در خواست مشترک نماینده عالی دولت و نماینده مجلس از معاون اول قوه ی قضاییه

در آیین تودیع و معارفه ریاست کل دادگستری استان البرز مسئولان ارشد استان به نوبت برای حاضران به سخنرانی پرداخت. بعد از صحبت های نماینده ولی فقیه در استان ، سپس طهایی استاندار در خصوص مسائل و مشکلات استان مواردی را به اطلاع معاون اول رئیس جمهور و حاضران رساند و در ادامه نیز کولیوند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دیدگاه ها، مسائل و مشکلات استان را بازگو نمود که هر دو مسوول تقریبا یک درخواست مشترک از معاون اول قوه ی قضاییه داشتند آن هم رسیدگی و ساماندهی به وضعیت زندان های کرج.

خبرآنلاین- البرز: حميد طهايي استاندار البرز با اشاره به اينكه سخنراني وي با تدبير كافي به دليل دير مطلع شدن از مراسم نخواهد بود، گفت: با تلاش و پياده كردن سياستهاي نظام مبتني بر عقايد رهبري و دولت تدبير و اميد، نياز به تلاش مضاعف خصوصا براي استان جديدالاتاسيس البرز وجود دارد.
استاندار افزود: يكي از ملزومات تلاش ، هماهنگي و همكاري تمامي خدمتگزاران بوده و تلاش بر اين است كه دست اندركاران را دور يك ميز نشانده و مسائل استان را حل و فصل كنيم.
طهايي ادامه داد: باتوجه به شعار امسال رهبري (دولت و ملت، همدلي و همزماني)، اگر سايه وحدت بر استان حاكم باشد قطعا بسياري از پروژه هاي استاني جهت توسعه استان اجرا خواهد شد و شاهد رونق زندگي مردم در همه زمينه ها خواهيم بود.
وی ادامه داد: اين استان به اندازه كافي مسئوليت دارد و نبايد بار بيشتري بر دوش استان گذاشت. حداقل امكاناتي كه مديريت نياز دارد تا استان با دوام و قدرت مسئوليت خود را به انجام برساند مشكلات بسیاری وجود دارد، در این راستا نباید از لحاظ اداري مسئوليتي بر دوش استان گذاشته شود.
استاندار با اشاره به مسئله زندانها گفت: مسئوليت اتفاقاتي كه در زندانهاي كل كشور مي افتد نه با نيروي انتظامي، نه با آگاهي و نه با سازمانهاي ديگر ، بلكه با سازمان زندانهاي كشور است و اين مسئوليت بايد از عهده استان خارج شود.
در ادامه مراسم محمد جواد كوليوند نماينده مجلس شوراي اسلامي با بیاناينكه كرج كمربند امنيتي تهران است، اظهار داشت: زماني که نام كرج به ميان مي آيد ذهنها به سمت هرگونه خلاف و بزه مي رود بايد اشاره كرد اين استان مبدا جرم نيست بلكه مقصد جرم است در اين راستا هر كسي كه مسئوليتي مي پذيرد بايد با قوا و توان مضاعف مشغول به كار شود.
وي ادامه داد: البرز 4 سال است كه استان شده و رشد جمعيت 7/3 درصد باعث رشد حاشيه نشيني در كرج ، ساوجبلاغ، نظرآباد و غيره مي شود و اين حاشيه نشيني باعث مشكلات بسياري براي مردم ميگردد.
كوليوند به موضوع حساسيت بالاي استان البرز اشاره كرد و توضيح داد: بايد مسير را هموار كرد تا دستگاه قضايي با صلابت و اقدار كار خود را به درستي انجام دهد و از مسير درست خارج نشود.
نماينده مجلس كرج با اشاره به پرونده اختلاس 3000 مليلاردي گفت: ما در اين زمينه به شدت از دستگاه قوه قضائيه دفاع کرده و اين قوه بايد با چنين جرياناتي به شدت برخورد كند.
كوليوند ادامه داد: ساختمان دادگستري نياز به بودجه دارد كه اين بودجه بايد از بودجه استاني، ملي و دادگستري كل تامين شود.
همچنين وي افزود: بايد تشويق را در بين آحاد مردم و دستگاه قضا بیشتر كنيم. براي مثال متهمي كه در دستگاه قضا تبرئه مي شود، دستگاه هيچ تشويقي براي آن در نظر نمي گيرد. بايد مسير تشويق را براي قضات و افرادي كه تبرئه مي شوند فراهم كرد.
نماينده مجلس كرج به زندانهاي كرج اشاره كرد و گفت: زندان كچويي به مكاني آموزشي براي زندانيان و سربازان تبديل خواهد شد و آمار زندانيان زندان قزلحصار و رجايي شهر بايد به آمار مدنظر مسئولين برسد.
وي با اشاره به لزوم ارتباط مستمر قوه قضائيه ومجلس به سخنان خود خاتمه داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =