بهنام محمودی در جلسه شورای شهر کرج: من کجا گفتم دادستان و مراجع نمی توانند کاری با من داشته باشند

در جلسه امروز شورای شهر چند لایحه از جمله حفظ سرانه های خدماتی،پرداخت بودجه مصوب شده جهت پاسداشت هفته معلم ، بودجه مورد نیاز مجمع خیرین سلامت و همچنین بودجه اختصاصی جهت هیات های ورزشی استان مطرح شد.در دامه نیز لوایحی در مورد تعییت تکلیف زمین های بدون رها شده و واگذاری آن به شهرداری جهت ایجاد پارکینگ صحبت شد.

نیوشا فتحی زاده خبرآنلاین-البرز: اولین لایحه مطرح شده در جلسه امروز شورا ،پیرو دستورالعمل آیین نامه حفظ سرانه های خدماتی بود که شورا آن را مصوب کرده،اما از سوی فرمانداری با اعتراض بود و مقرر شد تا شهرداری در این لایحه طبق موارد قانونی موجود عمل کند.
شهردار کرج نیزدر پاسخ به این لایحه و اعتراض فرمانداری بیان داشت: این لایحه در خصوص انجام یک کار شراکتی در یک فرهنگسرا است تا مطابق آن و با حضور اساتید دانشگاه ،کلاسهای تحکیم خانواده برگزار شود و پیشنهاد می شود که به خاطر اهمیت مسائل فرهنگی، شورا به اعتراض فرمانداری رای مثبت ندهد تا در شورای حل اختلاف این موضوع مطرح شود.
در لایحه بعدی مطرح شد تا شهرداری 120 میلیون تومان از محل اعتبارات خود بابت پاسداشت روز معلم پرداخت نماید که در نتیجه صحبت های اعضا مقرر شد تا مبحث فوق از دستور جلسه خارج شده و بعد از حل شدن مشکلات طرح در مورد آن تصمیم گیری شود.
لایحه ای دیگر در مورد پرداخت 30میلیون تومان از محل شهرداری به مجمع خیرین سلامت بود که شهردار کرج در این خصوص بیان داشت:این مبلغ جهت کمک به هزینه های جاری این مجمع است ،نه کمک به خرید تجهیزات پزشکی ؛چرا که لایحه به این صورت بیان شده و اگر غیر از این باشد ،لایحه اصلاح می شود .لذا همانطور که سه سال قبل به آنها کمک شد،اکنون نیز این کار انجام می شود.
همچنین درخواستی از سوی ورزش و جوانان و جهت اختصاص 200 میلیون تومان برای کمک به هیات های ورزشی در یک لایحه مطرح شد که سعیدی سیرایی عضو شورای شهر در این ارتباط بیان داشت:حوزه شهرداری کرج شامل 12 منطقه است و هیات ها تمامی مناطق شهر را پوشش می شود.لذا مناطق سه و 10 که در شهرستان فردیس می باشد نیز جز مناطق شهری می باشد و نیاز است که در بودجه در نظر گرفته شده ،80 درصد به کرج و مابقی به شهرستان فردیس اختصاص یابد.
شهردار کرج نیز در توضیح این لایحه اظهار داشت:اگر بحث کمک به هیات ها و تقویت آنها برای تکان دادن ورزش استان مطرح می باشد ،بهتر است هم به هیات های استانی و هم به هیات های شهری پرداخته شد.لذا چون از سوی وزارت ورزش و جوانان هیات های فردیس نیز جز هیات های شهری مطرح شده است،نیاز است که برای هیات فردیس ردیف بودجه ای جداگانه منظور شود؛چرا که در جغرافیای شهری کرج و فردیس تو موقعیت جداگانه می باشد و در بحث کمک به هیات های ورزشی فردیس باید نگاه استانی داشت.
در ادامه جلسه نیز لایحه ای از کمسیون عمران و طبق درخواست شهرداری جهت استفاده از معبر 30 متری ظفر برای دسترسی بهتر به بیمارستان البرز مطرح شد که ترکاشوند در این مورد توضیح داد:ما در منطقه 6 شهردای کرج یک دغدغه اصلی داشته و آن مربوط به جاده قدیم براغان است؛زیرا این جاده به محل جمع آوری نخاله تبدیل شده وچهره زیبایی ندارد. لذا درخواست می شود که چون در این مسیر هیچگونه تملکی موجود نمی باشد، به قید فوریت در طرح تفصیلی قرار گرفته و با اخذ تصمیمات مربوطه به بیمارستان البرز وصل شود.
همچنین لایحه ای در مورد واگذاری زمین های رها شده در سطح شهر که محل جمع آوری خاله های ساختمانی و زباله ها است به شهرداری کرج مطرح شد که رضا شریفی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ارتباط با این لایحه گفت:طبق قانون 110 شهرداری این اختیار به مالکین داده شد تا جهت دیوار کشی و یا تعیین تکلیف زمین مربوطه اقدام کند ،حال در خواست این است که در لایحه مذکور پیشنهاد شود تا علاوه بر دستور دیوارکشی،مجوزی از دادستان به صورت موردی گرفته شده و مطابق آن از مالک خواسته شود تا ظرف مدت دو ماه در این خصوص تعیین تکلیف کند و چنین اقدامی موجب می شود تا مالک از بیم تبدیل شدن زمین خود به پارکینگ ، هرچه سریعتر اقدام کند.
در پایان جلسه نیز تفویض اختیار به فرج الله ایلیات جهت انجام کارهای اداری-مالی شهرداری با رای مثبت اعضای شورا همراه بود. همچنین لایحه اخذ وام و تسهیلات به میزان 200 میلیبارد تومان از بانک شهر نیز تنها با شرط اینکه بدهی شهردار در هر مقطعی بیش از 150 میلیارد نشود ،نیز مصوب شد.
در حاشیه جلسه شورا بهنام محمودی ضمن ابراز گله مندی درخصوص درج و بیان برخی حرف های غیر واقع ازقول افراد شورا و مطرح کردن آن با مسئولان کشور بیان داشت: از تمامی افراد حاضر در صحن ،چه دوستان شورایی خود و چه شخاص رسانه ای تقاضا دارم تا تمامی گزارشات مطرح شده از جلسات شورا و همچنین مباحثی که در صحن از سوی اعضائ مطرح می شود،به دحق بوده و به هیچ عنوان گزارش کذب منتشر نشود.
وی ادامه داد:به عنوان نمونه و در یک گزارش بی اساس به گوش دادستان و وزیر اطلاعات رسانده شده که بهنام محمودی در شورا بیان داشته است که نه دادستان و نه مراجع نمی توانند کاری با من داشته باشند و یا در رابطه با من اقدامی انجام دهند،در صورتی که بنده در سخنان خود اشاره کرده ام که در مورد کسب جواز پروانه ساختمانی هیچ کس به جز مراجع قانونی و مرتبط در این موضوع نمی تواند دخالتی داشته باشد.همچنین از رسانه ها تقاضا دارم که گزارش کذب ،بدون و سند مدرک منتشر نکنند.
محمودی همچنین خطاب به شهردار کرج افزود :شورا احترام خاصی برای شهدا و خانواده ایشان قایل است ،اما شهروند،شهروند است و با هرگونه تخلفی برخورد می شود و دلیل نم شود که خانواه شهید،ایثارگر و یا ورزشکار تخلفی انجام دهد.به عنوان مثال مالک ملکی در مهرشهر که متعلق به یک خانواده شهید می باشد ، در ساخت تخلف کرده و به جای 60 درصد تعیین شده بنا ،100 درصد را ساخته است.حال که با رییس شورای شهر جهت نظارت و انجام وظیفه قاونی به محل ملک مورد نر مراجه کرده ایم،مشاهده شد که علی رغم دادن تذکرات لازم ،شخصکار خودش را انجام داده و فقط مانده که کره کره را پایین کشیده و می خواهد بهره برداری کند.
وی بیان داشت:وقتی ازمالک توضیح خواسته شده ،در پاسخ بیان داشت که بهنام محمودی خود متخلف است. از سوی شهردارهای فعلی و پیشین منطقه نیز اعلام شده که شهردار کرج دستور مکتوب در این مورد داده است .حال صحبت من این است که چرا باید به اعضای شورا توهین شده و یا یکی از اعضا ی مورد حجمه واقع شود که بهنام محمودی تخلف کرده دو بازارچه ای برای خود احداث می کند.در صورتی که فقط در مورد جواز کسب آنجا با من صحبت شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =