تسنیم گزارش داد: مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد گفت:‌ وزیر ارشاد به دلیل وجود شرطی که سازمان مالیاتی برای معافیت بخش فرهنگ در فهرست تعیین مصادیق در نظر گرفته بود،‌ از امضای این فهرست سرباز زد و خواستار اصلاح آن و حذف شرط شد.

 

لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد با اشاره به فهرست مصادیق معافیت مالیاتی بخش فرهنگ گفت:‌ این فهرست از سوی سازمان امور مالیاتی تنظیم شده بود و قرار بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را امضا کند،‌ اما علی جنتی وزیر ارشاد به دلیل وجود شرطی که برای این معافیت در نظر گرفته شده بود،‌ آن را امضا نکرده و خواستار تغییر فهرست شده است.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در ذیل فهرست مصادیق معافیت مالیاتی شرطی گذاشته است که اگر شخصی درحین فعالیت اثر را واگذار کند‌، مشمول معافیت نخواهد شد‌، که وزیر با این شرط مخالفت کرده و آن را موجب ایجاد مشکل در روندی کاری ممیزان دانسته است. وزیر ارشاد هم‌چنین پیگیری معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران و مد و لباس را که با آن مخالفت شده بود،‌ به زمان دیگری موکول کرده است.

حیدری افزود:‌ بنا به درخواست وزیر ارشاد در نامه‌ای به رئیس سازمان مالیاتی کشور خواستار اصلاح این فهرست شده‌ایم،‌ چرا که این امری بدیهی است و چه لزومی دارد که ما شرطی را درج کنیم که ممیزان مالیاتی را با مشکل مواجه کند. برای نمونه اگر ناشری معاف از مالیات است،‌ تنها معافیت به ناشر تعلق دارد و فردی که کتاب را می‌خرد در قبال خرید کتاب معاف از مالیات نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان مالیاتی با حذف این شرط موافقت کرده است،‌ گفت: هنوز اطلاعی در این خصوص نداریم و مرتب در حال پیگیری موضوع از سازمان امور مالیاتی هستیم.

حیدری هم‌چنین درباره لایحه مالکیت ادبی و هنری و لایجه پیوستن به کنوانسیون برن گفت:‌ با وجود اینکه مدت‌هاست این لایحه به مجلس تقدیم شده است،‌ اما هنوز در دستور کار کمیسیون‌ها قرار نگرفته است. لایحه پیوستن به کنوانسیون برن نیز از دستور کار دولت خارج شده است تا نهادهای امنیتی و قضایی درباره آن تصمیم بگیرند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    27 0
    چرا باید بازیگری که 100 میلیون برای بازی در یک فیلم که تنها 2 ماه طول میکشه معافیت مالیاتی داشته باشه مالیات فقط واسه کارمند بیچاره باید باشه بازیگر با درآمد چند صد میلیون در سال خب گناه داره حتما معافیت مالیاتی باید واسه هنرهایی که سود کمی دارند و افرادی که در آغاز راه هنری قرار دارند وجود داشته باشه