حمایت از تولید به منظور افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به نفت مهمترین هدف در شرایط فعلی اقتصاد ایران است.

 

مصطفی صفاری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با  خبرگزاری خبرآنلاین گفت: وابستگی 30 درصدی به درآمدهای نفتی که امسال دولت به اجبار با آن مواجه بود، باعث می شود که به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که عدم وابستگی به درآمدهای نفتی یکی از آن هاست، نزدیک شویم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در ارکان مختلفی پایه گذاری شده است که مهم ترین آنها حمایت از تولید ملی است. برای دستیابی به این مقوله، تثبیت نرخ ارز، مهم ترین ماموریتی است که دولت باید در نظر داشته باشد.

صفاری خاطرنشان کرد: کاهش 20 درصدی شاخص بورس در یک سال گذشته، نشان دهنده این است که سرمایه گذاری برای تولید با مشکل روبه رو است و برای جبران آن باید برنامه ریزی شود.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: نگاه رو به بیرون که سیاست عمده اقتصاد مقاومتی برای حمایت از صادرات است، باید به گونه ای تنظیم شود که تامین خوراک و مواد اولیه تولید و معافیت های مالیاتی و سایر بندهای تشویقی را در بر بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از مباحثی است که در حال حاضر در فضای علمی اقتصاد جهان نیز با عباراتی نزدیک به آنچه در ایران دنبال می شود مورد توجه قرار گرفته است و اگر در این زمینه کارشناسان اقتصادی و مسئولین اجرایی کشور بتوانند به نظری واحد برسند به طور حتم بسترساز توسعه پایدار کشور خواهند بود و در همین راستا فراهم کردن زمینه برای گفتمان چهره به چهره صاحبنظران اقتصادی و مدیران اجرایی گامی بسیار موثر خواهد بود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =