درکمیسیون فرهنگی شورا/ تجهیز گرمخانه ها و ارایه خدمات به افراد آسیب دیده اجتماعی

کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، با محوریت بررسی چند لایحه و همچنین گزارشات روابط عمومی پیرامون پورتال جدید شورای شهر کرج و ارایه برنامه های این واحد در سال جدید تشکیل شد.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین - البرز: در ابتدای جلسه لایحه ای مبنی بر مساعدت انجمن بهشتیان زمینی جهت اعزام نفر از ورزشکاران کم توان ذهنی و عضو المپیک به مسابقاتی مطرح شد که قرار است تابستان امسال در آمریکا برگزار شود.
در این لایحه ذکر شد که از سوی شهرداری درخواست بودجه 200 میلیون ریالی برای این سفر مطرح می باشد و این لایحه تصویب شد،اما با قید نظارتی که درآن تایید شود بودجه مذکور تنها جهت اعزام این ورزشکاران هزینه شده است.
سیدعلی اکبر معاونت فرهنگی شهرداری کرج در توضیح این لایحه بیان داشت: در نخستین جلسه مراجعه مسئولان این انجمن،درخواست کمک هزینه 900 میلیون ریالی بیان شد که از عهده معاونت فرهنگی خارج بود،اما بعد از مراجعه آنها به دفتر شهردار از سوی ایشان درخواست پرداخت 200 میلیون ریال بودجه بابت این اعزام به معاونت فرهنگی داده شد.
بهنام محمودی عضو شورای شهر با حمایت از این لایحه گفت:این افراد قرار است تا 3 هفته دیگر برای مسابقات اعزام شوند، لذا نیاز است مساعدت شود که این کار هرچه سریعتر به انجام برسد.
مجید کاویانی از دیگر از اعضای شورای شهر کرج بیان داشت: درست است که پروژه ها و اقدامات مهم باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اما این چنین اقداماتی به طور قطع پیامدهای فرهنگی خوبی از جمله معطوف کردن نگاه افراد جامعه به این قشر را دارد.
محمد علی بخشی نایب رییس شورای شهر نیز اشاره داشت:قرار است شورا به بودجه ای رای دهد که اطلاعات کافی در مورد آن نداشته و نظارتی نیز از سوی شورا در این مورد صورت نگرفته است.
فاطمه اسکندری دیگرعضو کمیسیون فرهنگی بیان داشت:صحبت این است که این انجمن درخواست 900 میلیون ریال داشته و اکنون آیا می تواند با 200 میلیون ریال این اعزام را انجام دهد؟
لایحه بعدی در مورد ارایه خدمات به افراد آسییب دیده اجتماعی و تجهیز گرمخانه ها از محل درآمدی ارزش افزوده مطرح شد. و میروکیلی در این خصوص توضیح داد:متولی این طرح در واقع حوزه معاونت خدمات شهری است،اما مسئله گرمخانه ها بسیار حائزاهمیت است و در سال جدید پیشنهاد این است که مرکز توسعه فن آوری اشتغال زا در نظر گرفته شود تا در گرمخانه ها کلاسهای اموزشی جهت تعلیم بی خانمان ها و همچنین افزایش سطح اشتغال برگزار کند.
اسکندری نیز با توضیح اینکه گرمخانه نیاز شهر است،افزود:بودجه مناسب جهت تجهیز گرمخانه ها وجود دارد.همچنین پیشنهاد می شود که معاونت فرهنگی ،اینگونه کلاسهای آموزشی که بیان شد را در گرمخانه ها ارایه دهد.
دکتر باغستانی از دیگر اعضای شورای شهر اشاره داشت:فلسفه وجودی گرمخانه ها به طور کامل مشخص است،اما مدیریت گرمخانه ها از تجهیز آنها مهم تر می باشد.لذا نیاز است تا معاونت خدمات شهری در خصوص مدیریت گرمخانه ها و اینکه چه کارهایی طی سال گذشته در این خصوص انجام شده است، توضیح دهد.
در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی وحید آقاشریفی مدیر روابط عمومی شهرداری مرکز با ارایه تصاویری از پورتال جدید شورای شهر کرج گفت: در جهت بهتر شدن رویکرد این پورتال، همکاران ما در شهرداری تمام همت خود را به کار بسته و پیرو آن تدابیری اندیشیده شد که این پورتال به هیچ عنوان حک نشود.
وی ادامه داد: از سیستم عامل لینکوس در راه اندازی پورتال استفاده شده که غیرقابل حک شدن است و در آن فضایی مجازی نیز جهت برقراری ارتباط میان اجزای شورا در آن وجود دارد. همچنین جلسات به شکل ویدیو کنفرانس و به صورت آنلاین در این پورتال قابل پیگیری است.
وی در ادامه با ذکر تخصیص بودجه 3 میلیاردی برای روابط عمومی شهرداری در سال جاری بیان داشت: این بودجه در بخش های مختلفی همچون شارژ سامانه پیامکی، راه اندازی رادیواتوبوس، برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی و یا تداوم اعطای نشان شهروند سربلند هزینه می شود.
آقا شریفی با اشاره به راه اندای رادیواتوبوس توضیح داد: اجرای این طرح در اتوبوس های ناوگان شهری، می تواند تاثیر بسزایی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داشته باشد.
همچنین می تواند از طریق پخش تبلیغات شهری در این رادیو کسب درآمدی برای ناوگان اتوبوسرانی کرج بدست آورد.
مدیر روابط عمومی شهرداری مرکز افزود: در تولید برنامه های تخصصی حوزه صدا و سیما، 90 میلیون تومان برای برنامه های سیما و 130 میلیون تومان نیز جهت برنامه های رادیویی از بودجه روابط عمومی هزینه می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =