مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی آموزش وپرورش گفت: سیاست آموزش وپرورش عدم انعکاس اخبار پرداخت مطالبات معلمان در رسانه ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمد فاضل با اشاره به انعکاس اخبار پرداخت مطالبات معلمان در رسانه ها گفت: معتقدیم، پرداخت هایی که باتوجه به شرایط معمول و براساس قوانین شغلی از جمله افزایش سابقه خدمت و احکام ارتقا رتبه های شغلی صورت می گیرد نباید در رسانه ها مطرح شود، اعلام این اخبار در هیچ وزارتخانه ای صورت نمی گیرد. اما جامعه تنها شاهد انعکاس اخبار پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان آن هم بعد از مدت زمان زیاد است و معلمان از این که علی رغم عدم انجام اقدام ویژه ای از طرف مسئولین درخصوص افزایش حقوق، تنها اخبار پرداخت مطالبات آن هم با تأخیر در رسانه ها منعکس می شود گلایه مند هستند. البته این گلایه به حق است، زیرا درخصوص سایر کارمندان این گونه عمل نمی شود.

فاضل درخصوص چرایی انعکاس این گونه اخبار در آموزش وپرورش گفت: این یک واقعیت است که در مقایسه با سایرکارمندان دولت حقوق عادی معلمان در طول سال های گذشته به موقع پرداخت نشده است. از این جهت همیشه پرداخت حق و حقوق معلمان مورد توجه رسانه بوده است. از طرف دیگر فرهنگ حاکم بر رسانه ها و رقابت های خبری درخصوص پی گیری این گونه اخبار از طرف خبرنگاران حوزه آموزش وپرورش در مقایسه با خبرنگاران سایر حوزه ها بیشتر است .

او گفت: علی رغم این که سیاست اصلی وزیر آموزش وپرورش، عدم انعکاس این گونه اخبار در رسانه ها است، متأسفانه اعلام این اخبار از طرف بخشی از مدیران آموزش وپرورش بیان می شود. ما از همکاران خود خواسته ایم در مصاحبه با رسانه ها از اعلام اخبار مرتبط با پرداخت مطالبات و هرگونه افزایش حقوق که حق طبیعی جامعه شریف معلمان است، خودداری کنند.

فاضل خواهان همکاری رسانه ها به ویژه خبرنگاران حوزه آموزش وپرورش در تحقق خواسته قاطبه فرهنگیان و عملی شدن سیاست وزیر آموزش وپرورش مبنی بر عدم انعکاس این گونه اخبار شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    22 0
    20 هزار تومن قراره به حقوقمون اضافه کنین . خداییش من خودم آب میشم به بقیه بگم 20 هزار تومن اضافه شده حقوقم. شما رییس روسا رو نمی دونم
  • علی اکبر ادیب IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    11 0
    آقای مشاور. با سلام . آموزش و پرورش ناحیه 2 خرم آباد از 4 سال پیش مبلغ 300 هزار تومن از حقوق همسر اینجانب را نپرداخته است. توجه فرمایید که این مبلغ حقوق وی است نه اضافه کاری و پاداش و ...
  • شهروندبازنشسته US ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    12 0
    آی مسئولین بدادمعلمین بازنشسته مخصوصابازنشسته های سنوات قبل ازسال جاری برسیدآیا باهشتصدتومان می توان زندگی کرد.نکندشماها هم معتقدیدبازنشسته درخت خشک است وبه درخت خشک نبایدآب دادلااقل تبعیض هارامرتفع کندمگرنمی بینیدیک بانشسته مثلا1800میگیردوبازنشسته دیگرباشرایط ومدرک مشابه 600.یک دکمه کامپیوترکارداردکه این تبعیض راباچشم خودببینید.
  • فرهنگي .تبريز IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    24 1
    بخدا خجالت داره حقوق نا چيز ما رو اينجوري ميدن شرم بر دولت.آخه دويست هزار تومن بدهي كه داري رو اين جوري جار ميزنن .بخدا دوره بعد به روحاني راي نميدم. .
  • بی نام FI ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    14 0
    سود حق التدریس های چند ماه عقب افتاده را هم بدهید . همه سود بانکی می خورند ما نمی توانیم ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    20 0
    پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی با تاخیرات چند ماهه و چند ساله پرداخت میشود ، ولی دیگر ادارات چند روزه ، من فرهنگی این تبعیض را نخواهم بخشید.
  • مژگان A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    12 0
    وزیر بهداشت یاد بگیر.تا دو زار میخای بدی اونم بعد یک سال همه جا جار میکشی
  • فرهنگی A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    11 0
    سلام واقعا که ........... 4 ماه رفتیم سرکلاس هنوز خبری از پول نیست ه راداره دیگه ایی بود تا الان .......
  • صباغی A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    15 0
    آقای مشاور وزیر: متاسفم که به جای حل مشکلات معیشتی معلمان. بدهکاریهای دولت به معلمان را در صدر اخبار قرار می دهید.و معلمان را به جامعه پرتوقع معرفی می کنید.
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    7 0
    برو بابا دلت خوشه
  • ی معلم بدبخت A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    9 0
    حرفای قشنگی میزنید ه ه ه هه . بازم اقای فانی تیمی برای مربیان پیش دبستانی تشکیل داده . الان چندمین تیم ه ایشون تشکیل میدن ؟؟؟ نکمنه می خوان این تیم ها رو بفرستن لیگ برتر ه ه ه هه . تیم اقتصادیشون چی شد ؟؟؟
  • امير1 US ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    15 1
    واقعا ، مگر مطالبات هم پرداخت مي كنيد . سه ساله حق ازدواج و فوتي را پرداخت نكرده ايد .واقعا كه
  • لطفی A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    19 0
    مسولین خبر انلاین لطفا پیگیرید کنید اقای وزیر چرا اینقد بدون برنامه حرف میزنند که باعث تنش بین فرهنگیان می شود . قرار بود فوق العاده شغل معلمانان ابتدایی اضافه شود نه گروه خاصی از انها. بعد قرار شد به انهایی که تمام هفته مشغول به تدریس هستن اضافه شود . قرار شد به معلمان چند پایه توجه ویژه شود . سوال من این است مگه معاون اموزگاران تدریس نمی کنند؟؟؟ به اقای وزیر این را هم بگوید معلمان چند پایه ای که قرار بود به آنها توجه ویژه شود همشون و یا اکثریت انها چند پایه هم هستند پس کجاست اون عدالتی که حرفشو میزند خواهاش پیگیری کنید مسولین سایت
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    15 1
    خود شما ومعاون و وزير هر روز از افزايش دم مي زنيد باور كنيد تا الان يك ريال از اين افزايش هاي خيالي به ما نرسيده اما تمام مردم محل هر روز غبطه مي خورند و امثال ما را به زياده خواهي متهم مي كنند كه ادارات ديگر اصلا افزايش ندارند وساكت اما شما هر ماه افزايش و ناراضي
  • امیرحسام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    16 1
    همکاران عزیز بیایید به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنیم.با پیشنهادات عملی خودمون دولت و وزیر بی کفایتمون رو مجبور کنیم کاری انجام بدن.بهترین کار عملی از نظر من اینه که به وزارت فشار بیاریم که مثل وزارت بهداشت که حقوق کارکنانش رو به بانک رفاه منتقل کرد و الان دارن از مزایا ش استفاده میکنن.حقوق یک میلیون و دویست هزار فرهنگی رو از بانک ملی خارج کنن.وبه بانکی منتقل کنند که ازین درآمد میلیاردی ماهانه سهمی رو هم به فرهنگیان اختصاص بده حداقل از طریق وام های کم بهره وبلند مدت ....همکاران عزیز لطفا این پیشنهاد رو باز نشر کنین.چون امید به افزایش حقوق صدتومن ودویست تومن دردی از ما دوا نخواهد کرد.
  • احمد A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    6 0
    از پاداش باز نشسته گان چه خبر اقاي معاون اگر خبري رسانه اي ميشود بخاطر اهميت ان است شما با بي اهميتي خود نسبت به حق وحقوق معلمين وعدم انعكاس مشكلات معلمين وعدم پرداخت مطالبات واقعي به عنوان كارمند چگونه مي توانيد جوابگو باشيد خودتان در رسانه ها اعلام كنيد كه حق التدريس سال قبل هنوز پرداخت نكرده ايد خودتان اعلام كنيد كه مطالبات باز نشستگان چندين سال است پرداخت نشده و وقتي كه احيانا اگر اختلاس گران گذاشتند ونماينده گان اجازه فرمودند وشايد از هزينه اضافي شهرداري و... چيزي باقي ماند اعلام كنيد كه حق معلمان پرداخت ميشود انوقت ا. پ پويايي داريم .
  • یک معلم A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    6 0
    جناب مسوول گرامی،این مشکل درون سازمانی شماست.به جای مصاحبه،کافی است مطلب را با روابط عمومی وزارت خانه در میان بگذارید
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    8 0
    حالا که حق التدریس ما را ماهها نگه می دارند پس سود آن را هم مطابق نرخ بانکها و تورم بپردازند.
  • محمد A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    12 0
    مگر فوق العاده شغل در سایر ادارات 1500 امتیاز محسوب نشده. پس در آموزش و پرورش حق مسلم ما را بعد از چندین سال با منت و عنوان افزایش حقوق به می دهند. خداوند تزویر و بی عدالتی و تبعیض تا چه اندازه و چقدر؟
  • علي A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    9 0
    دوستان فرهنگي سلام: جمعي از فرهنگيان يك نامه سرگشاده براي رئيس جمهور نوشتند و از وضع بد حقوق و جايگاه خود گله كردند.لطفا براي مطالعه و امضاي آن نامه سبزوارنگار را در گوگل جستجو كنيد.اين نامه تا الان بيش از 18000 بار توسط همكاران امضا شده است. لطفا هم امضا كنيد و هم به دوستان و همكاران اطلاع دهيد.
  • معلم چند پایه معاون اموزگار فلک زده A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    8 0
    آقای وزیر قرار بود به معلمان چند پایه توجه ویژه شود مگر معاون اموزگاری که توروستای دورافتاده با هزار مشکل بعضا حتی تاشش پایه هم مجبوره درس بده چه گناهی کرده که مشمول این افزایش نمیشه جهت اطلاع شما اکثریت چند پایه ها معاون اموزگارند این بود عنایت ویژه جنابعالی عجب تدبیروامیدی راه انداختیاگه بازدن چند پایه مشکل دولت وکسری رامیخوای جبران کنی که واقعا شاهکار میکنی ویا اطلاعی از مدرسه چند پایه ومشکلات مانداری
  • ی معلم بدبخت A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    7 0
    یک نمونه خنده دار این وزیر که سوژه شده افزایش فوق العاده شغل ابتدایی بود این افزایش یک سال گفته شده و تا الان هم 365 بار بخشنامش هم عوض شده . چند نمونه که خودم میدونم 1 معلمان ابتدایی فوق العاده شغل می گیرند 2 اول مهر اجرا میشود 3 به آموزگاران تعلق می گیرد 4 به اموزگارن نه به معاون ومدیر تعلق می گیرد 5 فقط اموزگارانی که تمام هفته سر کلاس تدریس می کنند تعلق میگیرد؟ 6 بعد چهار ماه دوباره بخشنامه اومد بودجه اش تامین شده از اول مهر اجرا میشه.7 دو روز بعد بخشنامه اومد با توجه به محدودیت های منابع مالی مقتضی است از 10/1 /93 اجرای شود.8 اخرش هم اینکه گفتن با معاون آموزگاران هم تعلق نمیگیرد .
  • ممتاز EU ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    31سال کار کرده ام اما فقط وعده مفت مسئولین را شنیده ام حال که1/5 سال است باز نشسته شده ام هنوز حق سفر 28 سال قبل خود را نگرفته ام