ایسنا نوشت:

معاون شهرسازی شهرداری تهران توضیحاتی را در خصوص قصور در ساخت و ساز میدان سپاه ارائه کرد.

پژمان پشم‌چی زاده در مورد آخرین وضعیت ساخت و ساز میدان سپاه با بیان اینکه فی مابین شهرداری و ستادکل نیروهای مسلح توافقاتی پیرامون ساخت و ساز در حریم شهری وجود دارد که طرفین باید به این رویه متعهد باشند، گفت: طرح این موضوع که شهردار منطقه، نامه ساخت این سازه را پاسخ نداده،اساسا ایراد دارد چراکه ما در ماه‌های گذشته و قبل از اینکه بنا احداث شود و به این حد برسد، مکاتباتی با سازمان مربوطه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شهردار ناحیه 2منطقه 7 و شخص شهردار منطقه مذکور، مکاتباتی را در مورد ساخت سازه با سازمان مربوطه داشته است که این نامه‌ها قابل ارائه است، تصریح کرد: این سازمان نظامی در پهنه‌ای که اجازه احداث بنا ندارد و باید ضوابط میراث فرهنگی، بنای تاریخی و طرح شهری را رعایت می‌کرد، نکرده است.

پشم‌چی زاده با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسئولان میراث فرهنگی باید در اظهارنظرهای خود دقت بیشتری کنند گفت: ما در تمام طول مدت بررسی به این موضوع(ساخت و ساز میدان سپاه)، منتظر پاسخ صریح و اظهارنظر مشخص سازمان میراث فرهنگی در مورد حریم بنا بوده‌ایم، چراکه سازمان میراث فرهنگی باید اعلام می‌کرد که حریم بنا چند متر است؟ و ارتفاع مجاز سازه در مجاورت بنا باید چقدر باشد؟ که سرانجام برای اولین باردر این مدت، معاون سازمان میراث فرهنگی،ارتفاع مجاز سازه را اعلام کرد که این عدد بعنوان مصوبه مورد قبول واقع شد.

معاون شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد که سازه میدان سپاه براساس عدد اعلامی، میراث فرهنگی اصلاح شود، ادامه داد: همچنین مقرر شد نمای این بنا نیز متناسب با ضوابط بنای تاریخی به تصویب شهرداری رسیده و اجرایی شود.

پشم‌چی زاده از بیان عدد کاهش ارتفاع این بنا خودداری و با بیان اینکه این عدد بعد از ابلاغ مصوبه اعلام می‌شود، گفت: کاهش ارتفاع این بنا پس از ابلاغ مصوبه به این نهاد نظامی رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اعلام شورایعالی معماری و شهرسازی مبنی بر توقف ساخت در سازه میدان سپاه، همچنان ساخت در این حوزه ادامه داشت گفت: من نمی‌توانم تضمینی بابت عکس العمل این سازمان بدهم اما رای مصوبه کمیسیون ماده 5قانونی و لازم الاجرا است.اما مسئولان سپاه در جلسات حضور فعال داشته و دلایل، اسناد و مستندات خود را ارئه کردند،اما ما پیگیر اجرای رأی کمیسیون ماده 5هستیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 422701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =