ایرنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۸.۵ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق کارکنان این نهاد می شود، گفت: این نهاد با اتکا بر بودجه های دولتی امکان اداره شدن را ندارد و توسعه مشارکت، سیاستی جدی و راهگشا برای حل مشکلات قدیمی و مزمن آموزش و پرورش است.

علی اصغر فانی روز سه‌شنبه با حضور در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: درصد سهم اعتبارات آموزش و پرورش از اعتبارات دولت در سال‌های اخیر، کاهش داشته به طوری که سال ۸۰ حدود ۲۳ درصد از اعتبارات دولت در اختیار آموزش و پرورش بوده و سال ۹۳، این عدد به ۱۳ درصد رسیده است.

فانی تصریح کرد: اعتبارات این نهاد در دولت یازدهم ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۸.۵ درصد از اعتبارات این نهاد، اعتبارات پرسنلی است، ادامه داد: رقم قابل توجهی از اعتبارات برای سایر فعالیت‌ها و کیفیت بخشی به دانش آموزان باقی نمی ماند.

وزیر آموزش و پرورش، این نهاد را عامل اصلی توسعه پایدار کشور دانست و گفت: نقش معلم به عنوان رکن اصلی، نقش منحصر به فردی است و این در حالی است که امروز معلمان به دلیل مشکلات معیشتی از انگیزه لازم برخوردار نیستند و نمی‌توانند نقش اصلی خود را در فرآیند تعلیم و تربیت ایفا کنند.

فانی با اشاره به تصویب لایحه تبدیل فضاهای آموزشی دارای موقعیت اداری و تجاری به احسنت خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری تهران می‌تواند در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کند.

وی افزود: آموزش و پرورش آمادگی برای واگذاری مدارس و کارهای خدماتی آن از جمله حفظ و نگهداری، مرمت، ایجاد فضای سبز به شهرداری و قبول تامین هزینه به صورت مشارکتی را دارد.

وزیر آموزش و پرورش از مدیریت شهری خواست در زمینه تغییر کاربری املاک داخل شهر و در خصوص تملک زمین و احداث فضای آموزشی متناسب با رشد جمعیت در اطراف تهران، مشارکت در ارایه خدمات به مدارس محله‌ها، استفاده از فضای شهرداری برای دانش آموزان، افزایش تسهیلات در صدور مجوز ساخت مدارس، حذف مراحل اداری ساخت مدارس، این نهاد را یاری کند.

وی همچنین با اشاره به اداره مدارس به صورت هیات امنایی یادآور شد: می‌توان شورایاری‌ها و شهرداری‌ها را در این زمینه به کمک گرفت و از امکانات آنان استفاده کرد.

فانی با بیان آماری افزود: این نهاد دارای ۱۰۵ هزار مدرسه، ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز، یک میلیون معلم و کارکنان، ۷۵۰ منطقه آموزشی و ۳۲ اداره کل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۴۹ درصد دانش آموزان دختر و ۵۱ درصد پسر هستند و یک میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی و ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز نیز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸.۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: ۵۳ درصد پرسنل آموزش و پرورش خانم هستند در حالی که ۵۱ درصد دانش آموزان پسر هستند و عدم توازن در جنسیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

فانی با بیان اینکه تا سه سال آینده، ۱۰ درصد از کارکنان این نهاد بازنشسته می‌شوند، افزود: طی ۱۰ سال آینده، نیمی از پرسنل آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که این امر نیازمند برنامه‌ریزی سنگینی در نیروی انسانی است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاا IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    7 44
    پول زیادی به معلمانی که 4 ماه از سال رو تعطیل هستند و در هفته سه روز سرکار میرن میدی آقا جان... پس مشکل خرج الکی است... 24 ساعت در هفته کار میکنن از من مهندس که هرروز از سر صبح تا نصف شب کار میکنم بیشتر درامد دارن این معلمها و همیشه هم متوقع هستند
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      18 0
      باز مقایسه بیخود. یک آتش نشان امکان داره در سال 10 بار به ماموریت بره و بقیش بیکاره ولی حتی اگر یکبار هم بره برا خاموش کردن آتش ارزش حقوقی که میگیره داره. شما هم اگر مهندس می بودید وضع کشور این نبود که سی سال پراید تولید شه پس شما هم حقوق الکی می گیری
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      17 0
      شما برو با بچه های بی ادب این دوره زمونه سر و کله بزن ببینم بازم به این وضعیت قانع هستی مهندسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      2 17
      گل گفتی. سال یه خط به دانش و معلوماتشون اضافه نمی کنن. یه سره هم غر می زنن
    • حمید IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      6 1
      شما اگه یک مقایسه بین دانشگاه ومدارس می داشتین می فهمیدین که در کجا بیکاری زیاده وپول مفت می گیرن و این همه به معلما توهین نمی کردین
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    40 15
    البته منظور از پرسنل کادر ادارات و مدیران و معاونان مدارس هستند و سر معلمان واقعی باز بی کلاه مونده من ادم میشناسم با مدرک کاردانی معاون مدرسه حقوق یک میلیون و هشتصدی داره و معلم ریاضی با مدرک دکتری سراغ دارم که حقوقش یک و چهارصده تغییری هم اگر اتفاق مبافته باز کادر غیرآموزشی و اداری به نفع خودشون تصویب میکنن و قوم و خویشاشون که اکثرا به خاطر راحتی کار و حقوق بالاتر مدیر و معاون مدارس هستن
    • خضیراوی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
      0 7
      به ایشون بفرمایید معاون یا مدیر شوند حقوقش 2 میل میشه
  • اعلمی زاده IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    21 0
    این یعنی تعلیم و تربیت تعطیل
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    8 1
    می شه بفرمایید شما چه مراحلی پشت سرگذشتین تا به درجه منیع مهندسی نایل شده اید؟ یه بازیکن یه مدت تو یه باشگاه بازی می کنه موقع انتقال به باشگاه دیه قسمتی از حق قراردادش به باشگاه قبلش تعلق می گیره . ولی اموزش وپرورش چی ؟تربیت کننده نیروبرای کل ادارات است . نمی شه همچو حقی براش در نظر گرفت؟
  • عزیزی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    8 0
    جناب مهندس خسته نباشی میدونم تو هم به حقت نرسیدی منم دبیر ریاضیم 20سال سابقه دارم1200میگیرم زیاده اره احتمالا .....
  • محسن A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    8 1
    آقایونی که ادعا دارند معلم ها حقوق زیاد می گیرند.یکم در مورد حقوق معلمان در خارج از کشور تحقیق کنند.معلمی که از لحاظ مالی تامین باشد تمام تمرکز خود را بر سر دانش آموزان جمع می کند.بدون هیچ جانب داری می گویم معلمان در وضعیت بدی بسر می برند.حقوق یک معلم را با یک کارمند بانک یا نه اصلا با یک لباشک فروش مقایسه کنید.بابا معلم ها حافظ مغز ها هستند دقت کنید.
  • محمد A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    7 0
    خوب اينكه كاري نداره بياييد به پرسنل مربوطه بگيد مجاني كار كنند و عصر ها هم برن مسافر كشي ،اصلابياييد 90درصد كاركنان رو اخراج كنيد كارها خود به خود انجام ميشه .
  • بی سواد A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    9 0
    98.5 از چند؟ یک میلیارد ریال ، یک میلیارد تومان ، یا به اندازه نیاز؟ اصلا مبلغش با مبالغی که صرف ارگان های دیگه میشه قابل مقایسه است؟؟
  • محمود A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    3 6
    بهتره اداره آموزش و پرورش را بدست مدیران ستادی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بسپارید چون بلدند چه جوری رس کارکنان و مربیان آن سازمان رو با کمترین پرداخت حقوق بکشند یک مربی سازمان فنی و حرفه ای علاوه بر انجام وظایف یک معلم آموزش و پرورش ، تعطیلی تابستان عید برف و سایر رو نداره ، به تنهایی کار تعلیم انبارداری ناظم مدیر و نظافت چی رو انجام میده.
    • م IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      0 1
      خدا خیرت بده ... راست گقتی ... بد بختا کارکنان فنی و حرفه ای
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    4 0
    هرچی می نویسم میگه حاوی کارکتر غیر مجاز معلمان بیچاره نمی توانند حرفاشون بزنند.تحریم شده ایم حتی یک سایت داشتیم برای پیگیری امور صنفی معلمان اون هم رو فیلتر کردند