با متخلفان منابع طبیعی به شدت بر خورد می شود/ از دادستان جدید  کرج تشکر می کنم

آیین تودیع و معارفه ریاست کل دادگستری استان البرز در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی در بلوار چمران کرج به شکل باشکوهی برگزار و مورد استقبال تمام مسئولین ارشد و اجرایی استان قرار گرفت.

اسماعیل حیدرپور خبرآنلاین- البرز: در اين مراسم حجت الاسلام محسني اژه اي معاون اول قوه قضائيه، آيت اله حسيني همداني امام جمعه كرج، محمدجواد كوليوند ، عزيز اكبريان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، حميد طهايي استاندار البرز، علی تركاشوند شهردار كرج، مسئولان ارشد دادگستري و دادستاني، اكثر قضات و روساي دادسراها ، فرماندهي نيروي انتظامي و... حضور داشتند.
محسنی اژه ای در این مراسم با بیان اینکه مساله قضا بسیار خطیر و مهم است گفت: قضا از حساس ترین امور می باشد چراکه امروز توقع بیشتری از دستگاه های قضایی می رود. امروزه مسوولان، مدیران و مردم توقع زیادی از قوه قضاییه دارند که این توقع کار قوه را دشوار و سخت کرده است.
وی ادامه داد: حال پرسش این است آیا این توقع نشان دهنده ضعف قوه قضاییه یا نقطه قوت آن است؟ باید توضیح داد اگر کسی ضعیف باشد و از او کاری ساخته نباشد توقعی از وی نیست. پس دلیل چنین توقع بالایی در جامعه از قوه قضاییه نشان دهنده اقتدار و عملکرد قوه در جهت تحقق عدالت است. این در حالی است که توافق و ضعف های موجود را رد نمی کنیم. این توقع مسئولیت بیشتری بر دوش دستگاه قضا می گذارد و دستگاه قضا نباید سرریز نقص ها و ضعف های سایر دستگاه ها را به دوش بکشد. اگر نظارت دقیق در همه نهادها و سیستم های دولتی و خصوصی وجود داشته باشد و دستگاه نظارت در کار خود دقیق باشد این مشکلات حل خواهد شد.
اژه ای با اشاره به گله ای که مکررا از زبان افراد قضایی و غیر قضایی شنیده می شود گفت: چنانچه گلوگاه های فساد در مرحله اول، نظارت و جلوگیری شود و دستگاه های درون سازمانی کار خود را بدرستی انجام دهند این عدم نظارت دستگاه مستقیم سبب سرریز شدن تمام بار مسئولیت دستگاه ها به بخش قضا نبوده و ما دیگر شاهد بروز تجاوزات به منابع ملی و طبیعی نخواهیم بود
محسنی اژه ای ادامه داد: ما باید فرصت را برای خدمت بیشتر غنیمت شمرده و امروز در استان تمامی افراد از شورای اداری گرفته تا باقی مسوولان باید دست به دست هم داده و هرکدام به میزان مسئولیت خود کارشان را انجام داده تا استانی پیشرفته ، پر از آرامش, آسایش و امنیت داشته باشیم.
وی خطاب به رئیس کل اداره دادگستری البرز گفت: مدیریت و دستگاه قضا با مدیریت در دستگاه دیگر قدری متفاوت است و مدیریت در این جا سخت تر از جاهای دیگر است. زیرا هم باید کار اداری و هم امر قضا مدیریت شود. همه می دانیم پیشگیری بهتر از درمان است، باید در زمینه ی پیشگیری وقوع از جرم تلاش مضاعف کرد تا امنیت و آسایش در استان که یکی از واجبات است محقق شده و مردم این آرامش و امنیت را لمس کنند و در این راستا رسیدگی به پرونده های خاص را باید تسریع کرد.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه دادستان جدید با برنامه ریزی عمل می کند و تا کنون اقدامات وی قابل قبول بوده است گفت: نمی خواهم از دادستان سابق کرج گله کنم اما واقعا متعجبم چرا احکام زیادی که به ویژه در مواد مخدر صادر شده بود اجرای آن یک تا چهار سال طول می کشید و حتی من که مسئولیت مستقیم در ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتم علت عدم اجرای احکام در کرج را نمی دانستم اما لازم است از تلاش های دادستان جدید در اجرای احکام تشکر کنم اقدامات او قابل قبول می باشد.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه باید مرکز اطلاعات ملی و نظارت از طریق دستگاه ها افزود: باید نسبت به رفع مشکلات استان البرز با دقت و تلاش بیشتری انجام شود.
اژه ای با اشاره به اینکه تمامی مردم و مسئولان مدیون خون شهدا هستند گفت: مدیران در بخش های مختلف باید تکلیف مدار و مسئولیت پذیر باشند و مسئولان باید آرامش و آسایش مردم را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه در سایه امنیت پیشرفت حاصل می شود گفت: اگر آرامش نباشد مساله فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی معلق خواهد شد.
محسنی اژه ای در خصوص گلایه های مکرر از سیستم قضایی و وجود گلوگاه های فساد در این سیستم گفت: زمانی که امور در اداره ها درست انجام نشود، مشکلاتی در پی خواهد داشت، به عنوان مثال طرح جامع شهر، طرح تفصیلی روستاها یا مرجع صدور و تغییر کاربری مشخص نشده و به نهادهای مختلف واگذار می شود طبعا مشکلاتی بوجود می آید و این مشکلات به قوه قضاییه سرازیر می شود.
وی افزود: زیرساخت ها با فناوری های نوین بومی نشده و مشکلات نشان می دهد که برخی دستگاه ها به وظیفه خود عمل نکرده اند، لذا در این راستا باید همه دست به دست هم داده و مشکلات استان را برطرف کنیم.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: باید نظارت دقیق و مستمر بر زیر مجموعه ها وجود داشته و برخورد جدی با متخلفان صورت گیرد و حتی اگر این تخلف در سیستم خودمان وجود داشته باشد باید بعد از هشدار و تذکر با آن برخورد جدی شود.
محسنی اژه ای با اشاره به کمبود قاضی در استان بیان کرد: البرز بالای 2 میلیون و نیم جمعیت دارد و تنها 200 تن قاضی در این شهر وجود دارد. در این زمینه باید پیگیری جدی از طرف دادگستری البرز انجام شودو ما نیز امادگی خود را جهت همکاری بیشتر اعلام می کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =