جلسه ی شورای شهر کرج: انتخاب کمیسیونی 7 نفره برای امور مالیاتی

جلسه ی شورای شهر با دستور تشکیل کمیسیون امور مالیاتی جهت رسیدگی به شکایات مردم در خصوص پرونده هایی که دراین زمینه به شهرداری ارتباط دارد، برگزار شد و طی آن 7 نفر نماینده از سوی شورای شهر کرج به عنوان نمایندگان این کمیسیون انتخاب شدند.

نیوشا فتحی زاده خبرگزاری خبرآنلاین - البرز: در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر کرج روز پاسدار، ایام نیمه شعبان، ولادت حضرت علی اکبر و روز جانباز را تبریک گفته و به دنبال آن از سوی شهرداری کرج و توسط شهردار از جانبازان عضو شورای شهر تشکر و قدردانی شد.
در ادامه دستور جلسه قرائت شد و به موضوع آن که در خصوص انتخاب نمایندگانی برای تشکیل کمیسیون اداره مالیاتی بود، پرداخته شد.این کمیسیون قرار است به شکایت مردم در زمینه ی دارایی و مالیات که رای آنها قطعی شده یا هنوز مراحل آن به پایان نرسیده رسیدگی شود.
در این کمیسیون هر تشکل صنفی یک نماینده دارد و حضور نماینده شورا در این کمیسیون مهم ترین عضو می باشد؛ چراکه کمیسیون مربوطه به پرونده هایی رسیدگی میکند که به شهرداری مربوط می شود. تشکیل کمیسیون مربوطه در راستای تعاملات مثبت شهرداری و دارایی که در طی سال گذشته انجام شده و همچنین گره گشایی مشکلات آن در رابطه با این ارگان انجام شده است.
در این راستا رای گیری برای انتخاب نمایندگان صورت گرفت و 7 نفر به عنوان هیات نمایندگان تعیین شدند که در این میان آقایان صدیق و سعیدی سیرایی به عنوان نمایندگان شورای شهر برای شرکت در این کمیسیون حضور دارند.
علی ترکاشوند شهردار کرج ضمن تبریک روز جانباز و اعضای شورای شهر اظهار داشت :موضوع انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون امور مالیاتی بسیار حائز اهمیت است و نیاز می باشد به صورت غیر علنی جلسه ای برگزار شده و در خصوص فاکتورهای این کمیسیون و همچنین آنچه رسالت این نمایندگان است بحث شود.
حجت الله غلامرضایی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری شورا با اشاره به مبالغ مالیات ارزش افزوده گفت: در موارد موجود 9 درصد مالیات ارزش افزوده برای مراجعین تعیین شده و 3 درصد نیز سهم شهرداری می باشد. لذا درخواست می شود. با توجه به مباحث موجود در خصوص اداره مالیاتی، از این ارگان خواسته شود تا 3 درصد مالیات شهرداری جدای از 9 درصد احتساب شود تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد.
رضا شریفی رئیس کمیسیون برنامه بودجه در خصوص جداسازی سهم شهرداری از مالیات ارزش افزوده تعیین شده توضیح داد: در این خصوص نیاز است مشخص شود اداره ی مالیاتی سهم شهرداری را درست اعلام کرده است یا خیر؟ لذا نیاز است تا کل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در محدوده شهر کرج به طور کامل مشخص شده و بر اساس آن تعیین شود که آیا میزان 3 درصد سهم شهرداری درست محاسبه شده است؟
حمیدرضا ابوالحسنی از اعضای شورای شهر نیز بیان داشت: در انتخاب نمایندگانی که از سوی شورا تعیین می شود، باید دقت عمل بیشتری داشته و کسانی انتخاب شوند که دارای تجربه، علم، تخصص و تعهد بوده و بتوانند در جایگاه شورا از حقوق شهروندی حمایت کنند.
در جلسه ی امروز شورا همچنین در خصوص سفر اعضای شورا به کلانشهر ها جهت استفاده از تجارب مدیریت شهری آنها سخن گفته شد و شهردار کرج در این مورد توضیح داد: این پیشنهاد عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت اما بهتر است این تعاملات از طریق کمیسیون های مختلف شورا همچون فرهنگی، عمرانی و برنامه و بودجه با کمیسیون های مربوط در شورای کلانشهرها برقرار شود تا تبادل نظر و اطلاعات در این خصوص صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =