گل محمدی: چرا والیبالیست های ملی پوش کرج  برای باشگاه های دیگر بازی کنند؟

متولی ورزش استان اولین سفر استانی خود را به شهرستان ساوجبلاغ انجام داده و قصد دارد در آینده نیز با زمینی به سایر شهرهای استان را در دستور کار قرار دهد تا از نزدیک با مسائل و مشکلات ورزش و امکانات شهرهای – آشنا شود. گل محمدی معتقد است اگر در کرج باشگاه خصوصی تاسیس شود ورزشکاران و قهرمانان این شهر مجبور نیستند در تیم های سایر استانها مشغول به فعالیت شوند او به طور نمونه به حضور والیبالیست های ملی پوش کرجی در تیم شهرداری ارومیه اشاره می کند و معتقد است اگر ارگانی مثل شهرداری کرج اقدام به راه اندازی باشگاه فرهنگی – ورزشی نماید این قهرمان ها می توانند در این تیم برای استان و شهر خود افتخارآفرینی کنند. گل محمدی در این مصاحبه از بزرگ ترین طرح استعدادیابی ورزش کشور که قرار است در کرج اجرا شود خبر داد، این گفتگو را بخوانید:

خبرآنلاین - البرز - نیوشا فتحی زاده
 برنامه های شما در راستای معطوف کردن نگاه مسوولان کشور به ورزش استان چیست؟
 یکی از برنامه های مهم ما در این راستا،طرح استعدادیابی ایران می باشد که استارت آن زده شده است.این طرح از بزرگترین طرح های سطح کشور است که آقایان سجادی و حمیدی معاونان وزیر ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش از حامیان این طرح می باشند و از نتایج طرح نیز به صورت گزارشی مطلع خواهند شد.

 مراحل طرح استعدادیابی دانش آموزان دراستان چگونه پیگیری می شود؟
 این طرح در مقطع دوم ابتدایی استان و با 14 هزار نفر آغاز و مرحله اول و دوم غربالگری آن انجام شده است و مرحله سوم نیز درقبل از شروع امتحانات خرداد برگزار می شود. همچنین به دنبال آن مراحل چهارم و پنجم طرح نیز در فضاهای قهرمانی آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان انجام خواهد شد.

 آموزش نفرات برگزیده توسط چه گروهی و باچه هزینه ای انجام می شود؟
 نفرات نهایی شده که بالغ بر هزار و 300 نفر می باشند به هیات های ورزشی معرفی شده و در 38 رشته آموزش های لازم را می بینند و در نهایت نفرات برگزیده برای تیم های منتخب استانی و به تبع تیم های ملی رشته های ورزشی شناسایی می شوند. لازم به ذکر است هزینه آموزش این افراد تا پایان سال 94 در برآورد برنامه و هزینه در نظر گرفته شده است و به محض تامین اعتبار بیشتر، از نظر مالی اقدامات موثرتری در این خصوص انجام خواهد شد.

 بعد از سفر به ساوجبلاغ، برنامه های کاری شما در سال 94 و برای دیگر شهرستان ها چیست؟
 در برنامه کاری سال 94 ما گنجانده شده که برای هر استان در یک ماه، دو جلسه با حضور تمامی معاونین ،مسئولین و دستگاه های کشور برگزارشود و همچنین نشست هایی با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان تشکیل می شود که طی آن عملکرد سال93 مورد ارزیابی قرارگرفته و برنامه های سال 94 پیگیری و رصد خواهد شد.

 ره آورد سفر به شهرستانهای استان چیست؟
 با این اقدام اداره کل ورزش و جوانان آینده خوبی برای ورزش البرز رقم می خورد، زیرا مسئولان استان تمامی اراده و اهتمام خود را برای انجام این کار گذاشته ام، به خصوص حال که خبر خوبی از سوی استانداری دریافت شد و آن اینکه کل بودجه عمرانی و استانی، در سال 93 تحقق یافته و برای اولین بار طی 15 سال گذشته این اتفاق خوب تحقق یافته است و باید بگویم این موفقیت بزرگ، گامی موثر برای انجام پروژه های بعدی ما خواهد بود.

 داشتن یک باشگاه خصوصی و حرفه ای در استان و به نام یک نهاد یا ارگانها را چگونه ارزیابی می کنید؟
 وجود یک باشگاه بزرگ در سطح استان که برند فعالیت های ورزشی آن استان باشد، می تواند در جذب، گسترش و توسعه علاقمندی به رشته های ورزشی بسیار تاثیرگذار باشد. زیرا وقتی یک باشگاه متعلق به استان باشد، تمامی مردم و ورزشکاران استان خود را متعلق به آن می دانند و در باشگاه حضور مستمر خواهند داشت. به عنوان مثال البرز بهترین والیبالیست های کشور را در دل خود جای داده است، لیکن به دلیل عدم وجود باشگاه خصوصی چون باشگاه شهرداری کرج، والیبالیست های به نامی همچون شهرام محمودی باید در تیم والیبال شهرداری ارومیه بازی کند. لذا توصیه من به مسئولان استان در ارگانهای مختلف این است که ایجاد چنین باشگاه های خصوصی را مدنظر قرار دهند.

 چه برنامه هایی برای رسیدگی درخور و شایسته به ورزش بانوان استان دارید؟
 در این خصوص یک نوید به شما می دهم و آن اینکه به زودی خبرهای بسیار مهم و خوبی در حوزه ورزش تکواندو بانوان خواهید شنید و اگر گفته شد که از کرج قهرمانی در سطح جهانی داریم زیاد تعجب نکنید.

 اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری برای توسعه مکان های جدید ورزشی در سال 94 چیست؟
 امسال شهرداری دو کار بزرگ انجام می دهد اولین مورد اینکه طبق مصوبه پارسال شورا مقرر شد تا شهرداری دوازده پروژه ورزشی در دوازده منطقه شهرداری احداث کند، همچنین قرار است در ساخت پروژه شش هزار نفری، شهرداری کمک شایانی داشته باشد و این موارد به نوبه خود کمک زیادی به ورزش استان خواهد کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =