چرا مردم از فرودگاه ها ناراضی هستند؟/از تاخیر در پروازها تا خجالت آور بودن قیمت رستوران

به نظر می رسد مسافران خطوط هواپیمایی از خدمات فرودگاه ها دل خوشی ندارند، مسافران گلایه می کنند چرا پروازها تاخیر دارد؟ چرا فرودگاه ها تمیز نیستند و هزاران چرای دیگر که با وجود پاسخگویی مسئولان، باز هم انگار مسافران، قانع نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه یکی از مسافرانی که از فرودگاه امام خمینی در جنوب تهران استفاده کرده بود، کامنتی درباره کیفیت پایین خدمات فرودگاه گذاشت،فرودگاه امام به چند سئوال جواب داد: چرا رستوران و فروشگاه ها گرانفروشی می کنند و پارکینگ ها پر است؟
پس از آن بود که سایر مخاطبان نیز در بازدیدهای فراوان خود، کامنتهای بی شماری را درباره خدمات فرودگاهی گذاشتند که نشان می دهد مردم چندان از حمل و نقل هوایی دل خوشی ندارند.

البته مسئله تنها به فرودگاه های وطنی محدود نمی شود. ظاهرا آوازه نارضایی مردم از خدمات حمل و نقل هوایی، تا آن سوی مرزها هم رفته و تنها در یک مورد، خبر آمد که مسافران ایران ایر در عراق سرگردان شدند.

مخاطبان هم ناراحت شدند و نوشتن اگر قرار بود مشکلی برای هواپیمای خطوط خارجی پیش می آمد، آنها هوای مسافران را بیش از سرگردان وانهادن آنها داشتند.
مخاطبی به نام محمدرضا در این باره نوشته: اردیبهشت سال گذشته این مشکل برای بنده و تعدادی از مسافران عازم به دبی توسط هواپیمایی ایران ایر رخ داد. البته بار توت فرنگی که در لحظه آخر به هواپیما فرستاده بودند باعث مشکل اضافه بار بود و گویا چاره ای جز خالی کردن چمدان های مسافرین نبود. پس از مدتی معطلی در فرودگاه دبی جهت رسیدن چمدان ها،‌ یکی از کارمندان ایران ایر گفت چمدان ها نرسیده و فردا قبل از ظهر چمدان ها را درب هتل تحویل میدهیم. البته وعده قبل ظهر هم محقق نشد و چمدان ها با بیش از 24 ساعت تاخیر به دستمان رسید. یکسری از مسافران بلافاصله پرواز دیگری داشتند و خیلی نگران بودند. متاسفانه منافع بارهای متفرقه از تعهد این شرکت به مسافران مهم تر بنظر می رسه.

مخاطب دیگری نوشته: اگراین پرواز خارجی بود هتل میدادند. مردم خسارت میگرفتند وخیلی کمکهای دیگر.البته اگر پرواز خارچی بود بار جا مانده را سریع می رساندند نه اینکه سه روز مردم را سرگردان کنند.حالا ایران ایر باید سه روز هزینه زمان از دست رفته را به مردم بپردازد و شرایط 3 روز اقامت بیشتر مردم را فراهم کند. در ایران customer serviceجایی در کسب وکار ندارد و برای همین ما نمی توانیم با بازار جهانی رقابت کنیم از استادان قوی بازاریابی که این همه کلاس های بازار یابی می گذارندکمک بگیرند شاید مشکل حل شود معمولا شرکت های هواپیمایی سعی می کتتد از آخرین متدهای رضایت مشتری استفاده کنند ولی در واقع در ایران بودجه هواپیمایی از مشتری بدست نمی آید از پول نفت است وبرای همین کسی برای مشتری ارزش قایل نیست. مشکلی که در همه بخش ها هست

ولی درباره خدمات فرودگاهی، انگار مردم دل پر دردی دارند که کامنتهای زیادی درباره مشکلات فرودگاه های کشور به خصوص فرودگاه امام در خبرآنلاین درج می کنند.
یکی از این مخاطبان نوشته: برخوردها بسیار بد است صف طولانی و بازرسی های متعدد. ساعت ۴ صبح همه تعطیل کردن به بهانه نماز و صف یک کیلومتری تشکیل شده بود.
مخاطب دیگری سخن او را تایید کرده که: پرواز رفت ما ساعت 1 بود تاخیر خورد شد 3:30 خط هواپیمایی برای جبران یه سری بن پخش کرد که می شد از رستورانای فرودگاه خرید کرد . ساعت 2:30 کل غذای رستورانهای فرودگاه تموم شد .

مخاطب دیگری که خود را محسن معرفی کرده از خدمات بی کیفیت فرودگاه امام نالیده و نوشته: ساعت 18 روز چمعه 29 خرداد با پرواز شرکت ماهان از ایروان وارد بهران شدیم. جت وی کار نمی کرد. 15 دقیقه در باند فرودگاه و در گرما منتظر انوبوس ماندیم تا مسافران را به ترمینال اتتقال دهد. در پرواز رفت هم در ساعت 8 صبح روز 24 خرداد جت وی وجود نداشت. در پاسخ به ایشان باید گفت خدمت رسانی در ساعات اوج و پیک تردد ارزش دارد نه در ساعاتی پروازها در حداقل قرار دارند.

مخاطب دیگری هم تشر زده که: خودم ده ها بار از فرودگاه امام به خارج از کشور پرواز داشته ام بزرگترین دعدعه ام ورود به سالنه که معمولا صف مردم و چرخ دستی ها به بیرون سالن میکشه یک ورودی باریک برای کل سالن وجود داره با این همه پرواز بالاخره کسانی که از این فرودگاه تردد میکنند قطعا فرودگاههای کشورهای دیگه رو هم دیدند . بهتره برای حل مشکلات اول بپذیریم که وجود دارند . آقای مسئول روابط عمومی معتقدند مشکلی نیست متاسفم.
مخاطب دیگری هم نوشته این فرودگاه باعث شده او جلوی پدر و مادرش کلی شرمندگی بکشد: من یک بار رفتم فرودگاه پدر و مادرم رو از سفر کربلا بیارم برای هفت پشتم بسه .افتضا هیه که نگو یعنی باید دولتی ها برن ............. خجالت بکشید با این فرودگاه تون وسط بیابون فرودگاه درست کردین امکانات در حد بیل و فورغون ......
مخاطب دیگری که اصلا همه خدمات را نادیده گرفته و فرودگاه های درجه 3 را برای مسئولان فرودگاه امام مثال زده و گفته بروند از آنها بیاموزند مشتری داری یعنی چه: فرودگاه امام که پیشانی این کشور است تنها باعث آبروریزی ملی است. همه چیز نقض دارد همه چیز. امکانات، رفتار پرسنل، برنامه ریزی، معماری همه چیز باعث آبرو ریزی است. این آقایون باید بروند یک فرودگاه درجه 3 در چین یا ترکیه را ببینند تا بفهمند اوضاع از چه قرار است. از فرودگاههای اروپایی چیزی نمی گویم.
مجید هم این حرف را با این کلمات تایید کرده: به نظرم ايشان كلا فرودگاه ديگري را به اشتباه معرفي مي كردند فقط كافيست يك بار از آسانسورهاي خراب و قديمي و نياز به بازسازي آن استفاده كنيد فقط كافيست يك بار در فرودگاه به دنبال آب خنك بگرديد كه فقط يك مخزن آب سرد آن هم بدون هيچ راهنمايي در طبقه همكف گذاشته شده،‌ فقط كافيست يك بار از سرويس هاي بهداشتي استفاده كنيد وفقط كافيست يك بار وارد اين فرودگاه شويد و اگر قبلا سفر خارجي داشته باشيد مي بينيد كه فرودگاه ما تقريبا يك فرودگاه فرعي و غير بين المللي است و بيشتر به فرودگاه هاي دور افتاده شبيه است لطفا مسئولان اين فرودگاه را فقط تا فرودگاه هاي كشورهاي همجوار دعوت كنيد شايد ديدگاهشان عوض شود
مخاطب دیگری که خود را "یک خواننده" نامیده، درباره فرودگاه امام نوشته: هفته پيش بخاطر پر بودن پاركينگ يك مجبور شدم بروم به پاركينگ ديگري كه سمت ديگر اتوبان اصلي بود و آنجا بايد سوار اتوبوسهايي ميشديم تا به سالن ترمينال برسيم. اتوبوس هايشان افتضاح بود. اتوبوس ايرانخودرو مدل بيست سال پيش بود كه داشت از هم مي پاشيد. مثلا فرودگاه بين المللي هست و خارجي ها هم از اين اتوبوس ها استفاده ميكنن. رفتار پرسنل پاركينگ شماره 3 توهين آميز هست. مسئول گرفتن كارت پاركينگ در خروجي پاركينگ مدعي شد كه كارت پارك را شكسته تحويل دادم و بايد خسارت دهم . درحالي كه شك ندارم كارت را سالم تحويل دادم. مجبورم كرد ده هزار تومان خسارت بدهم. اكثر مردم بيخيال آسانسورهاي ميشوند. از بس كه شلوغ و افتضاح است. وقتي مسافران پرواز شان مينشيند و پايشان را از ترمينال روبرويشان مي ايستند و مسافرگيري ميكنن
توران هم نوشته: فرودگاه امام يك فرودگاه كوچك و نا كار امد مي باشد دفعه اخري كه از پاركينگ 3 بوسيله كانواير و تونل پياده به فرودگاه امدم با اينكه اين سيستم جديد افتتاح شده بود ولي كثيف بود و اب باران به داخل راه پيدا كرده بود و انگار اين تونل 20 سال كار كرده ؟؟ در مورد نرخ پاركينگ بالاخره نرخ پاركينگ ارزونه يا نرخ تاكسي گرون ؟؟ اقا توالت به اندازه ظرفيت نيست چرا گسترش نمي دهيد ؟؟ ايا اين مشكل انقدر پيچيده است كه نتوانسته ايد انرا حل كنيد ؟؟ رستوران مثل پاركينگ هرج و مرج و شلوغ است ايا قيمتها ارزان است ؟ يا توجيه ديگري داريد ؟ از در فرودگاه كه داخل مي اييد جمعيت موج م
مخاطب دیگری، خدمات این فرودگاه را خجالت آور خوانده و نوشته: خواهش می کنم نام مبارک جضرت امام را از روی فرودگاه بردارند. این فرودگاه اینقدر مشکلات دارد که باید نام آن را فرودگاه دسته گل مدیران صنعت فرودگاهی کشور گذاشت. فقط برید ببینید آسانسورهای آن چه وضعی دارد. بار شما از روی ایکس ری عبور می کند و پخش زمین می شود......خجالت آوره...
یک مخاطب دیگر هم به وزیر راه طعنه زده: اکثر مدیر کل های فرودگاههای کشور همان مدیر کل های دوران احمدی نژاد هستند پس آقای آخوندی از این مسائل خبر ندارند و یا با مدیریت ضعیف بیشتر سازگارند
مصطفی هم از قیمت رستوران فرودگاه ها نالیده که برای او انگار خیلی گران بوده. در این باره این مخاطب نوشته است: ای کاش فقط فرودگاه امام بود چند روز قبل از ترمینال 4 مهراباد برای شیراز بلیط داشتم با یکی از دوستان رفتیم رستورانش برای صبحانه چیزی بخوریم 2 لیوان شیر2 تیکه کیک شد 36 هزارتومان گفتم اقا 5 برابر هم که حساب کنید دیگه اینقد نمیشه..علی رغم اعتراض هیچ کس پاسخگو نبود.....اصلا کسی نیست که پیگیری کنه....پس اگر مسیرتون افتاد و احیانا چیزی میل کردید خیلی موقع پرداخت تعجب نکنید

اینطور که پیداست سفر با جاده، برای برخی از هموطنان آنقدر جذابیت ندارد که به سفر هوایی می پردازند و از فرودگاه و هواپیما هم دل خوشی ندارند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =