ادامه فعالیت سایپا در لیگ برتر با نام سایپا البرز و بهره بردن از نام این استان مهم و بزرگ به عنوان پسوند تیمی که پیش از این به عنوان سهمیه فوتبال تهران و رقابت های لیگ برتر حضور داشت از مهمترین ابهامات فوتبال شهر کرج و استان البرز است. موضوعی که باید با جدیت آن را پیگیری نمود تا با یکسره نمودن تکلیف تیم فوق و از آن مهم تر مشخص نمودن جایگاه فوتبال حرفه ای دراستان البرز، فصل تازه ای در ادامه فعالیت های فوتبالی استان گشوده شود.

اسماعیل حیدرپور خبرآنلاین- البرز: گل محمدی مدیر کل اداره ورزش استان البرز از فوتبال های قدیمی کرج و از همدوره های علی کفاشیان در آکادمی فوتبال ایران است. فوتبالیست قدیمی شاهین کرج حالا در کسوت مدیرکل ورزش استان دغدغه های خاص خودش را نسبت به ادامه فعالیت تیم سایپا در ادامه رقابت های لیگ برتر دارد. اینکه سایپا در البرز بماند یا برود.
موضوع مهم مطرح شده در جلسه مهم رضا گل محمدی با تعدادی از پیشکسوتان، صاحب نظران، کارشناسان و فعالان مطبوعاتی استان البرز بود تا در نهایت به این جمع بندی برسند که آیا سایپا همچنان با نام البرز در لیگ برتر فعالیت کند و یا اینکه ورزش استان عطای داشتن این تیم لیگ برتری را به لقای آن ببخشد...
در این جلسه که در محل هیات فوتبال استان البرز واقع در ورزشگاه شریعتی برگزار شد، گل محمدی خطاب به حاضرین گفت: نظر شما که هر کدام از فعالان صاحب نام و کار کشته در عرصه فوتبال استان و کشور هستید می توان برای ما نسبت به ادامه همکاری با باشگاه سایپا در زمینه زیر پوشش قرار داریم تیم فوتبال این باشگاه بسیار سازنده باشد. هر چند که تا این لحظه هیچ گونه رضایتی از بابت همکاری فوق وجود ندارد. مدیرکل ورزش استان در ادامه گفت همان طور که می دانید ما قصد داریم پیشنهادات شما دوستان کارشناس را در جلسه ای که با مدیران سایپا برگزار خواهیم کرد به اطلاع آنان برسانیم چرا که افراد حاضر در این جلسه دوستانه از--- -- فوتبال کرج و البرز هستید که 90 درصد هم موافق ماندن سایپا در کرج بوده و خواهید بود. گل محمدی با گلایه از مدیران باشگاه سایپا که اعلام کرده اند اهالی ورزش و مدیران ورزشی استان به سایپا به حکم یک قلک نگاه می کنند گفت: این یک دیدگاه غیرمنصفانه است و من در حضور شما عزیزان اعلام می کنم طی این چند سال خیلی ها قصد داشتند ما را از ادامه این همکاری که اصلا هم برای ورزش کرج و البرز سودی ندارد منصرف کنند که خب ما نسبت به تعهدات اخلاقی خود در این زمینه بسیار مقید بودیم و هستیم. اما در عین حال نمی توانیم ناملایمات موجود را تحمل کنیم. برای مثال وقتی می دانیم مدیران استادیوم آزادی برای هر سابقه ای که تیم های تهران در آنجا برگزار می کنند 60 میلیون تومان و مدیران استادیوم تختی هم 40 میلیون می گیرند و حتی تراکتورسازی هم چنین منبلغی را به مدیران ورزشگاهی که بازی های این تیم برگزار می شود پرداخت می کند، این بی انصافی است که همکاری اداره کل ورزش استان البرز و هیات فوتبال با باشگاه سایپا نادیده گرفته شود. سایپا برای هر بازی 25 میلیون تومان پرداخت می کند که در پایان سال با احتساب بازی هایی که سایپا میزبان است این مبلغ کل هزینه ها را تامین نمی کند و هیات فوتبال باید 60 میلیون تومان هم اضافه پرداخت کند تا هزینه های جاری باشگاه در امور اجرایی اینگونه تامین شود.
باشگاه سایپا برای برگزاری هر سابقه اش مبلغ قابل توجهی را به نیروی انتظامی، و سایر عوامل اجرایی و حتی نگهداری از زمین چمن پرداخت می کند. در حالی که در دیگر استان ها چنین مخارجی از جانب باشگاه ها پرداخت نمی شود.
مدیر کل ورزش استان البرز تاکید کرد: البته به مدیران سایپا حق می دهم که نسبت به عدم پخش تلویزیونی بازی های خود نگران باشند اما این موضوع را باید از طریق استاندار پیگیری می کردند و در این ماجرا نه ما و نه هیات فوتبال استان هیچ گونه تقصیری نداریم.
در ادامه جلسه بحث مهمی در رابطه با نفوذ و تاثیر نمایندگان سایر استان ها و شهرها در قبال فعالیت تیم هایی که حوزه انتخابی آنان در لیگ فعالیت می کنندف مطرح شد و حاضرین متفق القول می گفتند در همه جا رسم بر این است که نمایندگان شهر و استان برای اعتلای تیم شهر خود و حمایت های جانبی از همه ظرفیت های موجود استفاده می کردند که متاسفانه نمایندگان کرج و استان البرز نسبت به تیم سایپا هیچ گونه حساسیتی از خود نشان نداده اند.

چرا بومی ها هیچ نقشی در سایپا ندارند؟
فرشاد فلاحت زاده، امیر مرادی نیا، عباس مشایخی و... که از پیشکسوتان فوتبال کرج و البرز محسوب می شوند همراه با مهندس محمدی رئیس هیات فوتبال استان البرز و یمینی دبیر هیات فوتبال انتقاداتی را نسبت به اینکه در باشگاه سایپا بر خلاف باشگاههایی چون فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز که در هیات مدیره یا حتی الامکان در کمیته های فنی باشگاه تعدادی از افراد بومی شهر و استان حضور دارند مطرح کرده و گفتند معلوم نیست چرا مدیران سایپا که می گویند البرزی ها ما را به چشم قلک نگاه می کنند خوزستان هیچ گونه توجهی به استخوان خرد کرده های فوتبال کرج نشان نمی دهند.
آنها حتی نسبت به بی توجهی که در حق تیم های پایه باشگاه روا می شود نیز انتقاد داشتند. فرشاد فلاحت زاده بازیکن و کاپیتان و سرپرست اسبق سایپا در این رابطه گفت: عجیب است که تیم های پایه باشگاه سایپا در تهران مسابقه می دهد و در رقابت های کشوری و استان با نام تهران شرکت می کنند اما اسم باشگاه با نام البرز مطرح می شود که این خود یک بی عدالتی محض نسبت به استعدادهایی است که در فوتبال سایپا و در بخش پایه ها وجود دارد...
در پایان مقرر گشت که با برگزاری جلساتی مداوم با ابهاماتی که در مورد ادامه فعالیت سایپا در استان البرز وجود دارد هر چه سریعتر تکلیف این تیم و فوتبال استان البرز روشن شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =