۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
خطر درختان خشک شده منطقه یک برای مردم

مردم ساکن در منطقه یک ناحیه چهار شهرداری تهران می گویند درختان کهنسال و خشک شده این محله خطر سقوط دارد و جانشان را تهدید می کند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم خبرگزاری در کامنتی می نویسد: « متاسفانه علیرغم تمام پیگیری هایی که از 2 سال قبل با شهرداری منطقه یک داشتیم مبنی بر اینکه به هر دلیل درختان کهنسال حاشیه خیابان زینعلی نیاوران در حال خشک شدن است . بارها و بارها گفتیم و حتی اهالی از جیب خودشان هم پودر آهن و کود خریدند و ریختند اما متاسفانه شهرداری فقط در سال قبل آمد 3 درخت 30 متری را فقط 1 متر کوتاه کرد و رفت نتیجه این شد که اگر کسی برود بازدید از ابتدای خیابان زینعلی تا تقاطع خیابان هشتم در 2 طرف حداقل 30 درخت کاملا خشکیده وجود دارد . حداقل حال که دیر جنبیدید و همش نابود شد بیائید و قطع کنید تا اگر باد و طوفانی شد اقلا خسارت جانی و مالی نزند . ظاهرا دعوا بین 2 منطقه شهرداری است ناحیه 4 و 5 ...»


خبرآنلاین این موضوع را با شهردار ناحیه چهار منطقه یک درمیان گذاشت که او عدم پیگیری در مورد خشک شدن درختان را نادرست می داند.


او میگوید: فضای سبز اولویت کاری شهرداری منطقه ماست و این که بگوییم سهل انگاری در مورد درختان صورت گرفته اصلا صحیح نیست.


نعمت الله دارش شهردار ناحیه ادامه می دهد: چند تا از درختان به خاطر برف سنگینی که سال گذشته آمد شکست و نیاز به حرس سنگین داشت. جلساتی با شورایاری داشتیم و قرار شد که 7-8 درخت که از سالیان گذشته خشک بودند حرس و رفع خطر شود. چند درخت هم داخل ملک بود که تعدادی را رفع خطر کردیم.


به گفته دارش، برخی از درختان منطقه پوک و دچار آفت هستند و نمی شود آن ها را نجات داد اما تلاش برای حفظ سایر درختان ادامه دارد.
او در مورد اقدامات شهرداری برای درختان هم می گوید: در حال حاضر تانکر های آب در دو نوبت به آبیاری مشغولند و رسیدگی به درختان انجام می شود.
شهردار ناحیه چهار در مورد خطری که درختان خشک شده و شاخه هایشان مردم را تهدید می کند می گوید: دغدغه ما این است که شاخ و برگ خطرساز را حرس کنیم. درختان را تا ارتفاع چهارمتری نگه می داریم و شاخه ها را حرس می کنیم.
به گفته ی او این کار باید با نظارت ناظرین فضای سبز و طی یک عملیات کارشناسی شده انجام بگیرد و رفع خطر همراه با نظارت ناظرین خواهد بود.


دارش ادامه می دهد: به ساختمان های در حال ساخت هم اخطار دادیم که اگر درختانی که آن جا هست خشک شود، برخورد صورت گیرد. حتی به آن ها گفته ایم که باید حصارهای کارگاهی را عقب تر ببرند تا درخت ها به حاشیه خیابان بیایند و آزاد شوند.
شهردار ناحیه چهار می گوید که تلاش شهرداری برای حفظ و بقای فضای سبز و کیفیت بهتر آن شبانه روز ادامه دارد و به پیام های مردمی 24 ساعته با ایجاد کشیک شب، رسیدگی می شود.
45304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    5 0
    چهار تا درخت تو تهران مونده ببین اون رو هم میتونید نابود کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    2 0
    همون ریشه خشک شده میدونید چقد واسه حفظ خاکموثرهست؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ای کاش خبرنگارتان را میفرستادید خودش عکس میگرفت معلوم میشد مردم اشتباه میکنند یا حرف ایشان درست است . من هم در آنجا ساکن هستم و اصلا بحث خشکی درخت در منازل نیست بلکه حاشیه خیابان دارد نابود میشود .