میزان نوشت:

مشاور وزیر آموزش و پرورش،با بیان اینکه رقم حق التدریس معلمان بیشتر از اساتید دانشگاه علمی کاربردی است، گفت: بیشتر معلمان دو شیفته مرد هستند و در مقطع ابتدایی در شهر تهران معلم دوشیفته حق التدریسی نداریم.

محمد فاضل درباره معلمان حق التدریس در مدارس اظهار کرد: در مقطع ابتدایی ما به ندرت معلم حق التدریسی داریم و بیشتر معلمانی که تحت این روند در مراکز آموزشی تدریس می کنند در دبیرستان ها حضور دارند.او با بیان این مطلب که معلمان دو شیفته بیشتر مرد هستند، گفت: آقایان به دلیل مسئولیت هایی که بر عهده دارند بیشتر از دوشیفت کار کردن استقبال می‌کنند و امار معلمان زن که در دوشیفت کار می کنند بسیار کم است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: معلم حق التدریس که به طور دو شیفته کار کند، در مقطع ابتدایی در شهر تهران وجود ندارد و بیشتر در مناطق روستایی است.

فاضل با اشاره به این مطلب که بیشتر معلمان دوشیفته در مقطع اول و دوم دبیرستان مشغول به تدریس هستند، گفت: معلمانی که در دو شیفت و به طور حق التدریس کار می کنند تنها در زمنیه تخصص خود در دبیرستان‌ها فعالیت دارند.

مشاور وزیرآموزش و پروش گفت: معلمان دبیرستان 24 ساعت و 4 روز در هفته در مدارس تدریس می‌کنند و حقوق معلمان حق التدریس از اساتید حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی بیشتر است.

او در خاتمه گفت: حقوق معلمان حق التدریس در ساعت حداقل 150هزار ریال است، افرادی که به طور تخصصی در رشته مربوطه در مقطع دبیرستان تدریس می کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    50 0
    از اين آقاي مشاور بخواهيد كه حقوق معلمان رسمي و حق التدريس را با دستمزد ماهانه كارگران افغاني و نيز حقوق خود ايشان مقايسه كند. چون احتمالا نتايج جالبي در پي خواهد داشت.
  • shayan A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    36 1
    سلام خوب بفرمایید این مقداررانیز ازحقوق معلمان کم کنید. این جناب مسئول یانمی داند ویاخودش را به.......زده من معلم با 23سال معلمی ومدرک فوق لیسانس حق التریسی من ساعتی به ده هزار هم نمی رسد این آقاچطور ادعامی کند ساعت حق التدریسی ما 15هزار است؟
  • یک دبیر IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    34 0
    جناب آقای فاضل حق التدریس بنده با مدرک ارشد و 24 سال سابقه و طبقه شغلی 14 گروه 18 سابق ساعتی 12500 تومان است که 10 درصد آن هم مالیات کسر می شود.بیشتر همکاران ساعتی زیر 9000 تومان می گیرند.جنابعالی این عدد حداقل 15000 تومان را چگونه به دست آوردید؟ به جناب وزیر هم اینگونه مشاوره می دهید
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    27 1
    اینکه چیزی نیست ما حقوق مان حتی از برخی زغال فروشان شهرهای گرمسیری البته نه شلوغ هم بیشتر است. فقط نمیدانم چرا با اینکه ما قشر .... هستیم . مسئولی فرهیخته همچون شما داریم. خبر آنلاین نامردی اگر منتشر نکنی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    5 30
    وضع اموزش و پروشی ها خوب هست مگر موطفی سر و جمع چند روز و ساعت میرن تدریس میکنن؟
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    21 0
    واقعا این طور نیست. نمی دانم اطلاعات شان را از کجا می گیرند ممکن است افراد منظور نظر ایشان کمتر از ده درصد معلمان حق التدریسی باشند و ایشان به همگان تعمیم می دهند ما که اگر حقوق همسرم نباشد، باید چادر بزنیم با این اجاره مسکن.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    24 0
    ساعت حداقل 150هزار ریال است با 25 سال سابقه و مدرک فوق اینقدر نمیشود این حداقل از کجا آمده است؟
  • مهربان توسی A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    36 1
    تا کی دروغ؟ من معلم از دکتر فانی و تیم مدیریتی او راضی نیستم اضافه کار ما کی پرداخت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رتبه بندی کی اجرا میشه؟؟؟؟؟؟ عدالت در انتقال کی میرسه؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    30 0
    دروغه دروغه دروغه اگر مدرک می خواهید بفرستم حق التدریس ساعتی6000 الی 9000
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    32 0
    دروغ چرا؟برای معلمان حداکثر ساعتی 8تومنه
  • منصور A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    19 0
    مگه حقوق اساتید دانشگاه علمی کاربردی چقدره ماهی کمتر از صد هزار آقای عزیز
  • saeed IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    37 0
    وزیر آموزش و پرورش باشه فانی مشاورش هم همچین نخبه ای از آب در میاد
  • فسیل IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    36 0
    معلم از روی ناچاری اضافه کاری می گیرد و سلامتی و اعصاب خودش را در این را ه صرف می کند این اقای مشاور رو بفرستید یک ساعت کلاس داری کند تا بداند این مبلغ ناچیز چیزی از درد های معلم را نمی کاهد
  • شهروند IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    3 15
    به نظرمن اين حقوق براي معلمان حق ا لتدريس خيلي هم زياده،بريدخداروشكركنيدبااين وضعيت بيكاري پول خوبي ميگيريد.شغلتون هم سخت نيست،هم كيفيت كارتون هم زيادبالا نيست
    • بی نام FI ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      5 2
      آقای شهروند دعا می کنم عزیزانت معلم بشوند ضمنا معلم نه تنها در مدرسه با اعصاب خود بازی می کند بلکه در خانه هم همیشه مشغول برنامه ریزی درسی و طرح سؤال و تصحیح اوراق و تدوین جزوه است . خیلی از گکارمندان 25 دقیقه کار مفید دارند ولی معلم علاوه بر کار مفید مدرسه ، در خانه هم وقت می گذارد . ضمنا وضع معلمی که بیست سال درس خوانده و بیست سال درس داده را با یک دلال بی سواد مقایسه کنید یا حداقل با یک مکانیک یا باطریساز و ... متأسفم که دانش و دانشمند به این جایگاه رسیده که ... الله اعلم
  • نوری احمدی A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    8 0
    فکر میکردیم فقط جناب وزیر خوابن مشاوراشم همه خوابن اینه وضع آموزش وپرورش هرروز بدتر میشه با مجلسیها یه کاری بکنید آینده سازان این مملکت در خطرا متاسفم برای این جور مشاورایی
  • فرهنگی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    6 0
    مشاور اگه اطلاع نداری پس واقعا بدرد مشاوره دادن به وزیر نمیخوری.شایدم ما رو خر فرض کردی؟چجوری حساب کردی ساعتی 15000 تومن رو.29 سال سابقه هم اینقدر نمیگرین چه برسه به مااکثرا بین 6000 تا 9000 میگیرن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 3
    سلام سوالی داشتم ایا اموزش پرورش از رتبه های یک کنکور های سراسری دعوت به همکاری نداره
  • فرياد NL ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    1 1
    رو چه حساب حق التدريس تو دانشگاه بايد از اموزش و پرورش كمتر بگيره. مگه غير از اينه كه تخصص اون كسي تو دانشگاه تدريس مي كنه از كسي كه حق التدريس اموزش و پرورش هست بيشتره؟ مگه غير از اينه كه تمام كساني كه حق التدريس دانشگاه ها هستن مي تونن تو مدارس هم تدريس كنن؟ عجب مملكتي داريم ما همه چيزش بر عكسه به خدا. من تو تمام كامنت هايي كه از عزيزان اموزش پرورشي خوندم در بدترين حالت ساعتي ٩٠٠٠ تومان دريافت مي كنن. در حاليكه حق التدريس دانشگاه ها ديگه از ساعتي ٦٠٠٠ تومان بيشتر نميشه. با اين حساب دوستاني كه دانشگاه تدريس مي كنن بيان اموزش پرورش تدريس كنن خيلي راحت تره در امد بيشتري هم داره. وافعا مسخرست.