تعیین تکلیف روسای دانشگاه تهران و اصفهان، به زودی یا شاید وقتی دیگر؟

باوجود اینکه دولت یازدهم کم کم به پایان دومین سال خود می رسد، اما هنوز روسای برخی دانشگاه ها تعیین نشده اند. از جمله دانشگاه تهران که بیش از یک پیش با رییسش خداحافظی کرد و همچنان با سرپرست اداره می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات خود در ماه های گذشته به بررسی موضوع ازدواج و طلاق پرداخته است. موضوعی البته بسیار مهم که یکی از چالش های اصلی اجتماعی در ایران است. به همین دلیل تاکنون روسای معرفی شده برخی دانشگاه ها، تعیین تکلیف نشده اند. 

با این حال این بلاتکلیفی، با واکنش های مختلفی همراه شده است. از جمله در جلسه علنی مجلس در روز گذشته یکی از نمایندگان تهران در تذکری به وزیر علوم خواستار تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها و پیگیری تخلفات برخی از این سرپرستان از جمله سرپرست دانشگاه اصفهان شد.

اما در همین رابطه منصور کبگانیان در حاشیه 62 جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت و حضور سرپرستان دانشگاه ها حداکثر 6 ماه است، گفت: درحال حاضر زمان قانونی تعداد زیادی از سرپرستان به اتمام رسیده و باید راه حلی برای آن پیدا کرد.

به گزارش نسیم وی اضافه کرد: با تذکراتی که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داده اند به نظر می رسد این موضوع به زودی در دستور کار قرار گیرد و رییس جمهور نیز موافقت کردند تا این موضوع به زودی در دستور کار شورا قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امیداوریم موضوع بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها در جلسه آینده شورا مطرح شود اما هنوز زمان قطعی برای این موضوع تعیین نشده است.

کبگانیان گفت: پیشنهاداتی درخصوص بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه ها از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است اما هیچ یک از این پیشنهادات قطعی و نهایی نیست، برخی پیشنهاد داده اند دانشگاه هایی که از جمعیت دانشجویی و عضو هیات علمی گسترده برخوردارند و سابقه تاسیس آنها نیز طولانی تر است موضوع بررسی صلاحیت سرپرستان آنها در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و دانشگاه های کوچک تر به مراجع دیگر واگذار شود اما این موضوعات تنها پیشنهاد است.

او گفت: در این راستا همچنین پیشنهاد ایجاد کمیسیون منتخب با ترکیب اعضای حقیقی و حقوقی خاص نیز مطرح شده اما تمام این موضوعات درحال بررسی است و هیچ نهایی نشده است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =