ورزش کرج دارای پتانسیل و ظرفیت های بسیار زیادی در رشته های مختلف است.

به گزارش خبرآنلاین از استان البرز؛ کرج به واسطه حضور ورزشکاران و قهرمانان در سطح ایران آسیا و جهان توانسته جایگاه رفیع در سطح کشور را به خود اخنصاص دهد کسب پنج مدال رنگارنگ از بازی های آسیایی اینچئون آخرین دست آورد قهرمانان کلان شهر کرج است.ایران کوچک در بعد مدیریت ورزش و مربیگری نیز مردان بزرگی در عرصه ورزش دارد در فوتبال فیروز کریمی،ابراهیم قاسم پور،مهدی تارتار،فرشاد فلاحت زاده،اکبر یوسفی و...
در کشتی علیرضا حیدری نام پر آوازه و نائب رئیس فدارسیون کشتی است در تکواندو رضا مهماندوست سرمربی اسبق تیم ملی و سرمربی حال حاضر تیم ملی آذربایجان همچنین در این رشته یوسف کرمی قهرمانی پر آوازه برای استان البرز بود در والیبال برادران محمودی،موسوی و ترکاشوند نیز از ستارگان این رشته ورزشی هستند.کرج در فوتبال ساحلی توانست باشگاه ایران توسعه قهرمانی مسابقات لیگ کشور را در سالهای نچندان دور به خود اختصاص دهد.این باشگاه در رشته واترپلو نیز موفق عمل کرد قهرمانی در ایران و نائب قهرمانی در آسیا.
این بیو گرافی مختصری بود از ورزش و قهرمانان رشته های مختلف ابن ایتان در همین خصوص به سراغ رضا گل محمدی مدیر کل ورزش جوانان استان البرز که اتفاقا کرجی هم هست رفتیم تا در خصوص همه مسائل و مشکلات کلان شهر کرج مثل وضعیت اعتبارات ورزش،زیر ساخت ها ،جایگاه ورزش همگانی،ورزش قهرمانی،سرانه ورزشی و... صحبت کنیم گفت و گوی ما با عضو خانواده بزرگ ورزش کرج را بخوانید.
*آقای گل محمدی دفتر سرپرستی خبر آنلاین و خبر ورزشی در کرج راه اندازی شده وبه زودی نیز مراسم افتتاحیه به صورت رسمی کلید می خورد در همین ابتدا بهتر دیدیم که در خصوص مسائل کلی ورزش کلانشهر کرج با شماحرف بزنیم؟
**به عنوان متولی ورزش استان خیلی خوشحال هستم که خبرگزاری وزین خبر آنلاین اولین سرپرستی اش را در استان البرز کلید زده و به طور حتما انتشار خبر ورزشی ویژه استان می تواند کمک بزرگ و شایانی به جامعه ورزش کرج نماید.
*سرانه ورزشی البرز در مقایسه با سایر استان ها قابل مقایسه نیست و در مقاسیه با استانهای غیر برخودار نیز پایین تر است چه برنامه هایی برای ارتقا سرانه ورزش در استان دارید؟
**وضعیت کلی ورزشی کرج به ویژه در بحث فضاهای ورزشی و همچنین سرانه ورزشی البرز و کلان شهر به هیچ عنوان مناسب وضعیت این ورزش در این شهر نیست و یکی از مهمترین ماموریت های مهم بنده در این مسولیت افزایش سرانه ورزشی است سرانه ورزشی استان البرز تنها نه به خاطر کم توجهی مسولان قبل در نرم پایینی قرار دارد، بلکه به دلیل رشد سرسام آور و خارج از قائده متوسط رشد این مشکلات را فراهم کرده است. بطور مثال میانگین رشد متوسط در کشور 1.4 میباشد اما در کرج 3.8 است که البته این بخاطر زادولد نیست بلکه به دلیل مهاجرت زیاد از سراسر کشور به شهر کرج است در مقابل ای همه رشد جمعیت در زیر ساخت ها بسیار ضعیف هستیم سرانه ورزش 38 سانتی متر است که در مقایسه با سایر استانها البرز جزء محروم ترین هاست و برای ارتقا این مهم نیاز به عزم ملی داریم مگر نه این است که استان البرز،ایران کوچک نام گرفته پس باید نگاه مسولان کشوری به بودجه این استان فراتر از این باشد نه در اندازه های یک شهر.
*شما برای افزایش بودجه ورزش استان چه اقداماتی کرده اید؟
**خوشبختانه طی این مدت اقدامات خوبی و قولهای مساعدی از مسولان ورزش کشور گرفته ایم دکتر گودرزی در چندین سفرهایی که به این استان داشته توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات ورزش نموده است در بخش عمرانی بودجه ما سه برابر افزایش پیدا کرده است و البته با رایزنی هایی که با مسولان ورزشی کشور صورت گرفته در صدد هستیم تا بودجه ورزش را که به 20 میلیارد تومان افزایش یافته را محقق کنیم اگر این بودجه به ورزش استان تزریق شود تحول جدی در ورزش ایجاد میشود.
*نقش نمایندگان مجلس در این موضوع را چگونه میبینید؟
**خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس از تمام ظرفیت های موجود برای کمک به ورزش بهره میگیرند استاندار محترم برای توسعه ورزش همواره پیش قدم است و کمک های ویژه ای به ورزش داشته ضمن آنکه برای ارتقا ورزش به استان می بایستی متولیان امر ورزش مثل آموزش،پرورش،دانشگاه،ورزش شهرداری و... با اداره ورزش جوانان استان تعامل و همکاری ویژه ای داشته باشند.
*شورای عالی ورزش و اعضای آن چه نقشی در ارتقاء ورزش استان خواهد داشت؟
**شورای عالی ورزش که ریاست آن به عهده استاندار است در ورزش نقش ویژه ای دارد. و البته سایر دستگاها می بایستی بار ورزش را به دوش بکشند. مثلا شهرداری میبایستی در ورزش همگانی و زیر ساخت به توسعه ورزش شهر کمک کند و ما انتظار داریم شهرداری نیز مثل بقیه شهرداری های کلان شهر های کشور با ایجاد باشگاه مستقل در رشته های مختلف ورزش را حمایت کند مثل شهرداری تبریز،یاسوج،بندر عباس و... در رشته های مختلف تیم داری میکنند در کرج نیز این شهرداری می تواند ورزش را احیاء کندکه البته توقع جامعه ورزش از آقای ترکاشوند شهردار کرج بسیار بالاست چرا که ایشان مسولیت مهمی در ورزش کشور داشتند. در شورای عالی ورزش برخی دیگر از ارگان و اداره جات می بایستی یار و یاور ورزش باشند دانشگاه،آموزش و پرورش،بسیج ورزش و ... همگام همسو با اداره ورزش جوانان به رشد توسعه ورزش کمک کنند.
*شما به عنوان متولی ورزش از باشگاه مثل سایپا چه توقع و انتظاری دارید؟
**جامعه ورزشکاران،مربیان و مسولان شهر کرج از عملکرد باشگاه سایپا راضی نیستند در واقع سایپا از امکانات این شهر استفاده میکند اما ورزش البرز هیچ استفاده ای ازاین باشگاه نمی کند در دوره قبلی که بنده در ورزش این کلانشهر مسولیت داشتم تعامل ما با باشگاه سایپا بسیار نزدیک و تنگاتنگ بود به طوری که باشگاه سایپا چندین هئیت و تیم های آنهارا ساپورت میکرد اما در شرایط فعلی سایپا هیچ کمکی به ورزش استان نمی کند و به نوعی سایپا فقط اسمش برای البرز است و کامش برای تهران حرف ما این است چرا نباید ورزشکاران کرج در رشته های مختلف نقشی در این باشگاه داشته باشد مربیان مطرح و نام آشنای کرج در ده سال اخیر چه جایگاهی در این باشگاه داشته اند در بحث تیم های پایه جایگاه جوانان مستعد کرجی در تیم های مختلف سایپا کجاست چرا به جای استفاد ه از جوانان کرجی تیم پایه سایپا در مسابفات تهران حضور دارند و از بازیکنان تهرانی بهرمند می شود پس این جوانان کرجی باید در کدام تیم به عضویت درایند در بحث حمایت مردم از تیم سایپا سوال جامعه ورزش این است چرا این تیم نتوانسته فرهنگ سازی کند تا در کرج صاحب تماشاگر شود سایپا در برخی بازیهای خانگی در برابر حریفان خود غریبه است.
*چه برنامه ای برای رفع این مشکلات دارید؟
**استاندار محترم و نمایندگان مردم و همچنین مسولان ورزش البرز در صدند تا به زودی جلسه ای با مدیران سایپا داشته باشند ما راه کارها و پیشنهادهایتان را به شکل مطلوب ارئه دادیم و منتظریم تا به زودی در جلسه ای تکلیفمان با باشگاه سایپا روشن شود.
*میگویند در این نامه شما خواستار حضور خود در هیئت مدیره این باشگاه شدید؟
**اولا بحث حضور شخص گل محمدی در هیئت مدیره سایپا نیست بحث جایگاه حقوقی مدیر کل ورزش جوانان استان در این باشگاه است که اگر فردای بنده از این مسولیت کنار رفتم مدیر کل بعدی در باشگاه این مسولیت را بر عهده بگیرد. و از حق و حقوق ورزش در استان دفاع کند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =