مرور اخبار اجتماعی سه‌شنبه 29 بهمن

زنان در اکثر جرایم جنایی به عنوان معاون مجرم شناخته می‌شوند.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در گفت‌وگو با فارس با بیان جمله بالا اعلام کرده درصد جرایمی که زنان خود به تنهایی بتوانند جرمی را مرتکب شوند بسیار کم است.

شهلا کاظمی‌پور همچنین با اشاره به این که برخی از جرایم مثل جرایم مالی و اقتصادی بیشتر در دست مردان است، گفته بر اساس آمارها نسبت زنان زندانی به مردان زندانی یک به 10 است و این نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان کمتر مرتکب جرم می‌شوند.

 نقشه منطقه در ایستگاه اتوبوس
تمامی ایستگاه‌های اتوبوس شهر تهران تا دو ماه آینده به نقشه شهری مجهز می‌شوند.

 به گزارش مهر، محمد‌رضا شریف کاظمی، معاون طرح و برنامه سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این که این طرح در ایستگاه‌هایی که تابلوی جانبی دارند قابل اجراست، گفته نقشه هر منطقه گویای ویژگی‌های بارز آن منطقه و مناطق همجوار آن است و اطلاعاتی نظیر مکان دانشگاه‌ها، مراکز بهداشتی، پلیس، پمپ بنزین، پارکینگ‌ها و ... در آن دیده می‌شود.

 همچنین در این نقشه‌ها تعیین محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک و مسیرهای حرکت اتوبوس‌های تندرو وجود دارد.

 خط ملی مشاوره اعتیاد
برای کاستن از گرایش افراد به اعتیاد و درمان افراد معتاد تنها حرف زدن و شعار دادن کافی نیست بلکه لازم است اقداماتی هم در این زمینه صورت بگیرد، به همین منظور مدیر کل امور فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از این خبر داده که خط ملی مشاوره رایگان اعتیاد از چهارم اسفند ماه در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هومان نارنجی‌ها اظهار داشته که هدف از راه‌اندازی این خط، ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در زمینه‌هایی چون امور پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد، معرفی نزدیک‌ترین مرکز درمانی به متقاضیان و در مجموع معرفی کلیه خدمات ارائه‌ای در کشور در حوزه اعتیاد است.

 به گفته او تلفن چهار رقمی خط ملی مشاوره اعتیاد در روز افتتاح این سامانه اعلام خواهد شد.

خاطره‌زدایی از ذهن
این که خاطرات بد و وحشتناک از ذهن پاک شوند همواره آرزوی بسیاری از افراد بوده است که انگار در روند پیشرفت علم این آرزو هم می‌تواند دست‌یافتنی ‌شود.

به گزارش فارس، پژوهشگران دانشگاه آمستردام موفق به ساخت دارویی شده‌اند که می‌تواند باعث پاک شدن خاطرات بد و وحشتناک در انسان‌ها شود.

این روش با استفاده از داروهای موجود در رابطه با فشار خون می‌تواند باعث کم‌رنگ یا پاک شدن خاطرات بد در افرادی که دارای اختلالات ناشی از استرس یک حادثه تلخ هستند شود. البته در کنار فواید این روش، عده‌ای از محققان معتقدند که ممکن است رواج آن باعث شود بسیاری از قربانیان و شاهدان جرایم موفق به ادای شهادت در مورد پرونده‌هایشان نشوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =