۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴

مرور اخبار اجتماعی روز شنبه 12 بهمن

اگر زمانی شنیدید که کسی به قورباغه معتاد شده است زیاد تعجب نکنید چرا که چنین چیزی امکان دارد و معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد نسبت به سوءمصرف نوعی قورباغه هشدار داده  و اظهار کرده هر ماده‌ای که ممکن است سوءمصرف داشته باشد، باید روش درمانی و پیشگیری از اعتیاد به آن نیز در کشور وجود داشته باشد.

 به گزارش ایسنا، دکتر آذرخش مکری گفته نوعی از قورباغه وجود دارد که می‌توان آن‌ها را سوءمصرف کرد؛ بدین گونه که آن‌ها را می‌توان پرورش داد و وقتی بزرگ شدند، پوست آن را کند، خشک کرد، در سیگار گذاشت و دود کرد و به «سوءمصرف قورباغه» معتاد شد.

 به گفته او این قورباغه‌ها برای مسموم‌کردن طعمه یا صیاد خود، ماده‌ای را از بزاق خود ترشح می‌کنند و به صورت طعمه یا صیاد می‌پاشند که این مواد که حالت تخدیرکننده دارند، در پوست آن‌ها نیز وجود دارد و بنابراین حیوانی که به خوردن آن‌ها اقدام می‌کند، منگ شده و توهم پیدا می‌کند.

مواظب «شیشه» باشید
 مسوول سازمان مردم‌نهاد کنگره 60 هم از «سونامی شیشه» در کشور خبر داده و گفته متاسفانه درچند سال اخیر شاهد گرایش و رواج مصرف شیشه در کشور هستیم اما هنوز عمق این فاجعه به درستی درک نشده و با یک سونامی مواجه هستیم که اصلاً قابل مقایسه با تریاک یا حتی هروئین نیست.

 حسین دژاکام با بیان این که کسی که مصرف‌کننده شیشه شد، دیگر هیچ چیز جلودارش نیست، نه گرانی این ماده و نه روش‌های ترک و درمان اعتیاد، بیان کرده شیشه علاوه بر این که اعتیادآور است، به شدت فرد مصرف‌کننده را دچار وابستگی فکری و روانی‌ می‌کند و شواهدی که در معتادان به این ماده مشاهده شده، نشان داده که عوارض مصرف این ماده بسیار بیشتر از هروئین و کراک است.

 تاسیس دادسرای جرایم راهنمایی و رانندگی
دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم متخلفین راهنمایی و رانندگی هم گشایش یافت. به گزارش ایرنا این دادسرا نخستین دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم متخلفین راهنمایی و رانندگی است که در تهران راه اندازی شده است و تغییر ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری، الصاق پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری، تغییر شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری بدون اخذ مجوز قانونی، خارج کردن ارکان اصلی خودرو از صورت اصلی کارخانه سازنده و ... از موارد صلاحیت این دادسرا در رسیدگی به جرایم متخلفین راهنمایی و رانندگی است.

بحران هویت و خودکشی جوانان در سال 2008
بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی سازمان ملل در سال 2008 اکثر کشورها در سال 2008 با بحران هویت و خودکشی جوانان و نوجوانان روبه‌رو بوده‌اند. آمارهای منتشر شده از سوی جامعه خودکشی امریکا و انجمن حمایت از نجات‌یافتگان از خودکشی نشان داده که از هر شش نفر، یک نفر دچار تفکرات در مورد خودکشی و راه‌های خودکشی کردن بوده و از هر 10 نفر، یک یا دو نفر در طول عمر خود در مورد خودکشی فکر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای موجود که توسط بانک جهانی در سال 2007 میلادی منتشر شده است مشخص شده که میزان خودکشی در کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی بیشتر از کشورهای در حال توسعه و فقیر است به طوری که سالانه هزاران نفر در کشورهای توسعه‌یافته اقدام به خودکشی می‌کنند که از این میزان تنها چهار تا شش نفر جان سالم به در می‌برند اما تا آخر عمر خود افسرده می‌مانند و اکثرا در بیمارستان‌های روانی زندگی می‌کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =