ایسنا نوشت:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام آغاز طرح پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان و همچنین اقدامات ترمیمی از مقطع ابتدایی و سپس گسترش آن به دیگر مقاطع تحصیلی، در عین حال حمایت بیش از پیش بیمه ها از خدمات دندانپزشکی را خواستار شد.

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسمی با عنوان آغاز طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت دهان و دندان گفت: جامعه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و... همچنان جزو گروه‌های مورد احترام جامعه هستند. برهمین اساس باید به رفتار، اعمال و نوع خدمات ارائه شده و همچنین رعایت حقوق مردم، نهایت توجه را داشته باشیم و از خودمان ارزیابی داشته باشیم.

او از انجمن‌های مختلف دندانپزشکی خواست تا به تشکیل کمیته اخلاق در این حوزه بپردازند و گفت: این درخواستم به جهت آن است که هیچ‌گاه نمی‌توانیم بگوییم بی‌نقص هستیم، چراکه در این میان مسائل مالی نیز مطرح هستند و وقتی مبنا مادیات قرار می‌گیرد، ممکن است اشکال و خطا نیز در آن وجود داشته باشد. جامعه دندانپزشکی نیز از این موضوع بری نیست. البته برخی‌ها بدسلیقه هستند و همیشه سطل‌های زباله را می‌بینند نه یک خانواده محترم را.

وزیر بهداشت گفت: بنابراین باید به مسائل اخلاقی توجه و به مردم احترام شود البته حتما چنین موضوعی مورد نظر تمام گروه‌های پزشکی قرار دارد.

هاشمی با اشاره به بازار آشفته دندانپزشکی ادامه داد: متاسفانه این بخش حتی در وزارتخانه خود صاحبی نداشت؛ نه در حوزه بهداشت و نه در حوزه درمان جایگاهی برای حوزه دندانپزشکی وجود نداشت. تنها یک دبیرخانه امورات مربوط به دندانپزشکی را پیگیری می‌کرد. براین اساس نیاز بود تا مجموعه‌ای بنشینند و راجع به دندانپزشکی کشور تصمیم بگیرند. اکنون فرصت بسیار خوبی جهت ساماندهی این حوزه است، چراکه اهمیت حوزه دندانپزشکی کمتر از حوزه پزشکی نیست و بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی به سلامت دهان و دندان مربوط می‌شود.

او در ادامه صحبت‌هایش هزینه‌های پرداختی مردم بابت خدمات دندانپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به هزینه‌هایی که مردم در این زمینه پرداخت می‌کنند، لازم است که دستگاهی راجع به این حوزه اعم از بهداشت، درمان و تجهیزات تصمیم‌گیری کنند. آن دسته از افرادی هم که همواره حوزه سلامت را نقد می‌کنند نباید به حاشیه‌ها توجه کنند، چراکه اصل کار مهم است. نهایتا تمام اقدامات در وزارت بهداشت باید به سلامت مردم منجر شود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه چندان موافق عنوان «آغاز طرح تحول سلامت در حوزه دهان و دندان» نیستم، گفت: چراکه ترجیح می‌دهم کار ابتدا شروع شود و از استمرار آن اطمینان یابیم و سپس به مردم اعلام کنیم. امیدوارم با طرح چنین عنوانی مسوولان مربوطه به خوبی وظایف خود را عمل کنند تا اعلام این طرح باعث روسیاهی ما نشود.

او در این باره ادامه داد: پیش از این به مردم قول‌هایی داده شده که متاسفانه عملیاتی نشده است. ما باید به آنچه که اعلام می‌کنیم عمل کنیم. نگرانی‌ام آن است که از امروز به بعد هرکسی که مشکل دهان و دندان دارد بگوید پس طرح تحول در این حوزه چه شد؟ آنچه که قرار است در این حوزه اتفاق بیفتد، پیشگیری، بیمه‌ها باید مردم را کمک کنند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دندانپور A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    8 1
    پس طرح تحول درمان در این حوزه چه شد؟