وزیر بهداشت گفت: امیدواریم وزارت بهداشت در سال ۹۴ با کمترین اشتباه عمل کند و از تجربه سال ۹۳ حداکثر بهره‌برداری را برای شادی و خدمت به مردم انجام دهد و رضایت خدا را به همراه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، سیدحسن هاشمی در دیدار نوروزی خود با معاونان، مدیران و کارکنان ستاد مرکزی اظهار داشت: از طرف دولت از همگی شما به خاطر زحمات فراوانی که سال گذشته متحمل شدید تشکر می‌کنم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حوزه توسعه مدیریت و منابع باید برای تثبیت آنچه که در گذشته شروع کردیم قدم‌های بسیار بلندتری برداریم و بازنگری‌های لازم را در بخش‌های تشکیلات، نیروی انسانی، منابع، نحوه مدیریت دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و توزیع منابع داشته باشیم.

هاشمی اظهار داشت: پرسنل وزارت بهداشت واقعاً مظلوم هستند و جزو بخش‌های مغفول و فراموش شده دولت هستند و امیدواریم که با توجه به تجارب فراوان معاون توسعه مدیریت و منابع، شاهد قدم‌های بسیار موثرتری در زمینه‌های رفاهی برای کارکنان این وزارتخانه باشیم.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که در دولت آقای روحانی اقدامات موثری در زمینه‌های رفاهی برای کارکنان وزارت بهداشت به ویژه ستاد وزارتخانه صورت گیرد.

برنامه‌های پیشگیری و کنترل استعمال سیگار باید ادامه یابد

وزیر بهداشت همچنین پس از بازدید از مجموعه معاونت بهداشتی، در نشستی با معاون بهداشت و مدیران حوزه بهداشتی بر اهمیت این حوزه تأکید کرد و وضعیت بیماری‌ها، بهداشت محیط، سلامت مادران و کودکان را مورد تاکید قرار داد.

هاشمی با تاکید بر اینکه حوزه غذا، آب، هوا و بهداشت محیط برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، بر سازماندهی بیشتر این حوزه‌ها تاکید کرد.

وزیر بهداشت گفت: برنامه‌های پیشگیری و کنترل استعمال سیگار باید ادامه یابد و در مورد قلیان هم باید توصیه‌های لازم را به مردم به خصوص جوانان ارایه دهیم.

هاشمی با بیان اینکه برای کنترل سیگار باید حمایت همه دستگاه‌ها را جلب کنیم، تأکید کرد: مالیات بر خرده فروشی‌ها را باید در این دوره عملیاتی کنیم و مطمئناً این اقدام، کار بزرگی در کنترل مصرف دخانیات بوده و نتیجه بخش خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین بر اهمیت امنیت غذا و همچنین دقت آزمایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر محصول و غذایی را تایید می‌کنیم نباید نسبت به کیفیت آن خدشه ای وارد شود.

وی تاکید کرد: ما امین مردم هستیم و بدون این که در مردم ترس ایجاد کنیم باید در حوزه غذا مداخله کنیم و مداخلاتمان جدی باشد.

هاشمی همچنین ایجاد شبکه بهداشتی در تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید بهداشت تهران بزرگ را یکپارچه کنید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ماموریت دانشگاه‌های علوم پزشکی، پژوهش و آموزش است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید در کارهای اجرایی ورود کنند و در تهران هم باید بار را از دوش دانشگاه‌ها برداریم چرا که دانشگاه‌ها ماموریت‌های مهم‌تری دارند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کلانشهرها و تهران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید برای بهداشت کلانشهرتهران برنامه‌ریزی کنیم و اگر وضعیت بهداشت تهران درست شود به کل کشور نیز تسری می‌یابد.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اهمیت نظارت بر بهداشت محیط تصریح کرد: برای این نظارت‌ها می‌توان از ظرفیت‌های شوراهای محلات در روستاها نیز استفاده کرد و اقدامات نظارتی بر بهداشت محیط و پی‌گیری‌ها نباید فقط به صورت تلفنی و از طریق 1490 باشد چرا که مردم دوست دارند جایی باشد که به طور مستقیم مراجعه نموده و با مسئولان صحبت کنند.

هاشمی همچنین در دیدار با معاونت‌های تحقیقات و فن‌آوری، طب سنتی و پرستاری و مدیران و کارشناسان این معاونت‌ها از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه‌ها قدردانی کرد و گفت: امیدوار هستیم بتوانیم در دوران باقیمانده از خدمت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بیشترین استفاده و بهره برداری را برای خدمت به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه تحقیقات وفن‌آوری برنامه‌های خوبی دارد، گفت: وظیفه ما کمک و حمایت از این حوزه است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اینکه در حوزه طب سنتی و همینطور پرستاری نیز اقدامات موثر و خوبی صورت گرفته است، گفت: امیدوار هستیم شاهد ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه‌ها باشیم.

هاشمی عنوان کرد: برای ارتقای کیفیت در حوزه پرستاری باید توجه بیشتری به بخش‌های پرستاری، بهیاری و کمک بهیاری داشته باشیم.

راه اندازی اردوهای جهادی دانشجویی را نهادینه کنید

وزیر بهداشت همچنین در جمع مجموعه مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی اظهار داشت: امیدوار هستیم همان طور که رهبر معظم انقلاب شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" را برای امسال نامگذاری کرده‌اند، شاهد همدلی بین همه گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باشیم چرا که اگر همدلی بین گروه‌ها نباشد محال است کشور به سمت سعادت و خوشبختی حرکت کند.

هاشمی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای گفت: در این موضوع بین همه قوا و گروه‌های سیاسی در کشور همدلی ایجاد شد همچنین برای نخستین‌بار بود که شاهد شکاف بین مرتجعین منطقه و قدرت‌های بین‌المللی و اسرائیل بودیم.

وی در ادامه خطاب به معاون و مدیران حوزه فرهنگی و دانشجویی اظهار داشت: در بین مردم قلب‌های پاک و رئوف و خداپسندانه‌ای وجود دارد که ما از آنها غافل هستیم و نباید فقط به ظاهر توجه کنیم و باید دانشجویان را جذب کنیم.

وزیر بهداشت یکی از اقدامات خوب و خودجوش دانشجویان را برگزاری اردو‌های جهادی عنوان کرد و خطاب به مسئولین حوزه دانشجویی و فرهنگی گفت: اگر بتوانید راه‌اندازی ارودهای جهادی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی نهادینه کنید اقدام ارزشمندی خواهد بود چراکه بسیاری از دانشجویان و پزشکان دوست ندارندذیل تابلوی خاصی فعالیت کنند و از حرکت‌های خودجوش دانشجویی استقبال می‌کنند.

وی گفت: از ظرفیت دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی می‌توان در حوزه بهداشت و ارتقای بهداشت استفاده کرد و این دانشجویان نیز با حضور در اردوهای جهادی می‌توانند با دیدن وضعیت روستاها در اقصی نقاط کشور واقع بین‌تر شوند.

برای ساماندهی بخش سلامت باید قدم های بیشتری برداریم

وزیر بهداشت در ادامه با حضور در مجموعه دفاتر حوزه وزارتی و مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه نیز اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت کشور رو به سامان است و خوشحال هستیم که خداوند کمک کرد تا دولت بتواند به وعده‌هایی که داده است جامه عمل بپوشاند.

وی ابراز امیدواری کرد در حوزه سلامت نیز با تلاش مجموعه همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و نمایندگان دولت، شرایط به گونه‌ای پیش برود که رضایت نسبی مردم را همراه داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه امسال باید تلاش کنیم که اشتباهات سال گذشته تکرار نشود، گفت: در عین حال برای سامان بخشی به نظام سلامت باید قدم‌های بیشتری برداریم.

وزیر بهداشت گفت: مطمئن هستیم بهاری که شروع شد نوید بخش است و امیدواریم این بهار به زمستانی ختم شود که شاهد پیشرفت‌های بیشتر کشور و در عین حال در اختیار گذاشتن خدمات بیشتر به مردم باشیم.

هاشمی تاکید کرد: اینکه مردم امیدوار باشند و باور کنند حکومت و دولتشان می‌تواند مشکلاتشان را حل کند بسیار مهم و موثر است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه سال آینده برای کسانی که در دولت مسئولیت خدمات را بر عهده دارند، سال سختی خواهد بود، گفت: درست است که دولت برای تحقق یکی از وعده‌های داده شده گام‌های موثری را برداشت ولی برای به ثمر نشستن آن یکی دو سال زمان لازم است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در آینده ای نزدیک اظهار داشت: در دوره انتخابات سطح توقعات افزایش می‌یابد و جایی که بیشتر نقد می‌شود قوه مجریه و حوزه‌های خدماتی است، خطاب به مجموعه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: باید در هدف گذاری‌ها و تبلیغات دقت کنیم و با تلاش و دقت بیشتری در این حوزه‌ها کار کنیم و کمتر اشتباه کنیم.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت در سال 94 با کمترین اشتباه عمل کند و از تجربه سال 93 حداکثر بهره‌برداری را برای شادی و خدمت به مردم انجام دهد و رضایت خدا را به همراه داشته باشد.

به گزارش وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در دیدار نوروزی خود با معاونان، مدیران و کارکنان ستاد مرکزی که بیش از سه ساعت به طول انجامید، با حضور در معاونت‌های آموزشی، توسعه مدیریت و منابع، درمان، تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگی و دانشجویی، پرستاری، طب سنتی و دیگر مراکز و ادارات این وزارتخانه و در فضایی گرم و صمیمی از تلاش‌های معاونان، مدیران، کارشناسان و کارکنان ستاد مرکزی وزارت بهداشت قدردانی کرد و سال نو را به آنان تبریک گفت و برای همه آنها آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 1
    مالیات سیگار بر خرده قروشیها را زیاد کنید تا همشون فقط سیگار قاچاق بفروشن .... پولش هم ان شاله که میره تو جیب خودیها