ایرنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند نامگذاری سال های گذشته با محوریت اقتصاد بوده اما متاسفانه مجموعه عملکرد اقتصاد کشور طی 35 سال پس از پیروزی انقلاب هنوز قابل دفاع نیست.

محمدرضا باهنر روز دوشنبه در همایش کاربردی همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال، تصریح کرد: در سال های گذشته شاخص های اصلی اقتصاد از جمله رشد اقتصادی، سطح عمومی قیمت ها و سطح اشتغال شاخص های قابل افتخاری نبوده و متاسفانه همیشه در یک موضوع لنگ می زدیم.

وی با بیان اینکه قانون بهبود فضای کسب و کار در اواخر سال 89 به تصویب رسید، گفت: باید مجوزهای کسب و کار هرچه سریعتر احساس شود و آنهایی که مبنای قانونی ندارد حذف و آنهایی که مبنای قانونی دارند، اصلاح شوند ضمن اینکه تا جایی که امکان دارد تعداد این مجوزها کاهش یابد.

وی با اشاره به بهبود رتبه ایران در کسب و کار جهانی از 150 به 130، اظهار داشت: باید با تلاش های عملیاتی و واقعی که دولت انجام می دهد شاخص ایران در حوزه کسب و کار جهانی را بهبود ببخشیم که به نظر می رسد دولت یازدهم این اراده را دارد اما باید مقداری چاشنی شجاعت را به کار خود اضافه کند و مقداری نیز از محافظه کاری دست بردارد.

نایب رییس مجلس همچنین به موضوع تحریم ها اشاره کرد و افزود: ما نگران ادامه تحریم ها نیستیم اما از بعد دیگر نگران پس از تحریم ها هستیم که چه اتفاقی قرار است پس از تحریم ها در کشور رخ دهد آیا با واردات مواجه خواهیم بود یا اینکه صادرات افزایش پیدا می کند، در هر صورت نگرانی جدی از مسایل پس از تحریم وجود دارد.

وی به انتخاب نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال 94 اشاره کرد و گفت: مسایل کلان و کلی کشور که ارتباط با منافع و امنیت ملی و منافع تک تک شهروندان دارد را نباید رنگ و لعاب سیاسی داد چرا که با نتایج غیرقابل دفاعی مواجه خواهیم شد.

وی درباره مسایل هسته ای کشور گفت: مسایل هسته ای کشور یک مساله خطیر است که باید با درایت با آن برخورد کرد اما یکسری دلواپسی هایی در این خصوص همچنان مطرح است.

باهنر ادامه داد: تقریبا رهبر معظم انقلاب در تمام فرمایشات خود از اعتماد به تیم مذاکره کننده سخن گفته اند اما معلوم نیست دلواپسی ها که در این خصوص مطرح می شود از چه بابت می باشد.

وی تاکید کرد: ایجاد نااطمینانی و بی اعتمادی و سیاسی کردن مساله هسته ای در کشور یکی از خیانت های بزرگی است که برخی ناآگاهانه آن را دنبال می کنند.

باهنر تصریح کرد: هر تصمیمی که در خصوص مساله هسته ای گرفته شود به طور حتم با همدلی و همزبانی خواهد بود و این نگرانی به طور حتم وجود ندارد که تصمیمات در این خصوص به تنهایی گرفته شده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به سهام عدالت اشاره کرد و گفت: باید از سهام عدالت به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بنگاه های کشور را از چنبره این سهام نجات داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 40 میلیون صاحب سهام عدالت به ارزش 80 میلیارد تومان در کشور وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که دولت یازدهم با یک تدبیر و شجاعت خاص این موضوع را به نوعی حل و فصل کند.

وی افزود: بحث بهبود فضای کسب و کار و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی یکسری لوازم، تمهیدات و مقدمات لازم دارد که باید با همدلی و همراهی آن را بپذیریم.

باهنر تصریح کرد: بعضی اوقات احساس می کنم روحیه ای که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی حاکم است، نمی گذارد اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد.

نایب رییس مجلس گفت: اکنون به نقطه ای رسیده ایم که درآمدهای نفتی با بودجه عمرانی کشور به یک نقطه تعادل رسیده لذا دولت و مجلس اکنون خود را مصمم کنند تا دیگر درآمدهای نفتی صرف بودجه جاری نشود. 

 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =