مرور اخبار اجتماعی یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 اسفند

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس شورای نظارت بر صدا و سیما خواستار حذف صحنه‌های مصرف سیگار و قلیان شخصیت‌های مثبت و منفی در برنامه‌های تلویزیونی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در این نامه با تاکید بر اثرات سوء مصرف محصولات دخانی افزوده برخلاف مفاد قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات درباره ممنوعیت کامل تبلیغات محصولات دخانی در برخی برنامه‌های صدا و سیما مصرف سیگار و قلیان به تصویر کشیده می‌شود.

رییس سازمان صدا و سیما نیز در پی نامه رییس شورای نظارت بر صدا و سیما بر توجه و اجرای این توصیه‌ها در تولید برنامه‌های تلویزیونی تاکید کرده است.

جریمه عابران پیاده
اگر پیش از این تنها رانندگان وسایل نقلیه بودند که در صورت رعایت نکردن قوانین جریمه می‌شدند، از این پس - البته در صورت تصویب مجلس -  عابران پیاده هم باید مراقب رفتار خود باشند.

به گزارش فارس، رییس اداره اجراییات راهنمایی و رانندگی کشور گفته در قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی برای تخلفات عابران پیاده جریمه در نظر گرفته شده و در صورت تصویب مجلس اگر عابران پیاده به قوانین احترام نگذارند جریمه خواهند شد.

سرهنگ علیرضا جهانگیری همچنین اعلام کرده از 10 اسفند مصوبه هیئت دولت درباره تخلفات تجاوز از سرعت مجاز و اقدام به حرکات نمایشی اجرا می‌شود و در ایام نوروز نیز خودروهایی که بیش از 300 هزار تومان خلافی دارند، توقیف می‌شوند.

دوباره شپش؟!
با این که خبرها حاکی از این بودند که نگرانی خاصی بابت وجود شپش در مدارس وجود ندارد اما انگار والدین خیلی هم نباید آسوده‌خاطر باشند زیرا گویا در برخی از مدارس تهران، شپش سر در بین دانش‌آموزان شیوع یافته و این امر موجب نگرانی مسئولان مدارس نسبت به گسترش این بیماری در بین دانش‌آموزان دیگر شده است.

 به گزارش مهر، مهناز تسلیمی معاون برنامه‌ریزی و آموزش سلامت وزارت آموزش و پرورش کمبود مربی بهداشت را به عنوان یکی از علت‌های گسترش شپش در برخی از مدارس شهر تهران پذیرفته و گفته به علت نبود مربی بهداشت در برخی از مدارس تعداد دفعات معاینه فردی دانش‌آموزان کم شده است.

 تسلیمی با بیان این که خانواده‌ها باید در بهداشت فردی فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند تا این بیماری در بین دانش‌آموزان گسترش نیابد از انعقاد قراردادی با وزارت بهداشت خبر داده که طبق آن مدارسی که مربی بهداشت ندارند از طریق نیروهای این وزارتخانه مورد بازدید قرار گیرند.

تلویزیون آلزایمر می‌آورد
براساس گزارشی که در نشست آکادمی نورولوژی آمریکا ارائه شده، یک میلیون نفر ظرف 10 سال آینده به آلزایمر مبتلا خواهند شد و به همین خاطر کشف راه‌های جدید برای مقابله با زوال عقل و پیشگیری از آن ضروری است.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران می‌گویند انجام سرگرمی‌هایی مانند بافتن تفننی لباس، مطالعه کتاب یا انجام بازی‌های رایانه‌ای زمان بروز اختلال مشاعر و زوال عقل را در افراد به تاخیر انداخته و احتمال تضعیف حافظه را کاهش می‌دهد.

 این محققان از سوی دیگر تاکید کردند که مشاهده تلویزیون مخصوصا اگر زیاد و به صورت افراطی صورت گیرد خطر زوال عقل را تشدید می‌کند و هرچه زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون کنید سرعت تخریب و تضعیف حافظه افزایش می‌یابد.

شماره خط ملی مشاوره اعتیاد
هفته گذشته از خط ملی مشاوره اعتیاد خبر دادیم و این که شماره آن چهارم اسفند اعلام می‌شود؛ حالا این اتفاق افتاده و شماره 09628 جهت ارایه مشاوره به معتادان راه‌اندازی شده است.

به گزارش فارس، هومان نارنجی‌ها مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از این خبر داده که این سامانه ابتدا در استان تهران راه‌‌اندازی شده و بعد از 10روز در سراسر کشور آماده پاسخگویی به سؤالات معتادان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =