سراسر کشور وجود داشتند و اگر روند کاهشی وجود نداشت جمعیت کیفری زندان‌ها به بیش از 400 هزار نفر می‌رسید.

به گفته او باید به سمتی حرکت کنیم که مجازات حبس به عنوان آخرین مجازات در نظر گرفته شود.

 خانه‌تکانی و افزایش تولید زباله
مثل این که تهرانی‌ها به شدت مشغول خانه‌تکانی و دورریختن لوازم اضافی‌ منزلشان هستند چراکه به گفته مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری تهران تولید زباله روزانه شهر تهران در هفته اول اسفند 500 تن افزایش داشته است.

به گزارش مهر، مصطفی سلیمی با اشاره به افزایش میزان زباله تولید شده در اسفند ماه نسبت به دیگر ماه‌های سال گفته متوسط زباله تولیدی تهران روزانه هفت هزار تن است که این میزان تا کنون به هفت هزار و 500 تن رسیده است.

 او میزان زباله تولید شده در این ایام را تقریبا برابر با سال گذشته دانسته و اظهار کرده‌ از این پس قطعا با افزایش میزان زباله به ویژه در 10 روز پایانی اسفند روبه‌رو خواهیم شد.

کودکان؛ یک چهارم مراجعان به اورژانس‌ها
دبیر چهارمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان، آسیب‌های ناشی از حوادث را بیشترین علت مرگ ‌و میر و مراجعه اورژانسی کودکان به بیمارستان‌ها در سراسر جهان بیان کرده است.

 به گزارش ایسنا، دکتر فرید ایمانزاده با بیان این که بر اساس آمارهای موجود آسیب‌های ناشی از حوادث علت 45 درصد مرگ ‌و میر کودکان یک تا چهارساله و علت 70 درصد مرگ و میر کودکان 4 تا 19 سال در جهان است، اعلام کرده در بین انواع حوادث، حوادث ناشی از برخورد با وسایل نقلیه بیشترین علت مرگ و میر در کودکان را تشکیل می‌دهد و بعد از آن سایر آسیب‌ها همچون سوختگی، خفگی، بلعیدن اجسام و مشکلات تنفسی قرار دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که حدود 20 تا 25 درصد مراجعان به اورژانس‌ها در ایران را کودکان تشکیل می‌دهند، گفته علت این مراجعات مشکلات ناشی از سوانح، مسمومیت‌ها و عفونت‌های جدی است.

  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرانه متقی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
    1 0
    جالب بود ولی کاش میشد فهمید جایگاه ایران بین این کشورها کجاست؟ اصلا ایران هم توی این بررسی‌ بوده یا نه؟