برخی از مخاطبان درباره شرایط گارانتی محصولات سایپا سئوالاتی داشتند که پیش از این نیز این شرکت خودروسازی درباره این شرایط توضیح داده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مشتریان شرکت سایپا، کامنتی در سرویس مشکلات مردم گذاشته و درباره برخی از شرایط گارانتی خودرو اعتراض کرده.

او  که خود را ساکن استان یزد معرفی کرده در این باره نوشته: اینجانب به عنوان خریدار محصولات سایپا یک سوال برایم مطرح هست و آن این که معنی خدمات پس فروش و گارانتی یک ساله چیست؟ اینکه بنده بعد از 6 ماه و قراردادن یک آیتم مبنی بر رسیدن کیلومتر به 4500 و گذشت 6 ماه (به طوریکسان و باهم) بروم نمایندگی سایپا برای بازدید سرویس اولیه! در غیر این صورت می بایست مبلغی را جهت نرسیدن به آیتم مورد نظر پرداخت کنم و مبلغ 58850 تومان بابت روغن ترمز و تعویض فیلتر بپردازم!
آن هم با هزار و یک منت و گرفتن مرخصی و معطلی و بدتر از آن منتی که سایپا سر ما می ذاره که بله ماشینتون مثلا سرویس شد. واقعا این کارت کارانتی که ازش کم می شه بابت چیه؟ و منتی که سرما می ذارن برای اینکه در صورت استفاده نکردن از این کارت، شما از دور گارانتی خارج می شوید؟!بنده به عنوان یک صاحب خودرو اگر به هر تعمیرگاه دیگری می رفتم، این مبلغ را برای تعویض روغن و فیلتر هوا می بایست پرداخت می کردم، ضمن اینکه 4 لیتر روغن جدید قرار نبود به یکباره ته بکشه و مابقی روغن رو می گرفتم و در صورت احتیاج به تعویض فیلتر هوا داشت تعویض صورت می گرفت...امیدوارم مسئولان شرکت سایپا پاسخی برای این مشکل و اجحاف که به من مشتری وارد شده پاسخی منطقی داشته باشند.


پاسخ سایپا:

پیش از این نیز برخی خوانندگان مشکلاتی از این دست را مطرح کرده بودند که پاسخ روابط عمومی سایپا به این مشکلات به این شرح است:
به شرایط گارانتی خودرویی که خریداری شده توجه کرد. برای پیش فرض برقراری گارانتی باید سرویس روی 4500 کیلومتر کارکرد یا 6 ماه به عنوان سرویس اولیه انجام شده باشد و مشتری در این باره موظف به مراجعه به نمایندگی مجاز است.. چون سرویس اولیه الزام است، پس گارانتی فقط در صورتی مجددا برقرار می شود که این سرویس انجام شده باشد.
در صورتی که مشتری در وقت مقرر به نمایندگی برای سرویس اولیه مراجعه نکند و بعد از آن مراجعه کند، باید به هزینه خود این سرویس اولیه را انجام بدهد. اگر این شرایط را داشته باشد، گارانتی برقرار است، مگر درباره اینکه سرویس ادواری روی کارکردهای 10، 20، 30 و 40 هزار کیلومتر که آن هم شرط بقای گارانتی است و هزینه اش نیز بر عهده مشتری است.
به جز این موارد، گارانتی تعمیرات در سایر موارد برقرار است مگر درباره اقلام مصرفی مانند روغن و لنت های ترمز، صفحه کیلومتر و سایر اقلام مصرفی که هزینه اقلام مصرفی بر عهده مشتری است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    73 0
    من یه پراید نو تحویل گرفتم که گاز کولر نداره رفتم نمایندگی میگه باید ازاد گاز بزنید یا ببرید نمایندگی مرکزی شاید اونجا دلشون سوخت گاز با گارانتی زدند هنوز یک ماه نشده تحویل گرفتم. ایا معنی گارانتی اینه؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    73 2
    گارانتيتون از عرض تو حلقم :
  • ليلا IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    52 5
    واقعا از جواب سايپا قانع شدم..تا حالا اين قدر قانع نشده بودم درضمن جناب ايران خودرو هم همين بلا رو سر مشتري ها مياره
  • امین RO ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    69 4
    آقا جون مردمو با این ماشینا به خیال حمایت از تولید به خطر نندازید،بسه دیگه خودروی ملی نمیخواهیم،