جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در عملیات منسجم و هماهنگی که شب گذشته توسط تیم های عملیاتی پلیس اصفهان انجام شد یکی از اعضای باند درگیری مسلحانه شهرستان گلپایگان دستگیر و فرد دیگر نیز به هلاکت رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: شب گذشته در یک عملیات دقیق،علمی و طراحی شده یکی از اعضای باند سارقان گلپایگان کشته و یک نفر دستگیر شد.

وي افزود: با پيگيري ها و كار ويژه شبانه روزي مخفيگاه متهمان متواري اين حادثه در يكي از شهرستان هاي استان شناسايي و ساعت 23 شب گذشته ماموران فرماندهي انتظامي استان اصفهان با برنامه ريزي و اجراي يك طرح بسيار دقيق و هوشمندانه تيم هاي عملياتي اين پليس به صورت هماهنگ و منسجم به محل پنهان شدن متهمان رفته و در بدو ورود با آنان درگير مي شوند.

سردار اشتري تصريح كرد: در اين درگيري يكي از متهمان با 8 فقره سابقه سرقت كه اقدام به شليك 400 تير و سه قبضه نارنجك به سمت ماموران كرده بود به هلاكت رسيده و فرد ديگر نيز توسط نيروهاي پليس دستگير شد.

به گفته اين مقام ارشد ناجا، در بازرسي از مخفيگاه متهمان، تعداد سه قبضه سلاح كلاشينكف، بيش از هزار عدد فشنگ و سه قبضه نارنجك جنگي كشف شده است.

جانشين فرمانده ناجا گفت: متهم دستگير شده حادثه مذكور در تحقيقات صورت گرفته علاوه بر اقرار صريح به همكاري با دو برادرش در درگيري مسحانه شهرستان هاي خمين و گلپايگان به 10 فقره سرقت مسلحانه توام با قتل و جرح طي سال هاي گذشته در اصفهان، زرين شهر، مباركه، شهركرد و لردگان اعتراف كرد. سرقت مسلحانه بيش از 50 كيلو طلا، 15 دستگاه اتومبيل، به قتل رساندن 10 نفر و زخمي كردن 11 نفر از شهروندان از ديگر اعترافات تنها متهم بازمانده از اين باند مخوف و خطرناك است.

او با تاکيد بر اينکه اعتماد مردم به پليس بهترين سرمايه نيروي انتظامي بشمار مي رود،گفت:در حادثه گلپايگان مردم همکاري خوبي با پليس داشتند.

سردار اشتري، با تقدير و تشكر از همكاري خوب دستگاه قضايي استان اصفهان و همكاري صميمانه سربازان گمنام امام زمان (عج) و تمامي نيروهاي شركت كننده در اين عمليات گفت: خداوند را شاكريم كه پس از چهار روز از اين حادثه تلخ و ناگوار به بركت خون شهدا تمامي اعضاي اين باند مخوف و خطرناك منهدم و به سزاي اعمال ننگينشان رسيدند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص انتشار اخباري مبني بر سرقت مسلحانه بانك در اليگودرز و ارتباط اين باند با آن گفت: اصلاً چنين اتفاقي در آن شهر رخ نداده است كه بخواهد ارتباطي هم بين اين باند با آن موضوع داشته باشد.

سردار اشتري همچنين درخصوص فردی که در استان مركزي دستگير شد گفت: اين خبر صحت دارد و فردي كه خلاف كار بوده دستگير شده اما تا كنون هيچگونه ارتباطي بين وي با متهمان حادثه گلپايگان به دست نيامده و براساس اطلاعات ما اعضاي اين باند فقط سه نفر بودند.

جانشين فرمانده ناجا با گراميداشت ياد و خاطره شهداي حادثه گلپايگان به ويژه سرهنگ محمد هاشمي جانشين انتظامي آن شهرستان گفت: حفاظت از جان مردم در عمليات ها و درگيري بين مجرمان خطرناك از اولويت هاي ناجا است و در اين حادثه نيز شهيد هاشمي وقتي هنگام درگيري مادر را مي بيند كه فرزندي در بغل دارد بااينكه احساس خطر مي كرده به سمت مجرمان تيراندازي نمي كند و سعي مي كند تا اين مادر و فرزند را ازصحنه دور كند.

گفتني است، شنبه ششم دي ماه سه سارق مسلح پس از اينكه در ساعت 2و 45 دقيقه بامداد با ماموران شهرستان خمين درگير و تعدادي از آنها را مجروح كرده و به سمت شهرستان گلپايگان متواري مي شوند كه بلافاصله ماموران اين شهرستان نيز با استقرار در محور ورودي شهر مهاجمان مسلح را كه با يك دستگاه خودروي تيبا در حال حركت بودند شناسايي و با آنان درگير مي شوند.

در نتيجه اين درگيري يكي از متهمان به هلاكت رسيد و سه نفر از ماموران پليس از جمله جانشين فرمانده انتظامي گلپايگان به درجه رفيع شهادت نايل آمدند و تعداد هفت نفر از ماموران و رهگذران نيز مجروح مي شوند، پس از آن دو متهم ديگر حين فرار اقدام به شهادت يك پدر و پسر كرده و سپس با گروگان گرفتن راننده يك كاميون به سمت اصفهان رفته و در مخفيگاه خود پنهان مي شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    47 2
    100 بار اعدامشان کنید لطفا
    • صفورا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
      42 5
      به نظر من هم اشد مجازات در اسرع وقت باید برایشان درنظر گرفته شود, تا درس عبرتی شود برای خلافکاران.
  • reza A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    10 0
    اخبارا درست بنويسيد لطفا. يك هفته بود ماتو گلپايگان خواب و خوراك نداشتيم. ساعت 2 و 45 دقيقه كجا بود؟ ديگه؟ شهيد هاشمي بنده خدا ساعت 16 شهيد شد نه نصف شب. در ضمن درخواست عموم مردم گلپايگان اعدام تنها فرد زنده ي باند، هر چه زودتر، در شهر گلپايگان ..... تاكيد ميكنم شهر گلپايگان در محل شهادت نيروهاي شريف انتظامي است.
  • محمد A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    14 0
    با توجه به سابقه طولانی این اشرار که در متن گزارش آمده آیا اگر جنایت آخر رسانه ای نشده بود باز هم به این سرعت اقدام شده بود ؟